Standaard kleding Rode Kruis

Auteur Topic: Standaard kleding Rode Kruis  (gelezen 45711 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #20 Gepost op: 25 mei 2014, 23:46:24
Je kan die niet zelf bestellen de kleding, dit moet door je afdeling gedaan worden en de kleding krijg je inderdaad in bruikleen.

Maar als ik dus van mijn eigen geld een fleece vest koop is dit dus inderdaad prive kleding en kunnen ze dit niet terug eisen. Ikzelf vind dit niet wenselijk, voorzie je vrijwilligers gewoon van voldoende en goede kleding voor elk jaargetijde. Jas behandelen werkt helaas niet, naden blijven lekken bij lange tijd in de regen.......
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #21 Gepost op: 4 juni 2014, 20:13:30
Nogmaals naar Den Haag gemaild vandaag: krijg helemaal geen reactie terug.....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


treintje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #22 Gepost op: 5 juni 2014, 01:37:05
voor de mensen die het willen ik heb een bestand waar de prijs berekening in staat voor evenementen en de opbouw daar van daar staat kleding ook in.

Kleding en materialen € 80,00
Bedrijfskleding (jas, broek, 2xpolo, trui, cap en
schoenen € 300,00 5 € 60,00
Verbandtas € 100,00 5 € 20,00

is letterlijk koppie past dus vandaar da beetje raar uit ziet hier maar voor de genen die het wild kan je het document mailen


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #23 Gepost op: 5 juni 2014, 03:12:23
Wat mij te horen is gekomen...
Dat het gehele rode kruis een nieuw uniform krijgt wat landelijk word ingekort.
Wij mogen als afdeling geen nieuwe kleding aanschaffen, bij stukke kleding of kleding voor nieuwe leden...dienen we om ons heen te kijken bij de afdelingen.

Hoe het werkpak eruit gaat zien is me niet geheel bekend. Kom hier dus nog op terug...maar goed dat duurt even gezien Den Haag nieut tot nauwelijks reageren zoals enkele leden al hadden vernomen.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #24 Gepost op: 5 juni 2014, 09:42:52
Citaat van: noordernieuws link=msg=1273250 date=1401930743
Wat mij te horen is gekomen...
Dat het gehele rode kruis een nieuw uniform krijgt wat landelijk word ingekort.
Wij mogen als afdeling geen nieuwe kleding aanschaffen, bij stukke kleding of kleding voor nieuwe leden...dienen we om ons heen te kijken bij de afdelingen.

Hoe het werkpak eruit gaat zien is me niet geheel bekend. Kom hier dus nog op terug...maar goed dat duurt even gezien Den Haag nieut tot nauwelijks reageren zoals enkele leden al hadden vernomen.

En we hebben officieel sinds niet hele lange tijd polo's met het nieuwe logo erop? Die kunnen dus de prullenbak in weer? Ik hoop persoonlijk dat de werkblouse terugkomt, ik vind deze heel fijn dankzij de afritsbare mouwen. Maar dan wel een zomer en winter variant hiervan (zomer met dunnere stof). Want het is geen pretje om bij +30 met de werkblouse te lopen waar je een shirt onder hebt.....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


treintje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #25 Gepost op: 5 juni 2014, 12:19:21
zo als ik het tijdje terug vernomen heb zou er al nieuwe kleding zijn en voor afdelingen die ouden nog hebben is nieuwe logo los bestel baar om afdelingen niet ineens op hoge kosten te jagen aan gezien landelijke wel weet dat anders veel afdelingen zeggen betaal het lekker zelf. dus waarschijnlijk zijn jullie nieuwe polo's al de nieuwe kleding zou anders wel heel dom zijn om twee keer kort achter elkaar nieuwe kleding te laten maken. weet wel dat veel afdelingen eerst oude willen verslijten en in die zin zeggen kijk eerst even bij afdelingen om je heen bij onze afdeling hadden ze ook net grote hoeveelheid nieuwe kleding besteld net voor bekend werd dat er nieuwe kwam en dat moet toch echt eerst slijten voor ze nieuwe gaan bestellen


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #26 Gepost op: 5 juni 2014, 12:27:16
het enigste verschil wat ik ontdek tussen de oude polo en de nieuwe is dat de nieuwe een fractie dunner is en hier het nieuwe RK logo op staat. (van Moderna athans). Wij hebben dus pas terug (lees december/januari zoiets) nieuwe kleding gekregen voor ons. Dit was dus het poloshirt met het nieuwe logo en op de broeken (beide kanten een zak op de bovenbeen) aan de rechterkant op de flap het oude logo (gestikt) en geprint op de zak zelf het internationale logo (rode kruis met die tekst in een cirkel erom). Onze nieuwe parka's (jassen) hadden ook het nieuwe logo en achterop het welbekende rode kruis in witte cirkel.

Nu zijn de nieuwe jassen niet waterdicht (ook niet na behandeling helaas).

Maar zowel hier als op intranet als Den Haag (krijg geen antwoord) weet niet wat dus de standaard is aan kleding die een vrijwilliger hoort te krijgen?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #27 Gepost op: 5 juni 2014, 12:29:56
Er zijn ook afdelingen waar vrijwilligers helemaal geen eigen set kleding thuis hebben, maar die uitgeleend krijgen als ze een inzet hebben en daarna weer inleveren. Zoals jij het stelt zou je "recht" hebben op kleding, dit is echter helemaal niet zo.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #28 Gepost op: 5 juni 2014, 12:31:37
Citaat van: Golly link=msg=1273314 date=1401964196
Er zijn ook afdelingen waar vrijwilligers helemaal geen eigen set kleding thuis hebben, maar die uitgeleend krijgen als ze een inzet hebben en daarna weer inleveren. Zoals jij het stelt zou je "recht" hebben op kleding, dit is echter helemaal niet zo.

Het staat bij mij in het vrijwilligers contract dat ik kleding in bruikleen krijg vanuit de afdeling.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #29 Gepost op: 5 juni 2014, 12:55:03
Als jij tijdens een inzet kleding krijgt, deze weer inlevert en bij de volgende inzet opnieuw kleding krijgt. Dan heb je toch ook kleding in bruikleen?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.