Standaard kleding Rode Kruis

Auteur Topic: Standaard kleding Rode Kruis  (gelezen 45720 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #50 Gepost op: 11 juni 2014, 15:38:15
Kens, dat kan ook niet, een afdeling moet de kleding bestellen, een vrijwilliger kan dat zelf niet.

Dat ons tarief is wat het is weten alle conculega's al lang, het is immers als 5+ jaar hetzelfde en lager dan menig commercieel bedrijf(je) kan rekenen.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #51 Gepost op: 11 juni 2014, 16:05:06
Citaat van: Golly link=msg=1275872 date=1402493895
Kens, dat kan ook niet, een afdeling moet de kleding bestellen, een vrijwilliger kan dat zelf niet.

Dat ons tarief is wat het is weten alle conculega's al lang, het is immers als 5+ jaar hetzelfde en lager dan menig commercieel bedrijf(je) kan rekenen.

En voor het rode kruis niet meer kostendekkend is... en dan kun je niet meer alle kleding kopen 98uiye
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #52 Gepost op: 11 juni 2014, 16:55:43
Citaat van: kens62 link=msg=1275766 date=1402470140
Mag ik jullie als aanbieder van evenementenhulpverlening hartelijk danken voor alle info. Ik kan mijn offertes nu hierop aanpassen.  98uiye

Daarnaast verbaasd het mij dat er zelf kleding aangeschaft kan worden. Immers het logo van het Rode Kruis is beschermd maar blijkbaar controleert niemand hierop.

Citaat van: Golly link=msg=1275872 date=1402493895
Kens, dat kan ook niet, een afdeling moet de kleding bestellen, een vrijwilliger kan dat zelf niet.

Dat ons tarief is wat het is weten alle conculega's al lang, het is immers als 5+ jaar hetzelfde en lager dan menig commercieel bedrijf(je) kan rekenen.

Je kan wel zelf kleding bestellen waar het Rode Kruis logo op staat via meerdere websites. Google maar eens "rode kruis kleding kopen" (en gelijke zoekwoorden).

Met betrekking tot de vesten die wij moeten kopen bij onze afdeling: Wij betalen dit aan de afdeling, niet aan de fabrikant/leverancier.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #53 Gepost op: 11 juni 2014, 19:30:33
Dat het verkocht wordt betekent niet dat het gedragen mag worden of verkocht mag worden.

Lees in de Henry+ maar eens het stuk over het logo en Ja zuster Nee zuster, het gebruik van het logo (verkoop ervan) door niet gemachtigden is een duur grapje!
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #54 Gepost op: 11 juni 2014, 19:35:57
Citaat van: Golly link=msg=1275938 date=1402507833
Dat het verkocht wordt betekent niet dat het gedragen mag worden of verkocht mag worden.

Lees in de Henry+ maar eens het stuk over het logo en Ja zuster Nee zuster, het gebruik van het logo (verkoop ervan) door niet gemachtigden is een duur grapje!

Zeker waar! Er zit inderdaad een verschil tussen kopen en mogen dragen.

Eens kijken, was net het artikel voorin aan het lezen over de Sjtasie Festasie omdat deze inzet van onze afdeling is. Zal zo eens verder bladeren hiernaar.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #55 Gepost op: 11 juni 2014, 20:13:06
Ter Info voor niet Rode Kruisers, de HENRY+ is een nieuw tijdschrift uitgegeven voor en door Rode Kruis mensen in Nederland.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


sb79

  • NHT hollands midden
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #56 Gepost op: 11 juni 2014, 20:53:31
en mooi is die geworden  098uo ;D


bendelange

  • Reddingshonden geleider, EHV RK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
    • Reddingshonden in Nederland
Reactie #57 Gepost op: 11 juni 2014, 21:44:48
Ja, het blad (Henry) is een stuk mooier dan de kleding.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #58 Gepost op: 11 juni 2014, 21:48:04
Citaat van: bendelange link=msg=1275985 date=1402515888
Ja, het blad (Henry) is een stuk mooier dan de kleding.

*proest* ::)
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


treintje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #59 Gepost op: 12 juni 2014, 00:06:50
Citaat van: kens62 link=msg=1275766 date=1402470140
Mag ik jullie als aanbieder van evenementenhulpverlening hartelijk danken voor alle info. Ik kan mijn offertes nu hierop aanpassen.  98uiye

Daarnaast verbaasd het mij dat er zelf kleding aangeschaft kan worden. Immers het logo van het Rode Kruis is beschermd maar blijkbaar controleert niemand hierop.

weet niet als wat via wat jij je evenementenhulp aanbied.
maar iedereen die een beetje weet van regelgeving en organisatie structuur en belasting regelgeving.
weet dat je deze zaken zo hoort door te reken en af te schrijven net als in het normalen bedrijf leven.
zo moet het Rode Kruis en Andre verengingen dit ook doen dus zo gek is dat niet dat je dat doorrekend.
stekker nog het Rode Kruis moet ze door bereken Rode Kruis dekt namelijk vaak niet zijn kosten er mee Rode Kruis heeft meer inkomsten maar moet ze door reken om dat je anders oneerlijke concurrentie krijgt wat strafbaar is.
het Rode Kruis is net als alle anderen evenementen hulp organisaties verplicht beschermende kleding en beschermingsmiddelen ter beschikking te stellen het is een verenging en is vrijwilligers werk maar ook daar geld de Arbowetgeving.
en het is heel normaal dat dit word door berekend.

op het logo word wel degelijk gecontroleerd echter zijn het vaak afdelingen die zelf Andre leveranciers benaderen kunnen jullie dit ook leveren en nemen dit in de handel en hopen dan door op site te laten ook anderen afdelingen binnen te halen.
je kunt zo veel dingen kopen die beschermd zijn als ik naar stikker boer ga kan je ook zo je auto laten stripe je kan ook zo een blauw zwaailicht kopen alleemaal dingen die gewoon beschermd zijn maar je kan ze zo kopen ambulance kleding star of life zijn ook beschermd maar zo te koop word ook alle maal gecontroleerd maar is ook zo te koop en worden zat mensen mee gepakt maar er hoeven maar paar dingen niet meer te kloppen en je logo is voldoende afwijkend van de vastgelegde beschrijving om het niet strafbaar te maken dit gebeurt ook dagelijks met anderen zaken