GRIP 1 Hulpverlening (onwelwordingen bij marathon) - Leiden 18-05-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Hulpverlening (onwelwordingen bij marathon) - Leiden 18-05-2014  (gelezen 15744 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Citaat van: Thor link=msg=1268504 date=1400441580
Welke maatregelen had je genomen naast waarschijnlijk het nodige vocht, zoutpillen oid ?

Wat dacht je van "langzamer lopen"?  098uo

Wel veel gedronken, geen zoutpillen genomen. Die dingen zijn ook niet echt gezond voor je lijf. Je kunt beter zorgen dat je voldoende voedingsstoffen en mineralen via het drinken tot je neemt. En komt dat er halverwege uit is dat jammer, maar dan moet je gewoon (opnieuw) blijven drinken. En wellicht een stukje gaan wandelen.

Leesvoer: http://www.prorun.nl/gezondheid/etenendrinken/hebben-lopers-extra-zout-nodig

Liep toen trouwens (net als veel anderen) de 1/2. Ben/was recreant, dus loop(liep) ik geen toptijden. Dan is het ook minder belangrijk als je 10 minuten later binnenkomt. Ik hoef er A) geen boterham minder door te eten, want ik krijg toch geen startgeld,
en
B) Beter later binnen dan helemaal nooit meer.
Mister Livingstone, I presume?


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Thor link=msg=1268485 date=1400438293
Er werden volgens de berichten in de media ca 13000 deelnemers verwacht. Hoeveel serieuze onwelwordingen waren er ?

Tot 15:30 -daarna ben ik vertrokken- geen enkele serieuze. De 5km moest toen nog starten, daar verwachtte men het grootste aantal uitvallers met daarbij serieuzere problemen. Feit dat ik niet met spoed terug hoefde omdat dat 't geval zou zijn, zegt genoeg.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Vorig jaar "Amsterdam gedaan" en ik had me behoorlijk voorbereid, ook met eten en drinken. Lezen, uitproberen en dan ook je eigen drank en voeding gebruiken tijdens de loop.

Wat me opviel, en wat me al eerder bij andere lopen opviel, is hoe slecht sommigen zich voor bereiden. Niet alleen met training en materialen, maar ook met voeding. En dat begint dus al een paar dagen van te voren en 's ochtends. De weersverwachting in de gaten houden is ook een onderdeel van je voorbereiding. Staat op iedere serieuze site over hardlopen ook aangegeven. Je kan als organisatie nog wel zo waarschuwen en voorbereiden, maar de deelnemer heeft zelf ook een hele grote verantwoordelijkheid hierin. Maar hardlopen is erg populair nu en velen denken wel even zoiets te klaren.


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Was gisteren zelf aanwezig als 1 van de 3 Biketeam van het Nederlands Rode Kruis die waren ingezet.
Kwa organisatie niks meer dan lof, ook voor de aanwezige hulpverleners! Ook voor ons was de warmte even wennen en ook mijn drinkfles ging harder leeg dan gedacht.

Hoeveel onwelwordingen er waren kan/mag ik je helaas niet vertellen, maar er waren er genoeg om op te schalen naar Grip 1 :)
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Ik hoorde in de wandelgangen ook dat er een particuliere ambulancedienst (lees: evenementenambulance) aanwezig was voor de ondersteuning???


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Op de foto's zie ik aanwezigheid van EMS


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Ja...ik zie het nu ook. Echter bij ravhm post leiden staat een oude chevy van Amsterdam die ook gereden zou hebben tijdens dit evenement  echter deze is niet van ems. ....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Waarom is het in ons landje toch ieder jaar weer wennen, als het zonnetje gaat schijnen? Pas je aan aan de temperatuur. Drink water (ook als je geen dorst hebt) en luister naar je lichaam.

Dit evenementje was dan op 18 mei. Dan weten we met z'n allen dat het behoorlijk warm kan zijn, maar net zo goed met bakken uit de lucht kan komen. Dat is ons klimaat, al duizenden jaren. Als het 20+ graden is, op zo'n dag, moet er gewoon voldoende watervoorziening zijn. En als je lichaam zegt: ik ben er klaar mee, wees er dan ook klaar mee. Je lichaam geeft vtv voldoende signalen af. Hoe we dan toch ivm  aantallen s.o's tot een grip1 kunnen komen, verbaasd mij iedere keer weer.

Gooi dan tijdig de handdoek in de ring, als je je niet goed voelt worden.. Dan geef je gewoon op, want je lichaam geeft dat aan. Er zijn genoeg andere leuke sporten..misschien is rennen in het zonnetje dus niet ''je ding''.