Witte brandweerwagens

Auteur Topic: Witte brandweerwagens  (gelezen 22838 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nick

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 4 juli 2005, 18:41:20
Ik vind de witte wagen van Roermond (en omgeving  ;)) best mooi om te zien, die van Bergen op Zoom, zijn lelijk, zeker met de bzk striping erop


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #11 Gepost op: 4 juli 2005, 18:44:48
ha ha dat klopt wel wat je zegt.
ik vind ze ook best wel apart maar ze gaan er toch zo langzaam maar zeker er uit.
Roermond stond altijd bekend met het witte wagen park. ;)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #12 Gepost op: 4 juli 2005, 18:56:01
ik vind het er helemaal niet uitzien, een slechte zaak.
Er moet eenheid zijn  in brandweer Nederland, niet ieder korps zijn eigen idee  >:(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #13 Gepost op: 4 juli 2005, 19:26:09
Mad Marv

ik weet niet of je het weet maar de korpsen Swalmen en Wessem horen bij brandweer Roermond en hebben deze twee tankautospuiten pas gehad na dat de beide korpsen opgegaan waren in brandweer Roermond. er voor hadden ze gewone rode brandweerwagens.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #14 Gepost op: 4 juli 2005, 19:33:30
wat betreft de wagens van Bergen op Zoom deze kleurenstelling heeft ooit een brandweercommandant in gevoerd na een bezoek aan de brandweer van Frankfurt. een aantal omliggende korpsen is daar toen in mee gegaan. kijk maar eens op www.brandweervoertuigen.nl daar staan een aantal oude voertuigen op die ook die kleurstellingen hebben. het gaat hier om de korpsen Ossendrecht, Woensdrecht, Tholen en Sint annaland. deze kleurstelling is niet geheel wit maar is van ondere rood en van boven wit. in vroeger jaren zijn er nog enkele wagens geleverd op deze manier.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #15 Gepost op: 4 juli 2005, 20:30:37
ja dat weet ik.
ik werk daar ook.(roermond) in de schoonmaak en verzorgingsdienst.

ik woon er een straat vandaan
en het verveeld ook niet.
Mad Marv

ik weet niet of je het weet maar de korpsen Swalmen en Wessem horen bij brandweer Roermond en hebben deze twee tankautospuiten pas gehad na dat de beide korpsen opgegaan waren in brandweer Roermond. er voor hadden ze gewone rode brandweerwagens.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #16 Gepost op: 4 juli 2005, 21:12:35
ook de brandweer van hardenberg heeft een witte!! en hv voertuig

http://www.brandweervoertuigen.com/korpsen/hardenberg/vh-33-yk.jpg


jwpots

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 4 juli 2005, 22:31:56
Bijgaand enkele voertuigen van de brandweer Voorburg uit de tijd dat Voorburg nog niet samen was met Leidschendam.

[verwijderd door de admin]


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #18 Gepost op: 5 juli 2005, 19:25:50
hier nog twee oudtjes. de beide Commers van brandweer Vught welk ooit afgeleverd werden in het wit en later rood werden. beide werden in 1954 afgeleverd. het ging hier om een Commer TB355 Superpoise Autoladder met Remmers-Metz opbouw. deze AL-17+2 had kenteken NV-25-17 en heeft lang dienst gedaan en heeft slechts nog een roepnummer gehad namelijk 853. het moet na een aanrijding worden afgeschreven. de andere wagen was een Commer Superpoise met Kronenburg-Myers opbouw. deze TS5HD230T1500 met kenteken NV-20-96 werd in 1977 afgevoerd. dit semi-gesloten voertuig had een middenbouwpomp en achterop een tweetal zitjes. een soortgelijkende wagen reed in De Bilt. de foto komt volgens mijn bij importeur Ter Hoeven vandaag.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #19 Gepost op: 5 juli 2005, 19:31:51
kijk ook effe op www.brandweerroermond.nl onder korps informatie en voertuigen.
de groeten.