Incidenten Outlaw Motor Gangs (OMG) Hells Angels / Bandidos / Satudarah / No Surrender

Auteur Topic: Incidenten Outlaw Motor Gangs (OMG) Hells Angels / Bandidos / Satudarah / No Surrender  (gelezen 86767 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.rtvnh.nl/nieuws/51442/Doodgeschoten+man+Haarlem+was+Hells+Angel

Doodgeschoten man Haarlem was Hells Angel

04 dec 2010 | 15:16

HAARLEM De man die vrijdagmiddag in de Dr. Schaepmanstraat in Haarlem werd doodgeschoten, was lid van de Haarlemse afdeling van de Hells Angels.

De man werd op straat neergeschoten. Volgens getuigen werd er meerdere keren geschoten en renden daarna vier mannen weg.

De schietpartij is het tweede geweldsincident in korte tijd waarbij de motorclub betrokken is. Een paar dagen geleden raakte in IJmuiden een man zwaargewond toen hij een Harley Davidson winkel overviel. De overvaller werd daarbij overmeesterd door twee werknemers die ook lid zouden zijn van de Hells Angels. Kenners vrezen dat de liquidatie in de Dr. Schaepmanstraat een vergeldingsactie was voor het incident de dag ervoor in IJmuiden, en  dat de reeks incidenten niet hiermee ophoudt.

De politie behandelt de twee zaken vooralsnog apart, maar houdt rekening met een mogelijk verband. De daders van de schietpartij zijn nog steeds voortvluchtig.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Was het wel een overval of was het een 'zakelijk' geschil? Ben benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen. :) Dit lijken me nu geen fijne tijden om in de buurt van één van de partijen te wonen... :-X

http://www.abradio.nl/web/show/nieuws/10912/slachtoffer_schietpartij_in_haarlem_is_hells_angel_rob_s.

Slachtoffer schietpartij in Haarlem is Hells Angel Rob S.

Haarlem - De man die vrijdagmiddag werd dood geschoten is Hells Angels lid Rob S. uit Zandvoort. Dit laten diverse bronnen zaterdag aan AB-Radio weten.

Volg AB-Radio via Twitter! (@abradio)

Met vier of vijf kogels werd Rob S. doorzeefd in de Haarlemse Doctor Schaepmanstraat in Oost. Op de website van de Haarlemse Hells Angels kwamen vrijdagavond al tientallen condoleances binnen. Inmiddels is de website offline door de vele bezoekers. Volgens insiders is Rob S. een volwaardig lid van de Haarlemse Angels. De liquidatie zou professioneel zijn uitgevoerd, aldus bronnen dicht bij het politieonderzoek.

Tot diep in de nacht was de recherche bezig met het sporenonderzoek. Ooggetuigen laten AB-Radio weten dat vier mannen na de schietpartij zijn weggereden in een grote zwarte auto. Mogelijk is de vluchtauto van de daders in de brand gestoken vlak bij het Amsterdamse bos. Rond 15:10 uur stond daar een auto in de brand. Vooralsnog wordt dit door niemand bevestigd. Paar uur na de aanslag kwamen er bij AB-Radio diverse tips binnen dat de liquidatie mogelijk verband had met de mislukte overval op de Harley Davidsonwinkel in IJmuiden.

Bij dit incident werd een man zwaar mishandeld toen hij twee mannen in het pand tegen het lijf liep. Deze twee mannen zijn aangehouden door de politie en het slachtoffer ligt nog kritiek in het ziekenhuis. Buurtbewoners zeggen de doodgeschoten Hells Angel Rob S. donderdag ook al in de straat gezien te hebben. De plek staat dan ook bekend als een afspreekplek.

Mogelijk kwam Rob S. vrijdagmiddag iets ophalen of af geven toen hij werd doodgeschoten.


sylvester1986

  • Gast
Je kan een overval ook zo oplossen. (Belgische style)
Zou dit een nieuwe trend zijn: als eigenaar/omstander zelf de insluipers/overvaller te grazen nemen?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Je kan een overval ook zo oplossen. (Belgische style)
Zou dit een nieuwe trend zijn: als eigenaar/omstander zelf de insluipers/overvaller te grazen nemen?

Als ik het zo lees had de eigenaar een eigen wapen (al dan niet legaal) en werd hij bedreigd door een overvallen met een alarmpistool.
Aangezien deze nog wel eens op een echt pistool kunnen lijken is dit als ik het zo lees een geval van zelfverdediging/noodweer. Helaas
met dodelijke afloop.
Ik vind, en dat is puur mijn persoonlijke mening, als een persoon jou huis of winkel binnenkomt moet jij gewoon in staat
zijn jezelf te verdedigen met in gedachte houden de proposionaliteit. Heeft hij een wapen in zijn hand ben jij feitelijk ook gerechtigd
een wapen te gebruiken. Wat helaas misgaat is dat mensen zich niet kunnen inhouden zie ijmuiden, zie een paar jaar geleden die overvaller bij de
ah waar uiteindelijk Bernhard de boete heeft betaald. Dat moeten mensen nu wel eens leren dat een tik om te verdedigen mag, maar als hij
geen wapens heeft of zich al overgegeven heeft niet door gaan waardoor de agressor zijn ziekenfonds moet aanspreken.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Je kan een overval ook zo oplossen. (Belgische style)
Zou dit een nieuwe trend zijn: als eigenaar/omstander zelf de insluipers/overvaller te grazen nemen?

Ja en dat maakt het er echt niet veiliger op. Als overvallers weten dat er kans is dat de juwelier bewapend is met een echt pistool waarmee hij bereid is jou om te leggen, bedenk je je de volgende keer wel twee keer eer je met een alarmpistool de overval pleegt. Je neemt als dan voortaan grof geschut mee en bij de minste geringste blijk van tegenstand schiet je als eerste. Overvallers zijn toch al wat gespannen meestal.

Mijn vrouw zit bij AH en heeft daar training gehad, waarbij de nadruk ligt op de veiligheid van het peroneel. "spullen zijn vervangbaar, jij niet" is het motto.

Veel van deze overvallen worden gepleegd door mensen afkomstig uit het oostblok, die geven niets om een mensenleven. Als zij denken dat je misschien een wapen hebt, schieten ze je voor de zekerheid eerst maar even neer.

Hang eerst maar eens betere camera's op met een beetje kwaliteit, binnen én buiten. Geef daar maar eerst eens wat geld aan uit ipv die low resolution niet lichtgevoelige camera's die vanaf boven opnemen zodat je het gezicht niet ziet, alleen het petje.

Er zijn zulke mooie bewakingssetjes, met HD low light camera's met bewegingsdetectie, alarm functie en beelden opgenomen onder de goede hoek. Zet die beelden maar op you tube, ik denk dat die kant op gaan veel veiliger is.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Je moet het ook niet mogelijk maken dat ze dan gebruik van de ziektenkostenverzekering kunnen maken.
Het is immers het risico wat je dan neemt dat je zelf gewond raakt.
Dus laten ze die kosten dan maar volledig zelf betalen en kunnen ze dat niet geen hulp bieden en een fikse dacht iets van 500% schadeloosstelling aan de slachtoffers.
En zoals in IJmuiden prima gedaan hij bedenkt zich nu wel 6x voordat hij het daar weer probeert.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Als ik het zo lees had de eigenaar een eigen wapen (al dan niet legaal) en werd hij bedreigd door een overvallen met een alarmpistool.
Aangezien deze nog wel eens op een echt pistool kunnen lijken is dit als ik het zo lees een geval van zelfverdediging/noodweer. Helaas
met dodelijke afloop.
Ik vind, en dat is puur mijn persoonlijke mening, als een persoon jou huis of winkel binnenkomt moet jij gewoon in staat
zijn jezelf te verdedigen met in gedachte houden de proposionaliteit. Heeft hij een wapen in zijn hand ben jij feitelijk ook gerechtigd
een wapen te gebruiken. Wat helaas misgaat is dat mensen zich niet kunnen inhouden zie ijmuiden, zie een paar jaar geleden die overvaller bij de
ah waar uiteindelijk Bernhard de boete heeft betaald. Dat moeten mensen nu wel eens leren dat een tik om te verdedigen mag, maar als hij
geen wapens heeft of zich al overgegeven heeft niet door gaan waardoor de agressor zijn ziekenfonds moet aanspreken.

OK, laat ik eens met je meegaan.

Er komen twee jongens binnen die richten een pistool op je. Je bent er van overtuigd dat het pistool echt is. Maar jij hebt de film "High Noon Gunfight at the OK Corral" gezien en hoewel het wapen van de vijand op je gericht is,  grijpt naar je gun en ziet kans hem neer te schieten vóór hij de terkker over kan halen...

Gevaarlijke overvaller hoor! Goed dat hij geen Yugo tegenoverzich had, maar en jongetje met een alarmpistool!


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931

Veel van deze overvallen worden gepleegd door mensen afkomstig uit het oostblok, die geven niets om een mensenleven. Als zij denken dat je misschien een wapen hebt, schieten ze je voor de zekerheid eerst maar even neer.
 

Hoe kom je aan die wijsheid?????? Zelf uit je eigen duim gezogen ofzo??


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Je moet het ook niet mogelijk maken dat ze dan gebruik van de ziektenkostenverzekering kunnen maken.
Het is immers het risico wat je dan neemt dat je zelf gewond raakt.
Dus laten ze die kosten dan maar volledig zelf betalen en kunnen ze dat niet geen hulp bieden en een fikse dacht iets van 500% schadeloosstelling aan de slachtoffers.
En zoals in IJmuiden prima gedaan hij bedenkt zich nu wel 6x voordat hij het daar weer probeert.

Jawel, ze proberen het weer, maar dan met een echte gun en niet aarzelen, eerst schieten. Hij of ik principe. Hij brengt alle collega's in gevaar met zijn actie, overvallen zullen niet tot het verleden gaan behoren dat is een utopie, alleen veel geweldadiger worden. De overvallers weten nu dat ze met grof geschut aan moeten komen, en moeten zorgen dat ze als eerste schieten. Bedenk dat de overvaller het voordeel heeft van de verrassing, dus als de gun echt is ligt de juwelier gestrekt.
Dat de overvaller dood is en niet de juwelier ligt er aan dat de overvaller het verkeerde schittuig bij zich had.

En je hbt gelijk, hij bedenkt zich wel 6 keer eer hij het met een namaakpistool weer probeert...


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
@ henk:

Zoals jij het voorsteld is het heel zwart-wit, elke situatie is anders. Ik denk maar even aan een aantal situaties
waarbij agenten een wapen op hun kop krijgen zonder dat ze dat ook maar hebben kunnen zien aankomen (meest
voor de hand liggende voorbeeld tijdje terug amsterdam in het park). Dit soort situaties is het uiteraard beter voor jou
om gewoon te doen wat gezegd word en geen verzet te plegen. En zeker als er overvallen zijn met vuurwapens vind
ik dat je die met de huidige wetgeving in nederland als burger niet moet ingrijpen.

Echter niet elke overval word gepleegd met een vuurwapen, maar met andere middelen waarbij jij als wapenloze burger
je kan verdedigen. Uiteraard afhankelijk van de situatie en of jij enige training c.q. handigheid in hebt om jezelf te
verdedigen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v