Standaard kleding Rode Kruis

Auteur Topic: Standaard kleding Rode Kruis  (gelezen 45716 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #10 Gepost op: 22 mei 2014, 18:43:05
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1269818 date=1400775473
Helaas is het zelfs dan niet mogelijk... Er zijn er die gezegd hebben: Om onderkoeling te voorkomen draai ik geen inzetten als het mogelijk kouder is dan 15 graden celcius tijdens de inzet. Ook hebben meerdere gezegd van ik mag wel net mijn EHBO diploma gehaald hebben (hebben regeling daarin), ik draai mijn tijd hier, maar draai alleen inzetten in zomer/als het warm is en dan stop ik ermee.

M dan kan dat bestuur zich dat wel eens aan gaan trekken...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #11 Gepost op: 22 mei 2014, 19:54:38
We wachten nu af: we krijgen per 1 augustus een nieuw bestuur van onze afdeling. Eens kijken hoe die erover denken! Maar wil gewoon weten wat ze vanuit Den Haag zeggen over kleding die je krijgt vanuit RK 998765
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Kanarie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 283
Reactie #12 Gepost op: 22 mei 2014, 22:05:37
Heb je al contact gehad met Den Haag?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #13 Gepost op: 22 mei 2014, 22:07:41
Citaat van: Kanarie link=msg=1269871 date=1400789137
Heb je al contact gehad met Den Haag?

Is mail naartoe gegaan maar tot op heden nog geen antwoord.....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #14 Gepost op: 23 mei 2014, 08:15:00
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1269820 date=1400776985
M dan kan dat bestuur zich dat wel eens aan gaan trekken...

Precies, gewoon collectief stoppen met vrijwilligerswerk. Komt het bestuur vanzelf wel over de brug aangezien evenementenhulp vaak een groot deel van de inkomsten voor de afdeling genereert.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #15 Gepost op: 23 mei 2014, 08:15:28
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1269874 date=1400789261
Is mail naartoe gegaan maar tot op heden nog geen antwoord.....

Ik zou er een mailbom van maken >:D
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


zeverej

  • Rode Kruis (EHBO/Verbindingsdienst), Bedrijfshulpverlener
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
  • EHBO/Verbindingsdienst NRK, BHV
Reactie #16 Gepost op: 25 mei 2014, 11:23:40
Volgens mij moet een werkgever (bestuur) zorgen dat werkzaamheden door werknemers (vrijwilligers) veilig en zonder gezondheidsrisico's uitgevoerd kunnen worden. Kan dat niet, dan kan de vrijwilliger weigeren de werkzaamheden uit te voeren. Zoals bij jullie dus gebeurt als het koud is, diverse vrijwilligers draaien dan geen inzetten meer.

Ik denk dus dat een stevig maar goed gesprek met het bestuur moet leiden tot een keuze van het bestuur: geen inzetten meer buiten als het koud is, of passende kleding verstrekken zodat de inzetten wel gedraaid kunnen worden.

Meer info hier: http://www.arboportaal.nl/onderwerpen/arbowet--en--regelgeving/rechten-en-plichten/vrijwilliger.html
Alle berichten zijn op persoonlijke titel


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #17 Gepost op: 25 mei 2014, 21:49:55
In Noord-Nederland schaffen de afdeling dit altijd zelf aan, waar en dergelijke is mij onbekend.
Vind het daarom te gek voor woorden dat jullie als vrijwilliger zelf je kleding moeten aanschaffen.
Misschien kun je wat afdelingen benaderen voor kleding die als reserve licht.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #18 Gepost op: 25 mei 2014, 22:29:40
Citaat van: noordernieuws link=msg=1270594 date=1401047395
In Noord-Nederland schaffen de afdeling dit altijd zelf aan, waar en dergelijke is mij onbekend.
Vind het daarom te gek voor woorden dat jullie als vrijwilliger zelf je kleding moeten aanschaffen.
Misschien kun je wat afdelingen benaderen voor kleding die als reserve licht.

Wij krijgen een jas, polo en broek vanuit onze afdeling, een fleece vest of trui moeten we dus zelf aanschaffen. Als afdeling koop je dit inderdaad zelf in en verdeel je dit dus onder je vrijwilligers, maar als wij dus een fleece vest willen dan zullen we deze dus zelf moeten betalen (wordt wel via de afdeling besteld). Ik weet dat onze huidige kleding van Moderna is we bezig zijn voor het bike team kleding mogenlijk van Resquewear te kopen, maar daar zijn ze nog vol op mee bezig en daarin ligt nog niks vast.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #19 Gepost op: 25 mei 2014, 23:43:34
Wij krijgen broek, jas, fleecevest, pet, sjaal en polo. Lijkt me voldoende maar de jas is idd niet waterdicht dus voor het regenseizoen behandelen of zo. Maar waar kan je extra kleding bestellen dan want ik heb er dan ook graag een trui bij
Volgens mij doen ze dat niet bij onze afdeling en heb geen webshop ontdekt.
Dacht dat de kleding eigendom bleef van het
Rode Kruis maar als je zelf moet kopen kunnen
ze het dus niet terug eisen. Weet niet of dat helemaal wenselijk is.