portofoon

Auteur Topic: portofoon  (gelezen 10392 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sinterklaas

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 12 mei 2014, 17:23:48
hallo mensen ik ben van plan om bij de jeugd brandweer midland g7 portofoons aan te schaffen wie heeft er ervaring mee en kan me vertellen of het een goed idee is?




Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2014, 18:31:58
Wordt dat niet vanuit de JBW zelf aangeschaft, ipv dat de leden dat moeten doen? Want dan krijg je als het even meezit niet dit soort meuk, maar wat stevigere portofoons.


Jarco_B

  • jeudbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2014, 18:50:54
Wij gebruikte bij de jeugdbrandweer altijd de C2000 portofoons die extra aanwezig waren op de kazerne.
We hadden ook afspraken over welk kanaal we mochten gebruiken.
Verpleegkundige I.O. Aspirant jeugdbrandweer zwijndrechtsewaard Evenement verkeersregelaar EHVer/AED-bediener


en-er-gy

  • Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2014, 19:19:19
Neem het wat professioneler in de hand en kies voor Kenwoods of Motorola`s. O0

Die camping dingen heeft mijn huidige baas(Beveiligingsbedrijf) in gebruik en niemand wordt er gelukkig van. De setjes voor het oor en de spreeksleutels zijn niet passende dingen. en van Kenwood of Motorola wil hij niks weten want deze werken ook zegt ie. :-\

Neem bijv. een Kenwood TK 3301 en je kunt de komende 20 jaar zeker vooruit mits je ze goed gebruikt. :)


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #4 Gepost op: 13 mei 2014, 10:48:40
Je kan me natuurlijk uitlachen (dat mag) maar kijk ook eens naar de Baofeng UV-B5.... Ik ben er super tevreden over. Aansluitngen voor spreeksleutel/headset/oortje etc zijn de standaard 2 pins Kenwood TK aansluitingen. Zo'n Baofeng kost circa 4 tientjes. Die van mij is met 70KM/u van de motor (van mijn broek) gevallen en buiten wat krassen doet ie het nog prima. Mocht ie echt overlijden dan zijn die 4 tientjes ook te overzien.
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team


chris-1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2014, 22:10:08
Laat je vooral geen Motorola of Kenwood aanpraten.
Je betaalt hier vooral voor de merknaam.
Voor een TK3301 betaal je meer dan 150 euro.
Die Midland kan je precies hetzelfde mee en kost ongeveer 50 euro.

Als je de Midland twee keer kapot maakt ben je even duur uit.
En Midland is echt geen troep.

Kijk even bij deze link:
http://www.portofoondiscounter.nl/webshop/vergunningsvrije-portofoons/alan--midland/detail/100/midland-g7-xt.html

Als je op bestel klikt krijg je ook allerlei beschikbare accessoires te zien welk erop passen.

Grt,
Chris


semafoonwinkel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
  • www.SemafoonWinkel.nl
    • www.SemafoonWinkel.nl
Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2014, 12:13:48
Citaat van: michaelmiata89 link=msg=1267072 date=1399970920
Je kan me natuurlijk uitlachen (dat mag) maar kijk ook eens naar de Baofeng UV-B5.... Ik ben er super tevreden over. Aansluitngen voor spreeksleutel/headset/oortje etc zijn de standaard 2 pins Kenwood TK aansluitingen. Zo'n Baofeng kost circa 4 tientjes. Die van mij is met 70KM/u van de motor (van mijn broek) gevallen en buiten wat krassen doet ie het nog prima. Mocht ie echt overlijden dan zijn die 4 tientjes ook te overzien.
Deze is binnen NL illegaal indien je er niet de machtigingen voor hebt. Leuk voor thuis, maar doe het niet bij de brandweer.
Je kunt in het slechtste geval het korps flink benadelen wanneer je ervoor opgepakt wordt.
Staat niet zo leuk in de lokale krant: "brandweerman opgepakt omdat hij oefende met illegale zendapparatuur".
De Midland mag zo te zien wel in het kader van PMR.
Grt. Werner - SemafoonWinkel