Volvo's weg bij de Landelijke Eenheid Verkeerspolitie ?

Auteur Topic: Volvo's weg bij de Landelijke Eenheid Verkeerspolitie ?  (gelezen 34624 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #10 Gepost op: 12 mei 2014, 09:09:59
Ook dit is wellicht een direct gevolg van het wegbezuinigen van de LE/VP. Er zijn nauwelijks nog snelle auto's op de weg;

"De overvallers gingen er vandoor in een auto. In de stad en op de snelwegen rond Utrecht is door meerdere politiewagens tevergeefs naar de overvallers gezocht."

Hele bericht:

Schotenwisseling bij woningoverval Utrecht

http://www.nu.nl/binnenland/3772896/schotenwisseling-bij-woningoverval-utrecht.html


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #11 Gepost op: 12 mei 2014, 15:29:51
Citaat van: NikonDirk link=msg=1266694 date=1399878599
Ook dit is wellicht een direct gevolg van het wegbezuinigen van de LE/VP. Er zijn nauwelijks nog snelle auto's op de weg;

"De overvallers gingen er vandoor in een auto. In de stad en op de snelwegen rond Utrecht is door meerdere politiewagens tevergeefs naar de overvallers gezocht."

Hele bericht:

Schotenwisseling bij woningoverval Utrecht

http://www.nu.nl/binnenland/3772896/schotenwisseling-bij-woningoverval-utrecht.html

Ik meen, op basis van gesprekken met direct betrokkenen, te kunnen stellen dat het eerder (zoals gewoonlijk) weer eens aan de communicatie cq een gebrek daaraan heeft gelegen dan aan een gebrek aan "snelle" auto's.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #12 Gepost op: 12 mei 2014, 15:38:25
Citaat van: 7131 link=msg=1266774 date=1399901391
Ik meen, op basis van gesprekken met direct betrokkenen, te kunnen stellen dat het eerder (zoals gewoonlijk) weer eens aan de communicatie cq een gebrek daaraan heeft gelegen dan aan een gebrek aan "snelle" auto's.
OK.

Bedoel je dan de communicatiemiddelen of het aansturen van de (snelle) auto's?


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #13 Gepost op: 12 mei 2014, 22:51:06
Citaat van: NikonDirk link=msg=1266777 date=1399901905
OK.

Bedoel je dan de communicatiemiddelen of het aansturen van de (snelle) auto's?

Het laatste.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #14 Gepost op: 13 mei 2014, 21:49:39
Volgens mij is LE ook redelijk aan het uitdunnen qua motoren. Staan er zeer veel te koop momenteel bij BCA.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 14 mei 2014, 19:08:03
Citaat van: MarcoV link=msg=1267213 date=1400010579
Volgens mij is LE ook redelijk aan het uitdunnen qua motoren. Staan er zeer veel te koop momenteel bij BCA.

Ook allemaal met een (zeer) respectabele kilometerstand en/of leeftijd....
Die met lage kilomerstand komen niet van de LE maar volgens mij van Drenthe of Friesland (gezien de kenmerkende zij-flitsers)
Ik ga er vanuit dat men even heeft gewacht met de afvoer in verband met de NSS, daar heb ik ook een hoop stalpaardjes (reserve-motoren etc) voorbij zien komen.  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #16 Gepost op: 14 mei 2014, 22:29:17
Citaat van: Jerommeke link=msg=1267373 date=1400087283
Ook allemaal met een (zeer) respectabele kilometerstand en/of leeftijd....
Die met lage kilomerstand komen niet van de LE maar volgens mij van Drenthe of Friesland (gezien de kenmerkende zij-flitsers)
Ik ga er vanuit dat men even heeft gewacht met de afvoer in verband met de NSS, daar heb ik ook een hoop stalpaardjes (reserve-motoren etc) voorbij zien komen.  ;)

Gaat ineens veel meer weg via BCA dan bij de domeinen valt mij op.....

Mbt de naam van dit topic;
De "snelle" verkeersvoertuigen gaan niet weg bij de LE het worden er alleen een stuk minder, met als gevolg dat de kilometerstanden gewoon sneller zullen oplopen. Dus bijvoorbeeld 3 verkeersvoertuigen per unit (het is zeer onwaarschijnlijk dat na einde contract van de V70 deze weer terug komt.....) De T6'en gaan er sowieso uit. De "andere" voertuigen worden allemaal Tourans.
Waarschijnlijk gaat het aantal ook omlaag door vermindering van verkeersbureau's. Mogelijk gaat elke unit terug naar 1 bureau, dus nog maar 4 grote infra-bureau's    in het land (Noordoost, Zuidoost, Zuidwest en Noordwest). Daarnaast nog enkele opstapplaatsen (vooral waar boten liggen) of opkomstplaatsen vanwaar collega's in dienst komen en naar het unitbureau gaan om op dienst te gaan. Niet echt efficiënt maar met een bepaalde termijn zullen dat wel vaste verplaatsingen worden (is ook allemaal geregeld in het inrichtingsplan/regeling).


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #17 Gepost op: 14 mei 2014, 22:53:54
Citaat van: Jerommeke link=msg=1267373 date=1400087283
Ook allemaal met een (zeer) respectabele kilometerstand en/of leeftijd....
Die met lage kilomerstand komen niet van de LE maar volgens mij van Drenthe of Friesland (gezien de kenmerkende zij-flitsers)
Ik ga er vanuit dat men even heeft gewacht met de afvoer in verband met de NSS, daar heb ik ook een hoop stalpaardjes (reserve-motoren etc) voorbij zien komen.  ;)

Nee Drenthe en Friesland heeft geen motoren ingeleverd. De BMW's en Yamaha's zijn trouwens gewoon van LE. (aldus een LE-maatje) Hij wist niet wat er voor terug kwam.
1600?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #18 Gepost op: 14 mei 2014, 23:00:50
Citaat van: CopVR3 link=msg=1267421 date=1400100834
Nee Drenthe en Friesland heeft geen motoren ingeleverd. De BMW's en Yamaha's zijn trouwens gewoon van LE. (aldus een LE-maatje) Hij wist niet wat er voor terug kwam.
1600?

Nope, die gaat er zelf waarschijnlijk helemaal uit, om diverse redenen.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #19 Gepost op: 14 mei 2014, 23:19:21
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1267424 date=1400101250
Nope, die gaat er zelf waarschijnlijk helemaal uit, om diverse redenen.
Die is toch pas nieuw bij de politie?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.