GRIP 2 Middelbrand (personenauto, vrachtwagen) Heinenoordtunnel A29 - Barendrecht 21-05-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Middelbrand (personenauto, vrachtwagen) Heinenoordtunnel A29 - Barendrecht 21-05-2014  (gelezen 56818 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Ah ik dacht dat je bedoelde dat mijn leidinggevenden met hun eigen hogere niveau moesten gaan praten, maar je doelde met "hun" op de leiding van de veiligheidsregio's :-)
Bijdragen op persoonlijke titel.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Je zou ook een verdeling kunnen maken per tunnelbuis wie er 'de baas' is. Aangezien branden normaal vanaf de 'ingang kant' bestreden wordt. Maar dan wordt het weer lastig als een melder niet weet in welke hij staat.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Waarom wordt er zo moeilijk gedaan over zo'n grote, best bijzondere inzet? Het was op een regiogrens dus komt er veel personeel, nou en? De hulpverlening is -voor zover ik als burger kan beoordelen- goed verlopen. En dat lijkt mij veruit het belangrijkst in het hele verhaal.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Citaat van: JJ75 link=msg=1270986 date=1401176402
Waarom wordt zo'n tunnel niet volledig onder 1 regio ingedeeld?

Dat het wel goed kan, tonen de afspraken m.b.t. de Waterwolftunnel (N201) tussen Schiphol Rijk en Aalsmeer aan.
Hoewel deze formeel op het grensgebied van 2 veiligheidsregio's ligt, is afgesproken dat de multidisciplinaire coordinatie door de VR Amsterdam-Amstelland wordt uitgevoerd. D.w.z.:
- er wordt door operationele eenheden twee-zijdig aangereden, dus vanuit beide regio's
- bij GRIP 1 alarmeert VR A-A hun CoPI; de OvD-B van de VRK en de OvD-Bz van de gemeente (Haarlemmermeer) sluiten daarbij aan.
- bij GRIP 3 alarmeert VR A-A hun Taskforce/RBT waarbij de burgemeester van Haarlemmermeer aansluit.
Er zijn echter geen scenario's met complexe tactisch/strategische vraagstukken, dus de kans op een hogere opschaling dan GRIP 1 wordt als klein gezien.

Lees ook het artikel op blz 14-15 in: https://www.brandweer.nl/publish/pages/.../3_sitrap_nr_2-2013_def.pdf


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
In deze tijd is doelmatigheid belangrijk en dan is het niet echt handig om zo'n tunnel niet eenduidig te beleggen. Detail, klopt, maar wel interessant.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Gilles

  • Veiligheidskundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Dodelijk ongeval Heinenoordtunnel veroorzaakt door klapband

BARENDRECHT - De politie heeft het onderzoek naar het dodelijke verkeersongeval van woensdagmiddag in de Heinenoordtunnel bij Barendrecht afgerond. Bij het ongeluk kwam een 62-jarige vrachtwagenchauffeur uit Amsterdam om het leven. Twee andere personen raakten zwaargewond. Volgens de politie heeft een klapband het ongeluk veroorzaakt.

De vrachtwagenchauffeur kantelde omstreeks 13.00 uur vanwege een klapband met zijn vrachtwagen in de tunnel, ook raakte hierbij een andere personenauto betrokken. De vrachtwagen, geladen met een container, raakte daarna in brand. De chauffeur kwam waarschijnlijk bij de botsing met de tunnelwand al om het leven. Later werd zijn stoffelijk overschot in de cabine teruggevonden.

De twee gewonden in de personenauto, die op tijd uit hun brandende auto konden ontsnappen, zijn een 51-jarige vrouw en een 57-jarige man uit Sommelsdijk. Zij zijn zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. Over hun toestand is momenteel nog niets bekend.

De tunnel was tot in de ochtend afgesloten.

http://www.dichtbij.nl/drechtsteden/112/artikel/3530789/dodelijk-ongeval-heinenoordtunnel-veroorzaakt-door-klapband.aspx
Het is niet de vraag of iets kan gebeuren, het is de vraag wanneer...


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Citaat van: SimonSt link=msg=1271044 date=1401184414
Lees ook het artikel op blz 14-15 in: https://www.brandweer.nl/publish/pages/.../3_sitrap_nr_2-2013_def.pdf

Deze link blijkt niet te werken, ik had deze via Google gevonden. De SITRAP's zijn hier te downloaden:
http://www.brandweer.nl/amsterdam-amstelland/organisatie/amsterdam-amstelland/publicaties/