Witte brandweerwagens

Auteur Topic: Witte brandweerwagens  (gelezen 22808 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

spuit 11

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 18 september 2005, 11:36:12
een oudje. van brandweer Den Hoorn (voorheen gemeente Schipluiden). deze Opel Blitz met Van Leersum-Kronenburg opbouw uit 1941. aanvankelijk werd deze wagen afgeleverd met een LD-voorbouwpomp en een open opbouw. in 1944 verdween deze wagen naar Duitsland maar kwam weer terug. niet lang hierna werd de wagen deels gesloten gemaakt en werd de voorbouwpomp achterin gebouwd. in 1964 ging de wagen uit dienst. en thans is hij eigendom van de firma Keyweg uit Den Hoorn. specificatie AS10LD2500
Louis ondanks alle regen heb je hem mooi op de foto gekregen in wateringen ik vond het ook knap vochtig daar.
gr
peter


jwpots

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 18 september 2005, 12:56:23
een oudje. van brandweer Den Hoorn (voorheen gemeente Schipluiden). deze Opel Blitz met Van Leersum-Kronenburg opbouw uit 1941. aanvankelijk werd deze wagen afgeleverd met een LD-voorbouwpomp en een open opbouw. in 1944 verdween deze wagen naar Duitsland maar kwam weer terug. niet lang hierna werd de wagen deels gesloten gemaakt en werd de voorbouwpomp achterin gebouwd. in 1964 ging de wagen uit dienst. en thans is hij eigendom van de firma Keyweg uit Den Hoorn. specificatie AS10LD2500

Louis,
Zal ik even een paar aanvullende foto's plaatsen, te beginnen van een foto uit het archief van Kronenburg zoals de wagen oorspronkelijk was. De foto komt uit de boeken van ons voor leden van de VBB bekende wijlen Henk Los.

De andere foto is het moment dat de wagen terugkomt in den Hoorn vanuit Duitsland. De Duitse kentekenplaat zit er nog op.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]


jwpots

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 18 september 2005, 12:57:49
En een foto van mijn collegahobbyist Lagerwerf van de wagen na de verbouwing. Deze wagen was toen geel, of misschien wel créme. Het is nogal een oude foto.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #53 Gepost op: 18 september 2005, 13:38:27
Johan

de bovenste foto heb ik ook in mijn archief. en de foto van Gerrit, die is inmiddels wel erg verkleurd aangezien de wagen de hele tijd dat hij eigendom van Den Hoorn was altijd creamkleurig was met rode spatborden en later ook nog een rood dak.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #54 Gepost op: 18 september 2005, 13:42:05
Spuit 11 (Peter)

Ja het was vochtig. maar met een goede camera en een paraplu om onder te schuilen, lukt er een hoop. maar je was er ook met de SHB volgens mijn. moet je haast wel gezien hebben. aangezien ik nog een tijdje heb staan schuilen bij de stand van de SHB en samen met Adriaan staan te praten met Henk.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


spuit 11

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 18 september 2005, 18:30:08
Spuit 11 (Peter)

Ja het was vochtig. maar met een goede camera en een paraplu om onder te schuilen, lukt er een hoop. maar je was er ook met de SHB volgens mijn. moet je haast wel gezien hebben. aangezien ik nog een tijdje heb staan schuilen bij de stand van de SHB en samen met Adriaan staan te praten met Henk.
dan hebben we op steenworp van elkaar gestaan ik heb daar met adriaan fotos staan bekijken en heb regelmatig in onze stand staan schuilen.
gr
peter


jwpots

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 18 september 2005, 18:37:54
Als ik zo die berichten lees over de open dag in Wateringen, is het daar inderdaad flink nat geweest. En toch jammer dat ik er niet was gezien het mooie materiaal wat er gestaan heeft. Overigens hier in Leiden is geen spat gevallen en zover is Leiden naar Wateringen toch niet. En peter, als je Louis goed in zijn gezicht gekeken hebt, vergeet je hem nooit meer. Zijn "uiterlijk" is niet allerdaags en misschien gaat je nu iets dagen wie Louis is.

Groet
Johan


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #57 Gepost op: 18 september 2005, 18:49:50
Nou Peter

dan weet ik nu wie je ben. aangezien ik bij Adriaan was op dat moment. en ja zo als Johan al vermelde ik ben nogal herkenbaar in uittelijk. dit ten gevolgen van een situatie die niet helemaal goed ging. het is maar een handjevol brandweermannen gebeurd, alleen ik ben er een die het na kan vertellen. andere waren niet zo gelukkig.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


spuit 11

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 18 september 2005, 20:07:46
Als ik zo die berichten lees over de open dag in Wateringen, is het daar inderdaad flink nat geweest. En toch jammer dat ik er niet was gezien het mooie materiaal wat er gestaan heeft. Overigens hier in Leiden is geen spat gevallen en zover is Leiden naar Wateringen toch niet. En peter, als je Louis goed in zijn gezicht gekeken hebt, vergeet je hem nooit meer. Zijn "uiterlijk" is niet allerdaags en misschien gaat je nu iets dagen wie Louis is.


Groet
Johan
Johan,
inderdaad en ik heb wel eens staan praten met hem op het Haagse Brandweer politie feest het kwartje is gevallen.
groetjes
Peter


spuit 11

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 18 september 2005, 20:11:45
Nou Peter

dan weet ik nu wie je ben. aangezien ik bij Adriaan was op dat moment. en ja zo als Johan al vermelde ik ben nogal herkenbaar in uittelijk. dit ten gevolgen van een situatie die niet helemaal goed ging. het is maar een handjevol brandweermannen gebeurd, alleen ik ben er een die het na kan vertellen. andere waren niet zo gelukkig.
Louis,
nu ik het van jou en johan hoor weet ik het weer en hebben we wel eens staan praten op het bekende haagse brandweer feest en zie je regelmatig op evenementen met je fototoestel.
groetjes
peter