Hoogwerkers Veiligheidsregio Gelderland Midden

Auteur Topic: Hoogwerkers Veiligheidsregio Gelderland Midden  (gelezen 3770 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Zevenaar112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
Gepost op: 25 mei 2014, 21:58:33
Weet er iemand iets over een nieuwe hoogwerker voor Doorwerth (regio gelderland midden) aangezien ik heb gehoord dat deze kapot was en er een nieuwe zou komen.




Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2014, 22:01:52
Citaat van: Zevenaar112 link=msg=1270603 date=1401047913
Weet er iemand iets over een nieuwe hoogwerker voor Doorwerth (regio gelderland midden) aangezien ik heb gehoord dat deze kapot was en er een nieuwe zou komen.

Je moet niet alles geloven.  ;) De Hoogwerker Doorwerth was van de week nog gewoon in dienst. Daarnaast is het voertuig nog veel te jong voor vervanging.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Zevenaar112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2014, 22:07:29
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1270604 date=1401048112
Je moet niet alles geloven.  ;) De Hoogwerker Doorwerth was van de week nog gewoon in dienst. Daarnaast is het voertuig nog veel te jong voor vervanging.  ;)

Mij is verteld dat ie na het zoveelste mankement (brand bij reparco) uit dienst is gehaald en hij vervangen word omdat de opbouw niet klopt.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2014, 22:11:03
Citaat van: Zevenaar112 link=msg=1270611 date=1401048449
Mij is verteld dat ie na het zoveelste mankement (brand bij reparco) uit dienst is gehaald en hij vervangen word omdat de opbouw niet klopt.

Dat moet dan gaan over de brand in december vorig jaar. Want bij de laatste brand is het RV niet ingezet. Als er iets defect is wordt dat meestal wel gerepareerd, en wanneer problemen blijven wordt er echt niet zomaar vervangen. Wat versta jij onder 'opbouw niet klopt'?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Zevenaar112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2014, 22:15:41
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1270615 date=1401048663
Dat moet dan gaan over de brand in december vorig jaar. Want bij de laatste brand is het RV niet ingezet. Als er iets defect is wordt dat meestal wel gerepareerd, en wanneer problemen blijven wordt er echt niet zomaar vervangen. Wat versta jij onder 'opbouw niet klopt'?
Wat ik heb gehoord is dat de HW vanaf reparco uit dienst is, ik versta eronder dat er tijdens de opbouw dingen verkeerd zijn gegaan, dit is ook wat ik heb vernomen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2014, 22:19:35
Citaat van: Zevenaar112 link=msg=1270618 date=1401048941
Wat ik heb gehoord is dat de HW vanaf reparco uit dienst is, ik versta eronder dat er tijdens de opbouw dingen verkeerd zijn gegaan, dit is ook wat ik heb vernomen.

Wel vreemd dan dat er met de RV's van Nijkerk, Barneveld, Wageningen en Dieren dan niets aan de hand is. En des te vreemder dat men daar nu pas achter komt.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Zevenaar112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2014, 22:22:40
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1270620 date=1401049175
Wel vreemd dan dat er met de RV's van Nijkerk, Barneveld, Wageningen en Dieren dan niets aan de hand is. En des te vreemder dat men daar nu pas achter komt.
Inderdaad en daarom vraag ik hier of iemand iets meer hiervan weet


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #7 Gepost op: 26 mei 2014, 15:18:31
Volgens mij staat deze nog gewoon in dienst sterker nog ik heb begrepen dat deze straks overal in vggm een paar weken zal staan omdat de overige voertuigen naar duitsland moeten voor groot onderhoud. En het het makkelijkst is om een korps op te leiden in het nieuwe type (leenvoertuig) dan om alle korpsen apart op te leiden.


Jansen75

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
  • respect voor alle die opkomen voor andere
Reactie #8 Gepost op: 26 mei 2014, 17:55:18

De hoogwerker van Renkum=Doorwerth heeft denk ik verre weg de meeste draai uren van dit type in VGGM ( deze zijn nu 10 jaar, Wageningen is jonger )

Deze hoogwerker heeft namelijk een groot dekkings gebied te weten : gemeente Renkum, Heteren, Ewijk, Zetten, Randwijk tevens is deze ook al een fiks aantal
keren ingezet bij grote en langdurige inzetten in Bemmel, Nijmegen 2x, Zevenaar, Elst gld  en een aantal keer in Arnhem ( waar ook echte reddingen zijn verricht ).

Dus dat deze wat aan slijtage onderhevig is niet vreemd.

Als de 07-3451 inderdaad een rondje VGGM krijgt is dat voor de gemeente Renkum nog niet zoŽn ramp omdat in alle kernen redelijk op tijd een redvoertuig kan zijn
danwel uit Arnhem, Wageningen of Ede.

Maar voor nu staat de 06-3451 nog gewoon op uitruk in Doorwerth  O0


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #9 Gepost op: 26 mei 2014, 21:47:12
Citaat van: Jansen75 link=msg=1270857 date=1401119718
De hoogwerker van Renkum=Doorwerth heeft denk ik verre weg de meeste draai uren van dit type in VGGM ( deze zijn nu 10 jaar, Wageningen is jonger )

Deze hoogwerker heeft namelijk een groot dekkings gebied te weten : gemeente Renkum, Heteren, Ewijk, Zetten, Randwijk tevens is deze ook al een fiks aantal
keren ingezet bij grote en langdurige inzetten in Bemmel, Nijmegen 2x, Zevenaar, Elst gld  en een aantal keer in Arnhem ( waar ook echte reddingen zijn verricht ).

Dus dat deze wat aan slijtage onderhevig is niet vreemd.

Als de 07-3451 inderdaad een rondje VGGM krijgt is dat voor de gemeente Renkum nog niet zoŽn ramp omdat in alle kernen redelijk op tijd een redvoertuig kan zijn
danwel uit Arnhem, Wageningen of Ede.

Maar voor nu staat de 06-3451 nog gewoon op uitruk in Doorwerth  O0

Ik denk dat het wel meevalt qua draaiuren, word volgens mij veel minder gealarmeerd als bijvoorbeeld Hoogwerker Barneveld en Wageningen en alleen de gemeente Barneveld is al groter als gemeente Renkum en omliggende plaatsen, en dan dekt Barneveld ook nog een een deel van de Gemeente Ede en de hele gemeente Scherpenzeel.