Bordjes 'Brandweer' in auto.

Auteur Topic: Bordjes 'Brandweer' in auto.  (gelezen 39206 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Robin Hundman

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 22 juli 2005, 22:34:51
Ik ken iemand uit Medemblik als die de zonneklep van de passagierskant open doet er brandweer verlicht in komt te staan netzoals de politie heeft met Stop/Politie.
En hij heeft nog een gewoon bordje. Is opzich wel grappig maar het alleen maar voor het hebben van zo'n verlichting in de zonneklep anders niet!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 22 juli 2005, 22:49:06
marelko verkoopt die bordjes
zijn heel duur, iets van 286 euro :o

ik citeer uit het boek van Marelko:

"Brandweerbord uitgevoerd met led, welke de tekst brandweer in normaalschrift afgewisseld met spiegelschrift geeft!

bla bla bla

Voordeel: Goede zichtbaarheid, zowel voor tegemoetkomend verkeer als verkeer wat voor uw rijd!

en ik ben et er wel mee eens, vind dat ze iedereen zon bordje moeten geven, betere herkenning naar de mensen toe (en zon plastice bordje kan iedereen betalen, deze zouden dan alleen voor echte brandweermensen moeten komen, geen extra rechten, alleen herkenning!)

(eerst vergeten nu dan, plaatje komt inderdaad van brandweer gorichem
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #32 Gepost op: 22 juli 2005, 23:43:18
marelko verkoopt die bordjes
zijn heel duur, iets van 286 euro :o

ik citeer uit het boek van Marelko:

"Brandweerbord uitgevoerd met led, welke de tekst brandweer in normaalschrift afgewisseld met spiegelschrift geeft!

bla bla bla

Voordeel: Goede zichtbaarheid, zowel voor tegemoetkomend verkeer als verkeer wat voor uw rijd!

en ik ben et er wel mee eens, vind dat ze iedereen zon bordje moeten geven, betere herkenning naar de mensen toe (en zon plastice bordje kan iedereen betalen, deze zouden dan alleen voor echte brandweermensen moeten komen, geen extra rechten, alleen herkenning!)


Gemeente Gorinchem heeft ze verstrekt aan alle spuitgasten daar, en er komen zeer goede berichten en reacties van. Ik vind het een heel mooi systeem  ;) ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #33 Gepost op: 24 juli 2005, 13:41:32
is leuk speelgoed alleen mensen zullen er "rechten" aan gaan verlenen. Je ziet toch dat ik naar de brandweer moet.........

geen bordje en gewoon je gezond boeren verstand gebruiken. Ook met opkomen naar de kazerne toe. En ja we rijden allemaal anders voor een buitenbrand dan een ongeval met beknelling of een woningbrand. Maar je weet hoop ik wel wat ik bedoel........


Mario H.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #34 Gepost op: 24 juli 2005, 13:57:45
Dat probleem hadden wij ook een beetje....het ernaast gelegen bedrijf parkeerden hun auto's ook bij ons op het terrein, met als gevolg: als er een uitruk was, kon je zelf je auto nergens meer kwijt. Ze hebben nu 12 parkeerplaatsen voorzien van borden: "Alleen brandweer!"
Scheelt een stuk. ;)
Hebben wij ook drie plekken aan de voorzijde van de kazerne, en wie denk je dat daar consequent geparkeerd staan........

Juist de prive auto's van dienstdoende Politieagenten... :-\


firemanr

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 24 juli 2005, 16:12:16
Hebben wij ook drie plekken aan de voorzijde van de kazerne, en wie denk je dat daar consequent geparkeerd staan........

Juist de prive auto's van dienstdoende Politieagenten... :-\
 

Gewoon zeggen....of weg laten halen...... ;D


Lukas074

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 24 juli 2005, 18:12:21
Maar mag dat wel van de wet, zo'n led display met de tekst van brandweer. Dacht eigenlijk dat er alleen een geel/creme/wit licht gevoord mocht worden aan de voorzijde.


McFozzy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
  • OBM + AHBM-Preventie
Reactie #37 Gepost op: 28 juli 2005, 17:27:13
Maar mag dat wel van de wet, zo'n led display met de tekst van brandweer. Dacht eigenlijk dat er alleen een geel/creme/wit licht gevoord mocht worden aan de voorzijde.


Volgens mij mag het wel alleen moet de wegbeheerder (gemeente) toestemming geven hiervoor.

Kan iemand mij trouwens wat rapportages van Gorinchem geven. Ben er wel geintresseerd in. Heb er twee jaar geleden een keer een onderzoek naar gedaan maar kon toen geen rapportage vinden van Gorinchem.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #38 Gepost op: 28 juli 2005, 17:35:28
de wegbeheerder kan toestemming geven, maar geeft dit dan alleen voor de wegen die onder zijn beheer vallen, echter weet ik niet of dit de juiste weg is, aangezien de wegbeheerder geen zeggenschap heeft over wie en hoe hij deze gebruikt, de wegbeheerder is juridisch aansprakelijk voor de kwaliteit van de weg, dit kan een gemeente zijn, maar ook een partikulier.

het verhaal van Gorinchem staat hier:
http://www.brandweergorinchem.nl/Knipperbord.htm
Nemo me impune lacessit


Target77

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 28 juli 2005, 20:45:38
Je ziet dit soort borden tegenwoordig ook al op de voorkant van ambulances verschijnen.... naar mijn mening een goed initiatief.  ;)