De mensen van de ehh... tja... 'soort van'... Ambulance ! #nt

Auteur Topic: De mensen van de ehh... tja... 'soort van'... Ambulance ! #nt  (gelezen 47220 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • AVP
Reactie #10 Gepost op: 10 mei 2014, 17:58:02
Citaat van: RuudF link=msg=1266348 date=1399736283
Wat een ongelofelijke onzin.
Je geeft duidelijk blijk ervan geen notie te hebben hoe het een en ander werkt.
HAP Krijgt geen enkele oproep via P2000!
Zelfs de A1 ritten van ons zijn op P2000 niet terug te vinden. Je ziet hooguit dat er in de volgorde van ritnummers er eentje ontbreekt.
Ruud

In Den Haag komen regelmatig A1 alarmeringen van de HAP over P2000!
Even een andere vraag: geeft de CPA niet door aan de melder dat er een HA komt ipv ambulance?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #11 Gepost op: 10 mei 2014, 18:02:19
Citaat van: apoo link=msg=1266364 date=1399737482
In Den Haag komen regelmatig A1 alarmeringen van de HAP over P2000!
Even een andere vraag: geeft de CPA niet door aan de melder dat er een HA komt ipv ambulance?

Je kan piepen wat je wilt, maar het personeel heeft geen piepers bij zich.. ::)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #12 Gepost op: 10 mei 2014, 18:13:02
Citaat van: VKRC link=msg=1266363 date=1399737366
Waar gaat dit over.....

Zeg gewoon dat je van de Huisartsenpost bent. Mensen willen geholpen worden, dat is het enige wat telt.
Of schaam jij jezelf er voor???

Kritische noot, je hebt geen Ambulance-rijtraining gevolgd.....wel een voortgezette rijopleiding gespecificeerd op het rijden met OGS, doch geen SOSA Rijopleiding....

A) De SOSA bestaat niet meer.
B) De ambulancechauffeur opleiding houdt meer in dan een rijtraining.
C) De HAP-chauffeur rijdt in ambulancevoertuig en zij krijgen een rijtraining daarvoor, dus dat kan je een ambulance-rijtraining noemen...
D) Reguliere burgers hebben over het algemeen geen idee hoe de acute zorg in NL georganiseerd is, laat staan als er ineens een huisarts in een ambulanceauto naast je staat.

Zullen we op een normale toon blijven communiceren? Alvast bedankt  ;)


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #13 Gepost op: 10 mei 2014, 18:46:10
Beste Joost,

Volgens mij communiceer ik op normale manier, als dit anders over komt is dit niet de bedoeling  ^-^

Even over (C), enige reden dat er Ambulance op staat is vanwege de verplichting inzake BiZa striping. Wel is er voor gekozen om daarbij het woord *arts te vermelden.

En als iemand hulp nodig heeft, zal het diegene weinig uitmaken of het een Arts of Ambulance is.
Ik zie niet het nut om door een intercom te roepen dat je iets bent wat je niet bent....dat komt op mij over alsof je jezelf er voor schaamt, vandaar mijn reactie.

Naar mijn gevoel moeten deze chauffeurs juist trots zijn op het vakgebied van Huisarts Chauffeur, maar dat is mijn mening.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


harold1981

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #14 Gepost op: 10 mei 2014, 19:17:23
Ik zou de term ´spoeddokter´ gebruiken.
Ik vind het overigens verwarrend voor het publiek dat HAP-auto´s, piketauto´s, zorgambulances e.d. met dezelfde striping rondrijden als ambulances, rapid responders en MMT-voertuigen.
Ambulanceverpleegkundige


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #15 Gepost op: 10 mei 2014, 19:21:41
Het lastige is dat een Huisarts liever als Arts gezien wilt worden dan als Dokter  ^-^
De term "Spoeddokter" of "SpoedArts" dek ook niet geheel de lading, omdat de HAP ook (niet spoedeisende) consulten op bezoek buiten kantoortijden uit voert.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


harold1981

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #16 Gepost op: 10 mei 2014, 19:29:25
Ik begrijp je standpunt VKRC. In dat geval ben ik geneigd om te zeggen...niet moeilijk doen. Welk woord je ook gebruikt, het is snel genoeg duidelijk voor die mensen dat er de hulpverlener aan de deur een verband houdt met de 112-melding van een paar minuten geleden.
Ambulanceverpleegkundige


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #17 Gepost op: 10 mei 2014, 19:56:20
Inderdaad. Zeker bij 112-belletjes; als enkele minuten later iemand bij je aanbelt doe je open. Of je nou dokter, arts, HAP, ambu of politie / brandweer roept.

Ps: Uiteraard wel de HAP voluit noemen, en niet de afko. HAP snapt niemand. Ik ook niet trouwens, als 's avonds ineens iemand wat staat te ''happen'' over de intercom. Huisartsenpost dus.


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #18 Gepost op: 10 mei 2014, 20:08:00
En als iemand de HAP heeft gebeld, en er is een visite toegezegd, is het wel handig als ze de deur vast van slot halen, of iig de sleutel in het slot doen.
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #19 Gepost op: 10 mei 2014, 20:13:37
Citaat van: VKRC link=msg=1266387 date=1399742501
Het lastige is dat een Huisarts liever als Arts gezien wilt worden dan als Dokter  ^-^

Ik snap niet wat je hier mee bedoelt.

Citaat van: VKRC link=msg=1266387 date=1399742501
De term "Spoeddokter" of "SpoedArts" dek ook niet geheel de lading, omdat de HAP ook (niet spoedeisende) consulten op bezoek buiten kantoortijden uit voert.

In principe geldt dat de HAP spoedeisende huisartsenzorg biedt. Zorgvragen die niet spoedeisend zijn worden doorverwezen naar het spreekuur van eigen huisarts binnen kantooruren. Zorg die niet kan wachten tot dat tijdstip worden beschouwd als spoedeisend en kan resulteren in een consult op de HAP of visite.