GRIP 2 Veel kinderen onwel door chloor (Rivierabad) Groene Kruisweg - Spijkenisse 16-05-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Veel kinderen onwel door chloor (Rivierabad) Groene Kruisweg - Spijkenisse 16-05-2014  (gelezen 34279 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Citaat van: StevenQ link=msg=1268348 date=1400408784
In dit filmpje zit ook de aankomst van het andere Sigma team(aan het einde)

http://www.youtube.com/watch?v=9lsOv4_6OBA&feature=youtu.be&a

Wat me overigens ook opviel in dat filmpje(ook aan het einde) is de Prius Wagon politiewagen die daar voorbij rijd, die had ik nog niet eerder gezien.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: StevenQ link=msg=1268348 date=1400408784
In dit filmpje zit ook de aankomst van het andere Sigma team(aan het einde)

http://www.youtube.com/watch?v=9lsOv4_6OBA&feature=youtu.be&a

Goed filmpje waarin je de opbouw van de hulpverlening goed kunt volgen, ik heb verschillende keren de gedachte gehad van waarom doen ze niet dit of niet dat en iets verder zie je dan dat sommige dingen ook werkelijk gebeuren zoals het leeg halen van de wegvakken direct rond het incident.
Nu ben ik ter plekke niet bekent met de ruimte die men heeft maar ik heb  soms wel de indruk dat de hulpverlening zichzelf voor de voeten rijd, kijkend naar de vele dienstvoertuigen die (best wel begrijpelijk) dicht bij het incident willen staan maar niet een direct hulpverlenende taak hebben (meer ondersteunend en dan denk ik voor al aan de vele politie voertuigen) moet je die voertuigen daad werkelijk zo dicht bij het incident willen, het gaat ten koste van de werkbare ruimte terwijl de (in een later stadium lege) wegvakken prima benut kunnen worden om de dienst voertuigen neer te zetten (parkeren wil ik bewust niet zeggen) je voorkomt daarmee dat de ambu's zoals later te zien mijns inziens op een verder afgelegen plek komen staan.

Ik weet ook dat het vanaf hier eenvoudig is kritiek te hebben en dat in de aanvang je hoofd helemaal niet bezig is met dergelijke zaken vooral omdat je nog geen idee hebt van de omvang van de inzet maar later arriverende dienst voertuigen kun je prima buiten het directe inzet gebied kwijt denk ik dan.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Citaat van: StevenQ link=msg=1268352 date=1400409936
Wat me overigens ook opviel in dat filmpje(ook aan het einde) is de Prius Wagon politiewagen die daar voorbij rijd, die had ik nog niet eerder gezien.

Die is niet van de politie maar ambulance (staat op motorkap en esculaap zijkant/rechtsachter). Dit is een voertuig van de Nurse Practitioner. Staat hie ergens al op het forum, maar kan hem niet vinden