Incidenten Outlaw Motor Gangs (OMG) Hells Angels / Bandidos / Satudarah / No Surrender

Auteur Topic: Incidenten Outlaw Motor Gangs (OMG) Hells Angels / Bandidos / Satudarah / No Surrender  (gelezen 87098 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
OK, maar ik blijf achter de raad staan die mijn vrienden gekregen hebben van Gooi-en Vechtreek om niet zelf de achtervolging in te zetten bij een inbraak.

Zou het niet mooier zijn als de pakkans echt vergroot wordt? Het probleem van een tekort aan agenten in de schoot leggen van de burgers door bv de raad van Opstelten dat er straffeloos meer aan zelfverdediging moet kunnen gedaan gaan worden door burgers, is toch een weg in slaan die ons terug naar de middeleeuwen voert?
En er zijn ook technische mogelijkheden om de pakkans te vergroten, zonder dat er iemand bij gewond raakt.

Kijk nou eens naar deze beelden, er zijn zoveel betere beelden te maken met de huidige apparatuur die de pakkans zouden vergroten:


http://www.youtube.com/watch?v=p9BJwP-Edmg


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
OK, maar ik blijf achter de raad staan die mijn vrienden gekregen hebben van Gooi-en Vechtreek om niet zelf de achtervolging in te zetten bij een inbraak.
(knip)
En er zijn ook technische mogelijkheden om de pakkans te vergroten, zonder dat er iemand bij gewond raakt.
Kijk nou eens naar deze beelden, er zijn zoveel betere beelden te maken met de huidige apparatuur die de pakkans zouden vergroten:

In dat opzicht ben ik het helemaal met je eens. Wat betreft de beelden: de politie wil het al jaren, maar er blijven burgers die zich blijven verzetten tegen extra cameratoezicht op straat.
Alhoewel er tegenwoordig wel steeds meer camera's bij komen. Ikzelf ben een voorstander van het cctv in Engeland, waarbij in bv. Londen bijna alles met camera's bekeken kan worden.  Zolang er niets gebeurd, heeft niemand er last van, en op het moment dat er wel wat gebeurd kan de politie meteen meekijken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
In dat opzicht ben ik het helemaal met je eens. Wat betreft de beelden: de politie wil het al jaren, maar er blijven burgers die zich blijven verzetten tegen extra cameratoezicht op straat.
Alhoewel er tegenwoordig wel steeds meer camera's bij komen. Ikzelf ben een voorstander van het cctv in Engeland, waarbij in bv. Londen bijna alles met camera's bekeken kan worden.  Zolang er niets gebeurd, heeft niemand er last van, en op het moment dat er wel wat gebeurd kan de politie meteen meekijken.

Ja, diender met joystick kan op elk incident inzoomen, zijn collega's er heen sturen (en eventuele andere hulpdiensten) en ontkennen heeft geen zin.

In Nederland is dat op beperkte schaal toegepast: ik zette wat uitgbeide geluidsinstallatie neer voor een promotie bij een Telfortwinkel in Arnhem op in een winkelstraat en in no-time was aan de hand van camera beelden handhaving ter plaatse om er een stokje voor te steken, op een PDA kon hij zien of er vergunning verleend was. (of niet in dit geval).

Maar wat mij in Engeland is opgevallen zijn de uitstekende kwaliteit van de camera' s, goed nachtzicht met hoge resolutie en de bedienings mogelijkheden, pannen en zoomen...


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Jawel, maar als het bericht juist is (daar moet je vanuit gaan) dan komen in deze situatie (het bericht uit België) daar twee feiten uit naar voren: er is hier sprake van bedreiging met een "vuurwapen" door een overvaller. Toch schiet de juwelier de overvaller dood. Wat zijn dan de mogelijkheden: (help me eens als er nog meer zijn) :

1 De overvaller verloor de juwelier uit het oog, draaide zich om ofzo waardoor de juwelier kans zag een wapen te pakken, onder de toonbanl, in de kuis, dat blijkt nergens uit.

Dat is erg "dapper", ik zou zoiets wel uit mijn hoofd laten, naar een (gezekerd?) wapen te grijpen terwijl mijn tegenstander het wapen al schietklaar in de hand heeft.

2 de overvaller borg het wapen weg, waarop de juwelier zijn kans schoon zag.

3 de juwelier (zelf in het bezit van een wapen) herkende het wapen van de overvaller als geen schietwapen en wist dat hij zonder risico zijn wapen kon pakken.

Bij 1, 2 en 3 moet je achteraf om zelfverdediging te bewijzen dat de de overvaller neerschieten je enige optie was en toeroepen dat je hem onderschot hebt geen optie was.

Het komt mij erg onwaarschijnlijk voor dat je met je alarmpistool blijft bluffen als een echt wapen op je gericht is, dus dat de juwelier geschoten heeft omdat de overvaller een beweging maakte hem neer te schieten (dat kan immers niet met een alarm pistool) lijkt me onwaarschijnlijk.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1191636/2010/12/05/Doodgeschoten-overvaller-Tubeke-slechts-16-jaar-oud.dhtml

Misschien dat dit bericht wat helderheid op de zaak geeft.

Verhaal blijft wel warrig, want er wordt gesproken over een alarmpistool en een vuurgevecht....
Ook zouden de daders met getrokken wapens naar binnen zijn gerend.

Grtz,
Marcel


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Verhaal blijft wel warrig,

Topic wordt ook een beetje warrig!  ;)

Laten we het hier bij het gebeurde in Ijmuiden houden. Indien gewenst kun je altijd een ander topic openen.  O0
MODS voegen dan wel de bijbehorende berichten op de bijbehorende hoop, dus in het daarvoor bestemde topic.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
U vraagt wij draaien
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8415360/___Liquidatie_om_drugs___.html?sn=binnenland,buitenland

Citaat
De recherche beschikt inmiddels over informatie dat deze mishandeling niet plaatsvond na een mislukte overval, maar mogelijk verband hield met een mislukte drugsdeal. De twee medewerkers van de motorwinkel werden na de mishandeling gearresteerd en zitten nog vast.

Het blijkt dus wederom weer niet zo zwart-wit als dat iedereen denkt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
U vraagt wij draaien
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8415360/___Liquidatie_om_drugs___.html?sn=binnenland,buitenland

Het blijkt dus wederom weer niet zo zwart-wit als dat iedereen denkt.

Was het wel een overval of was het een 'zakelijk' geschil? Ben benieuwd wat er uit het onderzoek gaat komen. :) Dit lijken me nu geen fijne tijden om in de buurt van één van de partijen te wonen... :-X

(...)


http://www.telegraaf.nl/binnenland/8415360/___Liquidatie_om_drugs___.html?sn=binnenland,buitenland

ma 06 dec 2010, 05:30 | 42 reacties | lees voor
    
'Aanslag Hells Angel om drugs'
door John van den Heuvel

HAARLEM -  De aanslag die Hells Angel Rob Schilder afgelopen vrijdag in Haarlem het leven kostte, houdt mogelijk verband met een ruzie over drugs. De Haarlemse recherche zegt aanwijzingen in die richting te onderzoeken.

Getuigen verklaarden dat een man met een geweer met afgezaagde loop, vermoedelijk een riotgun, het vuur opende op het slachtoffer.

Het politieteam houdt ook rekening met een verband tussen de aanslag en een incident een dag eerder bij de motorzaak Heavy Duty Bikes in IJmuiden. Daar werd een Brit afgelopen donderdag zwaar toegetakeld door twee medewerkers van het aan de Hells Angels gelieerde verkooppunt van Harley Davidson motorfietsen.

De recherche beschikt inmiddels over informatie dat deze mishandeling niet plaatsvond na een mislukte overval, maar mogelijk verband hield met een mislukte drugsdeal. De twee medewerkers van de motorwinkel werden na de mishandeling gearresteerd en zitten nog vast. "Vooralsnog gaat het om twee afzonderlijke onderzoeken, maar we onderzoeken of er een link is," bevestigde gisteravond woordvoerster Evy Elschot van de politie Kennemerland.

Insignes

De Haarlemse Hells Angels wilden ook gisteren niet reageren op de moord op hun 'brother', die woonachtig was in Zandvoort en een gezin achterlaat. Rob Schilder was al enkele jaren lid van de Hells Angels en had zijn 'colours'. Dat betekent dat hij bepaalde insignes van de Hells Angels op zijn kleding mocht dragen en dat hij volwaardig lid was. Op het moment van de aanslag droeg Schilder een jack met Hells Angels logo's.

De website van de rouwende motorclub uit Haarlem stond anderhalve dag op zwart, maar gisteravond werd op de site een condoleanceregister geopend, dat direct volstroomde met reacties van andere chapters van de Hells Angels uit binnen- en buitenland.



Ook op http://www.hells-angels.com een artikel.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
U vraagt wij draaien
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8415360/___Liquidatie_om_drugs___.html?sn=binnenland,buitenland

Het blijkt dus wederom weer niet zo zwart-wit als dat iedereen denkt.

"iedereen"? Laat mij er even buiten, meteen al gezegd dat een overval waarbij je je laat afranselen onwaarschijnlijk is.

Een Palmpie merkte al op dat het dus ook een "zakelijk geschil" kon betreffen.



Als dat nodig is, licht ik dat graag even toe. Een overval is toch zoiets dat je binnenloopt en door met geweld te dreigen iedereen dwingt op de grond te gaan liggen waarop je er met de poet vandoor gaat?

Wat ik lees lijkt meer op een insluiper die betrapt wordt door twee medewerkers dan op een overval.

En dat lijkt op twee druppels water op wat ik mee gemaakt heb in de keet.

En daar slaat dan de bewijslast weer op, hoe bewijs je wat de intentie van de indringer was. Ik maak me sterk dat er enig verband moet worden aangetoond tussen de mate van het toegepaste geweld en de dreiging.
Er is een café eigenaar veroordeeld omdat hij iemand doodschoot en zich beriep op noodweer. De rechter oordeelde dat hij ook de achteruitgang had kunnen nemen.
Kortom, hier wijst niets op een overval. Het zou wel erg dom zijn een bickershop te overvallen en daarbij niet te rekenen op enige tegenstand van stevige medewerkers.

En Palmpie:

Was het wel een overval of was het een 'zakelijk' geschil?

En als je alle onwaarschijnlijkheden wegstreept hou je de waarschijnlijkheden over. Dat is geen speculeren, maar redeneren.  3hj


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Schietpartij Haarlem heeft te maken met drugs en vergelding

dinsdag 07 december 2010
  
Haarlem - Drugs, ruzie en een vergelding liggen mogelijk ten grond slag aan de liquidatie van een Hells Angel in Haarlem. Vrijdagmiddag werd de 52-jarige Rob Schilder uit Zandvoort in koelen bloede doorzeefd door meerdere kogels in de Dr. Schaepmanstraat in Haarlem.

De liquidatie zou professioneel zijn uitgevoerd, aldus bronnen dicht bij het politieonderzoek. Paar uur na de aanslag kwamen er bij AB-Radio diverse tips binnen dat de liquidatie mogelijk verband had met de mislukte overval op de Harley Davidsonwinkel in IJmuiden. Inmiddels komen er bij AB-Radio steeds meer tips binnen dat het verband heeft met het incident een dag eerder bij motorzaak Heavy Duty Bikes.

Een Canadees werd daar zwaar mishandeld na een “overval”. Bronnen weten AB-Radio te melden dat de man mogelijk al ergens anders te grazen is genomen na een mislukte drugsdeal en dat de overval in scene is gezet. Volgens insiders zat de man in de motorzaak vast geketend met spanbanden. De twee mannen van 46 en 36 die aanwezig waren in de motorshop zijn aangehouden en zitten nog steeds vast. Over de toestand van het slachtoffer is verder weinig bekend gemaakt.

De politie Kennemerland laat weinig los over de achtergronden van de beide incidenten. Een team van twintig rechercheurs is nog volop bezig met het onderzoek naar het incident.
Samen sterk in de hulpverlening!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.destentor.nl/nieuws/algemeen/binnenland/7764483/Veel-Hells-Angels-naar-Haarlem-voor-uitvaart.ece

Veel Hells Angels naar Haarlem voor uitvaart
woensdag 08 december 2010 | 16:52

Tekstgrootte  
 
HAARLEM – In Haarlem wonen zaterdag veel Hells Angels uit heel Europa de uitvaart bij van hun 'brother' Rob Schilders (52), die vorige week in Haarlem-Oost op straat werd doodgeschoten.

De leden van de motorclub rijden in een stoet vanaf het clubhuis van de Angels in het centrum naar de begraafplaats in Haarlem-Noord.

Schilders werd vrijdag door meerdere kogels getroffen en overleed ter plaatse. Er is nog geen duidelijkheid over de aanleiding van de schietpartij. Mogelijk is er een verband met een gewelddadig incident bij een werkplaats van de Hells Angels in IJmuiden, waarbij een indringer door twee Angels in elkaar is geslagen.

De uitvaart van zaterdag in Haarlem doet denken aan de begrafenis van topcrimineel Sam Klepper, die eind 2000 ook door Hells Angels naar zijn laatste rustplaats in Amsterdam werd begeleid.