Volvo's weg bij de Landelijke Eenheid Verkeerspolitie ?

Auteur Topic: Volvo's weg bij de Landelijke Eenheid Verkeerspolitie ?  (gelezen 34631 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 17 mei 2014, 01:12:20
Citaat van: CopVR3 link=msg=1267421 date=1400100834
De BMW's en Yamaha's zijn trouwens gewoon van LE. (aldus een LE-maatje) Hij wist niet wat er voor terug kwam.

De Yamaha's wel, enkele BMW's ook, echter de BMW's waar de zijflitsers op hebben gezeten zijn niet van de Landelijke Eenheid geweest...

Daar hebben namelijk Whelen TIR6 flitsers opgezeten zoals (bijvoorbeeld) Regio Ijsselland er mee reed (Whelen TIR6 rondom voor het blauw, een amber lamp op een uitschuifbare stok).

Citaat van: HGL link=msg=1267412 date=1400099357
Gaat ineens veel meer weg via BCA dan bij de domeinen valt mij op.....

Dat heeft denkelijk met de verandering van tenaamstelling / lease-methode te maken.
De voertuigen vallen nu onder een overkoepelende lease-maatschappij in plaats van dat zij eigendom zijn van de (voorm.) regio's...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mak

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #21 Gepost op: 10 juni 2014, 22:33:23
V70's blijven bij de VP LE. Komen geen Tourans.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #22 Gepost op: 11 juni 2014, 13:13:48
Vanmorgen nog een aardig stukje op de radio over de ergernis van de kleine verkeersboetes en het feit dat er bijna geen verkeerspolitie meer is en daardoor de echte verkeershufters min of meer vrij spel hebben: http://www.radio1.nl/item/201224-Verkeersovertreder%20krijgt%20minder%20prioriteit%20van%20Justitie.html

En wie had dit nou niet voorspeld...


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #23 Gepost op: 11 juni 2014, 16:25:10
Citaat van: NikonDirk link=msg=1275846 date=1402485228
Vanmorgen nog een aardig stukje op de radio over de ergernis van de kleine verkeersboetes en het feit dat er bijna geen verkeerspolitie meer is en daardoor de echte verkeershufters min of meer vrij spel hebben: http://www.radio1.nl/item/201224-Verkeersovertreder%20krijgt%20minder%20prioriteit%20van%20Justitie.html

En wie had dit nou niet voorspeld...

Daar gaat binnenkort verandering in komen. LE krijgt een verkeershandhavingsteam. Dit zal in hoofdzaak VROS(auto en motor) gaan rijden, verder gerichte verkeerscontroles.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #24 Gepost op: 11 juni 2014, 16:39:02
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1275877 date=1402496710
Daar gaat binnenkort verandering in komen. LE krijgt een verkeershandhavingsteam. Dit zal in hoofdzaak VROS(auto en motor) gaan rijden, verder gerichte verkeerscontroles.
Dat is leuk maar het meest leer je toch door gelijk op je fouten gewezen te worden, zoals de AVD/KLPD vroeger deed. En dat zie ik niet direct terug komen maar lijkt wel behoefte aan te zijn.
Maar over een aantal jaar gaat er vast weer iemand staan die het "briljante idee" heeft om weer een landelijke Verkeerspolitie op te gaan tuigen ivm. de vele verkeers-aso's en het vastlopen van de ochtend- en avondspits. Let maar op..   :|


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #25 Gepost op: 11 juni 2014, 16:51:35
Misschien kort door de bocht, maar leidt een vermindering aan Volvo's bij de LE niet tot een vermeerdering van Volvo's bij de regionale eenheden? De geruchten gaan dat ze in Zeeland ook weer terug komen, of dat nog actueel is weet ik niet.
Op dit moment hebben ze een aantal Volvo's te leen van de LE.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #26 Gepost op: 11 juni 2014, 18:36:26
Citaat van: silque link=msg=1275882 date=1402498295
Misschien kort door de bocht, maar leidt een vermindering aan Volvo's bij de LE niet tot een vermeerdering van Volvo's bij de regionale eenheden? De geruchten gaan dat ze in Zeeland ook weer terug komen, of dat nog actueel is weet ik niet.
Op dit moment hebben ze een aantal Volvo's te leen van de LE.
Men wil dat elke eenheid nu een eigen VP krijgt. Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht weten al wat dat inhoudt maar de rest van de eenheden nog niet, omdat die op de kennis en aanwezigheid van het KLPD leunden. Dat is nu allemaal weggevallen en er is nog nauwelijks iets voor teruggekomen. En ik geloof ook nooit dat daar V70's voor aangeschaft gaan worden. Op voertuig gebied lijkt men dus goedkoper uit, op het gebied van vakkennis is dat nog maar de vraag...

Zeeland krijgt zelf weer V70's. Gaan binnenkort besteld worden. Tot zolang blijven ze met de oude KLPD/LE V50's rijden.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #27 Gepost op: 11 juni 2014, 21:11:42
Ik hoor overal verschillende verhalen..
Hoorde van collega's van LE dat de T6 voertuigen weggaan maar de 'standaard' Volvo's blijven EN dat er Tourans bij komen?!

De tijd zal het leren denk ik. Ik vind het een rare ontwikkeling als de LE straks in Tourans rond rijden, omdat zij niet ingezet worden op noodhulp meldingen. Het feit dat de regio dan niet meer van LE te onderscheiden is kan verwarring oproepen bij zowel collega's als burgers.

Maar goed, zal vast goed over nagedacht zijn!


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #28 Gepost op: 11 juni 2014, 21:22:23
Oke wat er nu gaat gebeuren bij LE is het volgende.(bron: een 2 tal inspecteurs van LE, waar ik veel contact mee heb)

*Men gaat een verkeershandhavingsteam oprichten van rond de 50 man/vrouw, verdeelt over 4 standplaatsen(dit laatste is nog niet 100% zeker). Die gaan dus zoals eerder aangegeven veel VROSsen en gerichte verkeerscontroles uitvoeren. De rest blijft in de huidige samenstelling combiteams rijden.
*Er zijn nu 11 V70's besteld. Dit is de laatste serie, aangezien men opnieuw gaat aanbesteden voor nieuwe verkeersvtgn. Wordt alles behalve Volvo, zoals er nu wordt geroepen in het WIS.
*De units gaan Volvo's inleveren en krijgen GEEN Tourans. Ze gaan wel achteruit in hun aantal Volvo's per unit.
*De snelle Volvo's oftewel de T6'en gaan er helemaal uit(of er wat voor terug komt is voor iedereen een ?)


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #29 Gepost op: 11 juni 2014, 21:44:46
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1275976 date=1402514543
*Men gaat een verkeershandhavingsteam oprichten van rond de 50 man/vrouw, verdeelt over 4 standplaatsen(dit laatste is nog niet 100% zeker). Die gaan dus zoals eerder aangegeven veel VROSsen en gerichte verkeerscontroles uitvoeren. De rest blijft in de huidige samenstelling combiteams rijden.
Hoe moet ik die combiteam zien? Combi tussen LE en RE, of gewoon de combi binnen de LE (dus de verschillende taken in 1 dienst samengevoegd)?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v