Incidenten Outlaw Motor Gangs (OMG) Hells Angels / Bandidos / Satudarah / No Surrender

Auteur Topic: Incidenten Outlaw Motor Gangs (OMG) Hells Angels / Bandidos / Satudarah / No Surrender  (gelezen 86794 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Ik zou er geen nacht minder om slapen als een overvaller toegetakeld wordt, moet je maar niet gaan inbreken  :-X
We zullen zien wat er gebeurd ::) ::)

En wat doe jij met een inbreker die je op je werk betrapt? Geef je die eerst ook een afranseling voordat je hem overdraagt?


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
En wat doe jij met een inbreker die je op je werk betrapt? Geef je die eerst ook een afranseling voordat je hem overdraagt?

Even op in hakend (ook al is het geen vraag voor mij  998765), als ik hem daarmee kan 'overmeesteren' ja.

En verder ben ik het ook met sylvester eens, is het risico van het ''vak''.
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


sylvester1986

  • Gast
En wat doe jij met een inbreker die je op je werk betrapt? Geef je die eerst ook een afranseling voordat je hem overdraagt?

Ja, dat kan conform de regels dan wel gebeuren (wapenstok, vuurwapen als slag/stootwapen) en bij sommige objecten kan hij ook neergeschoten worden.
Er staat op een luchtmachtbasis bij bepaalde objecten namelijk:
 - Bij het beveiligen van dit object mogen conform de instructies, zonder nader opdracht, vuurwapens worden gebruikt.
Je weet dan waar je aan toe bent 0098


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Er is een verschil tussen overmeesteren of hem dusdanig toetakelen/afranselen dat hij door een mobiel medisch team behandeld moet worden om zijn leven te redden.
Kijk in de jurisprudentie een aanhouding door een burger kan echt wel met wat geweld gepaard gaan, afhankelijk van het feit, het verzet etc.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Overvaller die verrast wordt door iemand die hij tegenkomt, vast geen professional?  Misschien is er een "cursus overvaller" voor 'm bij de LOI.

Hoe ligt de bewijsvoering als je toe gaat staan dat burgers iemand een pak rammel geven omat ze denken met een overvaller te maken te hebben?

Ik kwam een keer de keet binnen van de reddingsbrigade. Keek ik in de verwilderde ogen van een man die binnen gedrongen was op zoek naar een slaapplaats en wakker werd door mij toen ik de deur openmaakte. Hij schrok nog meer van mij dan ik van hem.

Dus eigenlijk hoor je dus de arme dakloze drommel een pak rammel te geven? Wist ik niet...


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Ja, dat kan conform de regels dan wel gebeuren.

Ik ga er maar vanuit dat je bedoeld dat er eventueel geweld kan worden gebruikt om de aanhouding te voltooien. Als iemand gewoon meewerkt/ zijn verzet staakt mag ik hopen dat jij dat ook doet..... Je laat het nu klinken of je hem juist dan nog even een afranseling geeft. Als dat inderdaad is wat je bedoeld verdien je van mij de stempel: ONgeschikt  0021
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Misschien moet ik een inbreker maar Selecta koffie aanbieden, dat is niet te drinken en dus is hij hopelijk gauw weg  0098 of is iemand slechte koffie aanbieden ook een vorm van mishandeling??  0098


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Dus eigenlijk hoor je dus de arme dakloze drommel een pak rammel te geven? Wist ik niet...

Misschien kun je je vergelijking even toelichten Henk, want ik ben een beetje het spoor bijster geraakt met die anekdotes van jou 0098
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


sylvester1986

  • Gast
Ik ga er maar vanuit dat je bedoeld dat er eventueel geweld kan worden gebruikt om de aanhouding te voltooien. Als iemand gewoon meewerkt/ zijn verzet staakt mag ik hopen dat jij dat ook doet..... Je laat het nu klinken of je hem juist dan nog even een afranseling geeft. Als dat inderdaad is wat je bedoeld verdien je van mij de stempel: ONgeschikt  0021

Geweld kan worden gebruikt om 'iets' veilig te stellen en om iemand aan te houden en nee ik zou niet meer geweld gebruiken als noodzakelijk.
Mocht het thuis gebeuren, dan weet ik nog niet wat ik zou doen, maar ik blijf niet lief.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Geweld kan worden gebruikt om 'iets' veilig te stellen en om iemand aan te houden en nee ik zou niet meer geweld gebruiken als noodzakelijk.

Dan zijn we het dus eens, gelukkig.  :)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.