De mensen van de ehh... tja... 'soort van'... Ambulance ! #nt

Auteur Topic: De mensen van de ehh... tja... 'soort van'... Ambulance ! #nt  (gelezen 47215 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

let_there_be_yellow

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • HBO-V, Geneeskunde, HAP-chauffeur
Tja, het is er niet eenvoudiger op geworden...
Ik loop in een Ambulance-uniform, ik heb een Ambulance-rijtraining gevolgd en ik rij in een gele bus met SOVAM-striping en 'AMBULANCE' rondom, maar ik ben géén Ambulance-chauffeur !

Tot zover duidelijk.

Maar nu we in Den Haag steeds vaker 112-meldingen rijden, is het complexer geworden...
Mensen bellen 112; de HAP wordt ingezet door de MKA en ik kom aan bij een portiek/flat.
Na aanbellen en het klassieke: "Wie is daar ?"; komt het dilemma !
Zeg ik: "Huisarts" of "Huisartsenpost" ? Zeg ik: "Ambulance" (wat ik niet ben !), of probeer ik via de intercom uit te leggen dat de mensen weliswaar een ambulance verwachten, maar een huisarts hebben gekregen ?

Wat is juist ?
Hoe handelen jullie ?




KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #1 Gepost op: 9 mei 2014, 16:32:58
Inderdaad lastig. Ik zou gewoon zeggen HAP. Mensen zullen bij binnenkomst toch wel vragen waarom jij komt ipv ambulance.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2 Gepost op: 9 mei 2014, 16:36:57
Arts klinkt op 1 of andere manier veel passender in een dringende situatie dan huisarts.


let_there_be_yellow

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
  • HBO-V, Geneeskunde, HAP-chauffeur
Reactie #3 Gepost op: 9 mei 2014, 16:49:50
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1266113 date=1399645978
Inderdaad lastig. Ik zou gewoon zeggen HAP. Mensen zullen bij binnenkomst toch wel vragen waarom jij komt ipv ambulance.

Zou je denken, maar dan gaat af en toe de deur niet open !
Mensen snappen het niet.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2014, 16:53:29
waarom niet "de dokter, wij zijn gestuurd door de ambulancedienst"


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #5 Gepost op: 9 mei 2014, 17:07:30
Je kunt de vraag soortvan negeren en een vraag terug stellen: "U had gebeld naar 112?"
Je kunt ook de vraag gewoon beantwoorden en gelijk een vraag terug stellen: "Huisarts, U had gebeld naar 112?"

Door het terug stellen van een vraag draai je eromheen: De mensen denken niet meer na bij de vraag die zij stelde.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2014, 09:24:47
Tja,
Dit maak ik dus ook ondersom vaker mee, de patiënt of de familie zien mij voor de deur parkeren en even later binnenkomen waarna er wordt gezegd dat ze om een dokter hebben gebeld en niet om een ambulance.
Ook, vooral bejaarden, maken regelmatig de opmerking dat ze niet mee willen naar het ziekenhuis.

Maar in principe zal ik door een intercom melden dat de Huisartsenpost aanwezig is, echter wanneer wij voor de MKA een rit moeten uitvoeren is dit over het algemeen een A1 rit en dan ben je met OGS de straat in komen rijden, in een dergelijk geval heb ik nog nooit meegemaakt dat familie moeilijk doet door de intercom of aan de voordeur.

Ruud


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2014, 09:47:38
Een andere insteek is ook mogelijk,

Je haalt ergens een mooi pak van de waslijn, je kijkt op P2000 en zorgt dat je in landelijk gebied eerder ter plaatse bent dan een HAP.

De rest kan een ieder voor zich inkleuren.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #8 Gepost op: 10 mei 2014, 17:38:03
Citaat van: kens62 link=msg=1266237 date=1399708058
Een andere insteek is ook mogelijk,

Je haalt ergens een mooi pak van de waslijn, je kijkt op P2000 en zorgt dat je in landelijk gebied eerder ter plaatse bent dan een HAP.

De rest kan een ieder voor zich inkleuren.

Wat een ongelofelijke onzin.
Je geeft duidelijk blijk ervan geen notie te hebben hoe het een en ander werkt.
HAP Krijgt geen enkele oproep via P2000!
Zelfs de A1 ritten van ons zijn op P2000 niet terug te vinden. Je ziet hooguit dat er in de volgorde van ritnummers er eentje ontbreekt.
Ruud


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2014, 17:56:06
Waar gaat dit over.....

Zeg gewoon dat je van de Huisartsenpost bent. Mensen willen geholpen worden, dat is het enige wat telt.
Of schaam jij jezelf er voor???

Kritische noot, je hebt geen Ambulance-rijtraining gevolgd.....wel een voortgezette rijopleiding gespecificeerd op het rijden met OGS, doch geen SOSA Rijopleiding....
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat