Witte brandweerwagens

Auteur Topic: Witte brandweerwagens  (gelezen 22817 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gerard K. te A.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #60 Gepost op: 18 september 2005, 20:46:24
Heb ik ff niet opgelet en heb ik deze Dodge van Sprang-Capelle in ons vermaarde Nationaal Brandweermuseum gemist?...

[verwijderd door de admin]


Gerard K. te A.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #61 Gepost op: 18 september 2005, 20:52:59
Enne, heren wandelende encyclopedieën, is dit oude diaatje van een gemeente Kloetinge (noooooit van gehoord, ligt te ver van Amsterdam, denk ik) ook Nederlands? Het is in ieder geval tamelijk wit...


[verwijderd door de admin]


jwpots

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 18 september 2005, 20:55:54
Heb ik ff niet opgelet en heb ik deze Dodge van Sprang-Capelle in ons vermaarde Nationaal Brandweermuseum gemist?...

Ha, die Gerard, weet je dat deze wagen OOK rood is geweest ?

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]


Gerard K. te A.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Reactie #63 Gepost op: 18 september 2005, 21:01:35
Ha, die Johan!
Natuurlijk weet ik dat niet!!! Het ligt veeeel te ver van Amsterdam, Amstelveen, Diemen, Schiphol en Purmerend. Dat zijn zo'n beetje de enige korpsen waar ik een beetje kijk op heb, dat weet je toch?
De rest bewaar ik alleen voor de echte liefhebbers zoals jij, Gerrit, Louis en Adriaan!!
Hartelijke groet!!
G x K
   x
   x


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #64 Gepost op: 18 september 2005, 21:20:24
Enne, heren wandelende encyclopedieën, is dit oude diaatje van een gemeente Kloetinge (noooooit van gehoord, ligt te ver van Amsterdam, denk ik) ook Nederlands? Het is in ieder geval tamelijk wit...


Kloetinge is nu dus gemeente Goes, voertuig heeft daarna ook nog in Goes gestaan.
Goh Gerard... je bent dus eigenlijk een soort provinciaaltje in Amsterdam.

Gr
Erik


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #65 Gepost op: 18 september 2005, 21:46:40
Heren

het gaat hier om een Chevrolet 3624 met Lansen opbouw uit 1961. de van oorsprong semifrontstuur model werd bij Lansen geheel opgebouwd als frontstuurwagen dit aangezien Chevrolet op dat moment nog geen frontstuurmodel op de markt had. de wagen kwam als PM10 in Kloetinge in dienst en bleef tot 1967 aldaar gestationeerd en toen het korps opgeheven werd in 1967 ging het naar korps Goes waar het als GM10 dienst deed tot 1981. aanvankelijk als MP4 en later met roepnummer 204. het kenteken was TF-41-35. naast deze wagen waren er nog twee Chevrolets in het wit in dienst bij brandweer Goes waaronder een hele mooie semifrontstuurmodel als autospuit opgebouwd bij Geesink. Erik ik neem aan dat je daarvan wel een mooie foto heb.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #66 Gepost op: 18 september 2005, 22:30:17
Erik ik neem aan dat je daarvan wel een mooie foto heb.

Het antwoord is neen. Allemaal voor mijn tijd. Bovendien ben ik niet bovengemiddeld in het 'ouwe spul' geinteresseerd.
Overzichtsfoto van het toenmalige wagenpark is eerder in deze thread gepost.

Gr
Erik


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #67 Gepost op: 14 november 2005, 18:09:44


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #68 Gepost op: 14 november 2005, 18:37:47
Nou dan zet ik er ook maar even eentje op van roermond ieder z'n eigen smaak maar ik vind een witte wagen echt geen brandweerwagen
groeten,
rinus


[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 14 november 2005, 18:38:48
Nou nog maar eentje
groeten,
rinus


[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]