Prio 2 melding en toch???

Auteur Topic: Prio 2 melding en toch???  (gelezen 26130 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 2 juli 2005, 14:12:12


Ik vraag me af of het arbotechnisch ook mag.... ???
De voorruit eruit koppen...........nee ik denk het niet  ;D ;D ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 2 juli 2005, 16:05:15
De voorruit eruit koppen...........nee ik denk het niet  ;D ;D ;D

Maar betekent dit nu dat de werkgever aansprakelijk is als dit gebeurt of dat je zelf aansprakelijk bent????


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #12 Gepost op: 2 juli 2005, 16:20:36
De politie heeft een heleboel vrijstellingen, bij wet geregeld.

Die vrijstellingen/ontheffingen zijn inderdaad bij wet geregeld. De omstandigheden waarbij men deze vrijstellingen mag toepassen, zijn echter minder eenduidig.
Verder heb ik het idee dat er totaal geen toetsing plaatsvindt op het verkeersgedrag van de politie. De goede niet te na gesproken, zijn er lieden die er echt een potje van maken. Maar ze wanen zich veilig, want wie controleert 'de politie'? Niemand toch zeker?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #13 Gepost op: 2 juli 2005, 19:09:50
1- zonder signalen door rood
2- geen gordel om
3- zonder toestemming toch O&G
4- één auto krijgt een melding, 3 andere 'rijden mee'.

5Gister ook weer een fraai voorbeeld.
Politieauto neemt een grote rotonde (5 meiplein) tegendraads, wel met O&G.
Levensgevaarlijke actie, niemand rekent daarop, trams al helemaal niet. Tijdwinst: misschien 10 seconde?

6Grappig is dat ik net mijn digitale camera aan het testen was. Die hele actie staat op film :o

7Enfin, ik heb er ooit eens een briefje aan gewaagd, maar klachten op dat gebied worden gewoon weggewimpeld.

1 Mag
2 Mag
3 Mag
4 Sinds wanneer zit politie weer op analoog?
5 Niet netjes, maar mag
6 Laat maar zien. Ik ben benieuwd  :)
7 Ja omdat het mag  ::)


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #14 Gepost op: 2 juli 2005, 19:53:56
De politie mag dan allerhande vrijstellingen hebben,...
Ze mag die vrijstellingen nooit te pas en te onpas van toepassing verklaren.
Ze mag overige weggebruikers daarnaast NOOIT in gevaar brengen. En ik heb dat meerdere malen WEL zien gebeuren.
Vrijstellingen zijn alleen toegestaan als de situatie daarom vraagt. En juist DAAR zit de zwakke plek.

De klachtenbehandelaar gaf aan dat er regelmatig klachten komen over het weggedrag van politiemensen. Deze klachten worden altijd besproken met de betrokkenen. Niet om ze te 'straffen', maar wel om duidelijk te maken dat er op hen gelet wordt door de samenleving en dat zij een voorbeeldfunctie vervult.

Als hun weggedrag ontaard in een heus ongeval, dan wordt weldegelijk uitgezocht of men geen onnodige risico's heeft genomen in relatie tot de urgentie van melding waar men naar toe onderweg was.
Als de meldkamer uitdrukkelijk heeft aangegeven om niet met P1 en O&G te rijden, en men doet dat vervolgens toch met een ongeval tot gevolg, dan mag ik hopen, dat dit tot een fiks gesprek mag leiden. Anders heeft de prioriteitsstelling door de meldkamer geen enkele waarde.
Ik weet niet beter dan dat de prioriteitstelling door de meldkamer wordt bepaald en dat deze niet vrijblijvend is. Dezi is dus bindend. Mocht men aanleiding te zien af te wijken van de prioriteitstelling, moet men dit eerst overleggen met diezelfde meldkamer.
Als dit anders is, moet iemand mij hier maar corrigeren.

En v.w.b. de gordel. De politie moet net als ieder ander weldegelijk een gordel dragen. Hooguit bij transport van een verdachte niet, maar anderszins wel. En dan nog zou een politieman vanuit zijn professie er van OVERTUIGD moeten zijn dat hij ALTIJD de gordel om moet doen. Ook en misschien wel JUIST bij een P1-rit.
Hij weet namelijk als geen ander wat de consequenties ervan kunnen zijn als je de gordel niet om hebt.

Alleem motorrijders hebben vrijstelling  ;D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #15 Gepost op: 2 juli 2005, 20:17:27
als jij dat dan in de gaten houdt....hoor ik het wel van mijn baas....geluk ermee
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #16 Gepost op: 2 juli 2005, 20:29:25
als jij dat dan in de gaten houdt....hoor ik het wel van mijn baas....geluk ermee

Nou ik heb wel wat beters te doen dan iedere dag het verkeersgedrag van de politie te bekritiseren. Daar zou ik een dagtaak aan kunnen hebben.

Jammer dat je niet inhoudelijk reageert.


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 2 juli 2005, 20:32:37
Citaat
De politie heeft een heleboel vrijstellingen, bij wet geregeld. Ik denk dat de agenten op dit forum ze wel kunnen opnoemen  

Ja maar deze vrijstelling kan men helaas wel alles recht breien wat krom is heb ik wel door. Overal hebben ze wel een vrijstelling voor verzonnen. Lekker duidelijk voor de doorsnee burger, maar niet heus  :-\ :-\ :-\


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #18 Gepost op: 2 juli 2005, 20:38:07
...maar in de regio waar ik werk is prio 2 ook met toestemming...

Wat is dan het essentiele verschil tussen P1 en P2?


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 2 juli 2005, 20:41:00
Zover ik weet.

PRIO1 = Spoed met opgs
PRIO2 = Direct aandacht zonder opgs