Prio 2 melding en toch???

Auteur Topic: Prio 2 melding en toch???  (gelezen 26471 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #30 Gepost op: 2 juli 2005, 22:19:19
Hoe zit het eigenlijk met toestemming van meldkamers voor OGS??
In Hollands-Midden hebben ze dat kort gehad, maar verder niet, de agenten mogen zelf bepalen wanneer ze de toeters en bellen aanzetten.
In Rotterdam-Rijnmond wordt wel door de meldkamer vermeld of er toestemming is of niet (uitzonderingen daar gelaten).

Vanwaar dit verschil?
zijn een aantal meldingen standaard met toestemming, bijvoorbeeld aanrijding met letsel....verder staat het in de melding meestal...jammer alleen dat ik niet zo'n televisie in mijn bus heb ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #31 Gepost op: 2 juli 2005, 23:00:05
Dat heeft Hollands-Midden ook niet, ze zijn voor zover ik weet de enige regio die naar eigen inzicht de toeters en bellen aan mogen doen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #32 Gepost op: 2 juli 2005, 23:04:43
Dat is sinds gisteren ook verleden tijd.
Een jaar geleden hebben ze het ook een maand geprobeerd. Het werd geen suc6 en is toen weer afgeschaft.
Sinds gisteren krijgen ze weer toestemming van HM voor OGS.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #33 Gepost op: 3 juli 2005, 14:03:36
Ja, ik hoorde het vanochtend, als je het over de duvel hebt...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


112Owolde

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 5 juli 2005, 21:47:24
En v.w.b. de gordel. De politie moet net als ieder ander weldegelijk een gordel dragen. Hooguit bij transport van een verdachte niet, maar anderszins wel. En dan nog zou een politieman vanuit zijn professie er van OVERTUIGD moeten zijn dat hij ALTIJD de gordel om moet doen. Ook en misschien wel JUIST bij een P1-rit.
Hij weet namelijk als geen ander wat de consequenties ervan kunnen zijn als je de gordel niet om hebt.

Alleem motorrijders hebben vrijstelling  ;D

Weet je dit zeker?De politie heeft volgens mij net als de TPG-post een vrijstelling voor het dragen van de gordel (Bij TPG hoef je hem niet om te hebben als je een bestelling doet op een autoroute is vrijstelling voor verleend.)


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #35 Gepost op: 5 juli 2005, 22:13:21
Weet je dit zeker?De politie heeft volgens mij net als de TPG-post een vrijstelling voor het dragen van de gordel (Bij TPG hoef je hem niet om te hebben als je een bestelling doet op een autoroute is vrijstelling voor verleend.)

Maar wij brengen geen pakketjes en andere poststukken rond hoor!  ;D Bij TPG is het nog zo dat de adressen onderling slechts zoveel meter uit elkaar mogen liggen én er met maximaal x km/u gereden mag worden. Heb zo de exacte vrijstellingsgegevens niet bij de hand, maar de TPG mederwerkers moeten hem wel terplekke ter inzage afgeven.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #36 Gepost op: 6 juli 2005, 08:40:49
der gebeurt overal wel wat wat niet helemaal okej is, net zo als gister hier!, politie auto met toeters en bellen naar ongevval,

waren al twee wagens TP, slachtoffer was al weg, kwam hij nog eens aan toeters en bellen door rood
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


firemanr

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 6 juli 2005, 08:52:38
Weet je dit zeker?De politie heeft volgens mij net als de TPG-post een vrijstelling voor het dragen van de gordel (Bij TPG hoef je hem niet om te hebben als je een bestelling doet op een autoroute is vrijstelling voor verleend.)

effe off-topic: daar zouden ze ook nog eens naar moeten kijken, naar die van de post met hun autootjes.....ze rijden met een bloedgang tegen de richting in op het fietspad en liefst tot aan de voordeur, zodat ze niet uit moeten stappen..... :-\ Je schrikt je af en toe wezenloos.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #38 Gepost op: 6 juli 2005, 18:24:53
Ik vind hem eigenlijklijk wel flink meevallen hoor.  ::)

meevallen?

Ik weet niet of je het wel is meegemaakt hebt, maar 9 van de 10 weggebruikers raakt dan volledig in paniek!
Daarnaast geeft het erg gevaarlijke situaties voor de ambtenaar zelf.
Daarom is het hier de afspraak, rotonde netjes nemen MITS hij leeg is en er geen verkeer aankomt ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #39 Gepost op: 6 juli 2005, 18:31:17
Laat ik het anders zeggen. Ik heb hulpverleningswagens wel eens meer risico zien nemen.  ;)