Prio 2 melding en toch???

Auteur Topic: Prio 2 melding en toch???  (gelezen 26618 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #110 Gepost op: 25 juli 2005, 21:30:42
Ja, wat betreft die voorbeelden heb je gelijk, ik kan me niet voorstellen dat dat functionele overtredingen zijn en daarop moeten de ambtenaren ook worden aangesproken vind ik.

En ja, slecht gedrag valt nu eenmaal beter op dan goed gedrag.

Nu nog zorgen dat ik me aan de regels houdt als ik zelf in zo'n auto kom te zitten (wat wel mijn bedoeling is), bedenkende dat ik een voorbeeldfunctie heb en de politie geen slecht imago moet bezorgen.
(ik ga om een burgerauto vragen denk ik :-\)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #111 Gepost op: 25 juli 2005, 21:32:17
;D Wel zo makkelijk, ook met boeven vangen...

Henk


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #112 Gepost op: 25 juli 2005, 23:08:32
Ja een burgerauto is wel handig, heeft wel mijn voorkeur iig. Je kunt de boefjes redelijk ongezien benaderen, en je kan ook beter opschieten in het verkeer (ook zonder je te misdragen). Als je met een pit auto bent gaat men zo'n 110-115 km/u rijden op de snelweg, en dan ook met zulke snelheden inhalen. En iedereen kan opeens voorrang krijgen, ook die het niet hebben (maar ja als je twijfelt met een politieauto achter je kies je de veiligste oplossing).
Het is voorbeeldig weggedrag, dat zeker, maar de doorstroming stagneert dan nogal eens. En als je echt haast hebt OGS erop, ook aan de achterzijde en de zijkanten, zodat het overige verkeer kan zien wie er zo'n haast heeft.
Die lampen a/d achterzijde en de zijkanten creeëren iets meer begrip bij de overige weggebruiker doordat je ook voor de iets minder alerte verkeersdeelnemer herkenbaar bent als je ze al ingehaald hebt.

Maar of dat straks allemaal nog kan met de op handen zijnde bracherichtlijn? Er kan nu misschien wel teveel, maar of we straks nog zo slagvaardig kunnen werken als verkeersafdeling dat vraag ik me toch wel af. Je kan niet alle misdragingen, die er ongetwijfeld zijn, ondervangen door deze nieuwe regeltjes.
Sta je met je lasergun langs de A7 komt er een met 200+ voorbij, mag je achtervolgen met een minimale overschrijding van de max. snelheid. En bekeuren op kenteken wil het OM weer niet. En de verdachte spurt snel bij Nieuweschans de opengestelde grens over Duitsland in...... Je zal dus ook niet weten waarom 'ie zo'n haast had (wellicht iets op z'n kerfstok of "gewoon" haast?).
Het snelle materieël van ons kan zo in de conserveringsolie weggezet worden, als daar geen andere oplossing voor komt. :-[ Maar het mag duidelijk zijn dat ik elk werkbaar voorstel om misdragingen aan de kaak te stellen alleen maar toejuich!
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


aj

  • Gast
Reactie #113 Gepost op: 11 augustus 2005, 20:48:51
Voorlopig is de brancherichtlijn gelukkig door een aantal korpsen afgewezen !!! ;D ;D ;D

enne... toestemming van de meldkamer is allen maar een interne basisregel. De bestuurder beslist.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #114 Gepost op: 11 augustus 2005, 21:27:06
Welke korpsen vallen hier dan onder?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #115 Gepost op: 11 augustus 2005, 22:16:07
Voorlopig is de brancherichtlijn gelukkig door een aantal korpsen afgewezen !!! ;D ;D ;D

enne... toestemming van de meldkamer is allen maar een interne basisregel. De bestuurder beslist.


Nou nee, als je een ongeval krijgt met OGS aan krijg je een hoop gedonder als je meldkamer daar geen toestemming voor heeft gegeven, dus doe maar niet!
Ik ken een gevalletje dat zelfs voor de rechter is geweest met ongelijk voor de agent :-\.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #116 Gepost op: 3 oktober 2005, 15:43:02
Nou, als tie in z'n achteruitkijkspiegeltje gekeken had was ik waarschijnlijk de trotse bezitter van een bekeuring van 140 euro geweest, de telefoon had ik in mijn hand, maar de verleiding was te groot.

Als hij deze opzij geduwd heeft volgen er nog een stuk of wat. Snelheid: 130 km per uur. Tussenliggende afstand twee streepjes, is 7 meter ofzo? Geen twee seconden denk ik...

Henk

[verwijderd door de admin]


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #117 Gepost op: 3 oktober 2005, 17:01:50
Jammer dat er geen kenteken leesbaar is, anders zouden ze het intern kunnen oplossen ::)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #118 Gepost op: 3 oktober 2005, 17:27:04
Jammer dat er geen kenteken leesbaar is, anders zouden ze het intern kunnen oplossen ::)

Stuur maar een mailtje naar de luchthavenpolitie Schiphol, die kennen dat voertuig heeeeel goed  :-X
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #119 Gepost op: 3 oktober 2005, 18:29:47
Stuur maar een mailtje naar de luchthavenpolitie Schiphol, die kennen dat voertuig heeeeel goed :-X

Luchthavenpolitie? Bestaat dat dan? Ik dacht dat alleen de luchtvaartpolitie bestond, luchhavenpolitie is toch KMar?
Dat ie van het KLPD is, is een ding dat zeker is, dus daar is ie in ieder geval aan het goede adres.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s