Incidenten Outlaw Motor Gangs (OMG) Hells Angels / Bandidos / Satudarah / No Surrender

Auteur Topic: Incidenten Outlaw Motor Gangs (OMG) Hells Angels / Bandidos / Satudarah / No Surrender  (gelezen 86775 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Ja Red, het keuringscentrum in Amsterdam heeft het werk goed gedaan  0098


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Misschien kun je je vergelijking even toelichten Henk, want ik ben een beetje het spoor bijster geraakt met die anekdotes van jou 0098

Als dat nodig is, licht ik dat graag even toe. Een overval is toch zoiets dat je binnenloopt en door met geweld te dreigen iedereen dwingt op de grond te gaan liggen waarop je er met de poet vandoor gaat?

Wat ik lees lijkt meer op een insluiper die betrapt wordt door twee medewerkers dan op een overval.

En dat lijkt op twee druppels water op wat ik mee gemaakt heb in de keet.

En daar slaat dan de bewijslast weer op, hoe bewijs je wat de intentie van de indringer was. Ik maak me sterk dat er enig verband moet worden aangetoond tussen de mate van het toegepaste geweld en de dreiging.
Er is een café eigenaar veroordeeld omdat hij iemand doodschoot en zich beriep op noodweer. De rechter oordeelde dat hij ook de achteruitgang had kunnen nemen.
Kortom, hier wijst niets op een overval. Het zou wel erg dom zijn een bickershop te overvallen en daarbij niet te rekenen op enige tegenstand van stevige medewerkers.

Anekdote 2 (omdat je daar zo'n liefhebber van bent:)

Deze middag kwam ik een geluidsinstallatie plaatsen in Diemen, op het industrie terrein. Liep een bedrijf binnen aan de achterkant, op aanwijzing van een voorbijganger.
Helemaal alleen in een loods vol dure kleding. Ben de hal doorgelopen naar de voorkant, waar de receptie was. Moest ik in het bdrijf ernaast wezen...

Blij dat ik niet met de Trauma heli afgevooerd hoefde te worden


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Wat ik lees lijkt meer op een insluiper die betrapt wordt door twee medewerkers dan op een overval.

Dat viel mij inderdaad ook op in het mediabericht. Er wordt niets gezegd over het feit of de man zijn intenties als overvaller op de één of andere manier kenbaar had gemaakt, alleen dat hij op de twee heren stuitte. Maar we kunnen dus ook niet zomaar aannemen dat hij geen geweld gebruikte / met geweld dreigde. Stel dat hij met een bivakmuts op en een mes in de hand binnenkwam, zijn de feiten en omstandigheden wel dusdanig dat je kunt inschatten dat die man niet voor een slaapplek komt 87iujh

IJMUIDEN -  Bij een overval op een Harley Davidsonshop Heavy Duty Bikes in IJmuiden is vanmorgen de overvaller zwaar gewond geraakt. De man drong omstreeks kwart over tien het pand binnen waar hij twee medewerkers tegen het lijf liep. Die aarzelde geen moment en namen de indringer hardhandig te grazen.

Wel wordt hij hier neergezet als overvaller... (zo staat het overigens ook in de persberichten van de politie)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Dat bedoel ik, als je overval mislukt omdat je medewerkers tegenkomt, mankeert er echt wat aan je voorbereiding.   ^-^ Tijd voor wat quality time in de gevangenis, waar de fijne kneepjes van het vak nog even doorgenomen kunnen worden.

"Indringer" staat in een zin met "overvaller". Me dunkt dat indringen niet zo zwaar bestraft wordt als een overval plegen. Maar dat weten de wouten ons ongetwijfeld uit te leggen...  O0


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Anekdote 2 (omdat je daar zo'n liefhebber van bent:)

Deze middag kwam ik een geluidsinstallatie plaatsen in Diemen, op het industrie terrein. Liep een bedrijf binnen aan de achterkant, op aanwijzing van een voorbijganger.
Helemaal alleen in een loods vol dure kleding. Ben de hal doorgelopen naar de voorkant, waar de receptie was. Moest ik in het bdrijf ernaast wezen...

Blij dat ik niet met de Trauma heli afgevooerd hoefde te worden
 
 
Die had ik er later bij gezet, wellicht had je die gemist Maarten, maar dat bedoel ik met intenties. Als je burgers toestaat om iemand waarvan jij denkt dat ze binnen zijn gedrongen in elkaar te rammen, zal je ze ook moeten leren hoe de wet in elkaar steekt,

Als een deur open staat en ik loop naar binnen ben ik niet direkt in overtreding.

Anekdote 3, wel van een een tijd geleden (niet mijn huidige buren) Buurman vond dat ik de radio te hard had staan, stond even later met een bijl in mijn huiskamer. Ik heb het spul wat zachter gezet en de politie gebeld. Nee de bijl kan hij toevallig in zijn handen gehad hebben omdat hij in de tuin bezig was. Maakte hij slaande bewegingen naar je? Nee? Zie je nou wel. Heb je hem drie keer gesommeerd je huis te verlaten en voldeed hij daar niet aan? Nee? Zie je wel, niets aan de hand, goedenavond mijnheer.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat
Mannen aangehouden na mishandelen overvaller

IJMUIDEN - Twee mannen van 46 en 36 jaar zijn woensdagmiddag aangehouden, nadat ze in IJmuiden een overvaller op hardhandige wijze hadden overmeesterd.
Dat maakte de politie bekend. De overvaller liep daarbij forse verwondingen op en is naar een ziekenhuis gebracht.
De overval gebeurde bij de motorshop Heavy Duty Bikes aan de Reaumurstraat. Nadat de mannen de overvaller hadden overmeesterd, belden zij zelf met de politie. Zij moesten voor verhoor mee naar het politiebureau en zijn aangehouden.
De overvaller ligt volgens de politie nog 'in zorgwekkende toestand' in het ziekenhuis. De recherche heeft de zaak in onderzoek.
© ANP

http://www.nu.nl/binnenland/2393489/mannen-aangehouden-mishandelen-overvaller.html
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Tja ik begrijp de problemen met deze actie, maar kan het toch wel waarderen dat hier opgetreden is door beide heren, over de mate waarin mag de rechter zich buigen.
Het alternatief was wachten op minstens 4 gewapende politieagenten die vervolgens weer op een arrestatieteam moeten wachten voordat ze iets ondernemen ...... (beetje cynisch, ok das waar  :-)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Die overvaller was gewoon op het verkeerde moment nét even op de verkeerde plek. Leermomentje noemen ze dat.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Gelukkig speculeren we hier niet, we opperen slechts theorieën.  xcd(c:f)

Misschien was het gewoon een Harley fan, die e.e.a. eens van dichtbij wilde zien.  :D

http://www.heavyduty.nl/linkruiler.htm

Een aantal leuke linkjes op de pagina, vooral de onderste.  8)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Tja ik begrijp de problemen met deze actie, maar kan het toch wel waarderen dat hier opgetreden is door beide heren, over de mate waarin mag de rechter zich buigen.
Het alternatief was wachten op minstens 4 gewapende politieagenten die vervolgens weer op een arrestatieteam moeten wachten voordat ze iets ondernemen ...... (beetje cynisch, ok das waar  :-)
En sterk zwart-wit. Alsof er niets tussen iemand met zijn tweën bijna doodschoppen en wachten op een arrestatieteam zit.

De rechter zal zich erover buigen, en dat is maar goed ook, ik neem alvast een voorproefje door te herhalen wat ik een wijze hoogleraar van e week hoorde zeggen op de TV en mij bijzonder aansprak:

Het promoten van geweld door burgers tegen (vermeende) overtreders van de wet ondermijnt het vertrouwen in de rechtstaat. Dit sloeg in de uitzending op een zekere burgemeester (sla ze maar verrot), maar is mijnsinziens onverkort van toepassing op vertegenwoordigers van onze hulpdiensten. De middeleeuwen liggen achter ons, daar moet je niet naar terug verlangen.