GRIP 3 Grote hulpverlening i.v.m. noodweer (weeralarm) Pinkpop - Landgraaf 09-06-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Grote hulpverlening i.v.m. noodweer (weeralarm) Pinkpop - Landgraaf 09-06-2014  (gelezen 122919 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jelle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Dus moet er nog geen plan klaar liggen om hun eigen problemen op te lossen? En waarom nu pas overleg voor pinkpop? Vooral alles op het laatste moment doen. Goed bezig  ;D

Citaat van: Rikkertje link=msg=1274732 date=1402322878
Het speelde in 2010 bij de Zwarte Cross natuurlijk ook mee dat het evenement nog niet was begonnen, en er dus geen bezoekers waren.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: jelle link=msg=1274734 date=1402323297
Dus moet er nog geen plan klaar liggen om hun eigen problemen op te lossen? En waarom nu pas overleg voor pinkpop? Vooral alles op het laatste moment doen. Goed bezig  ;D
Als je nu eens de moeite zou nemen om mijn uitleg te gaan lezen zou je dit soort reacties niet hoeven plaatsen. ::)


jelle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Heb ik gedaan, maar ik heb nooit meer gedaan dan alle plannen opsturen. Waarom dit verschil tussen de professionele en de andere evenementen met een vergelijkbaar aantal bezoekers?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Jelle,

Er zijn plannen, maken onderdeel uit van de vergunningverlening. Daarnaast zal het mij niets verbazen dat deze Grip 2 ook al in de boeken stond als mogelijk scenario en dus een logisch gevolg is van die plannen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: jelle link=msg=1274738 date=1402323605
Heb ik gedaan, maar ik heb nooit meer gedaan dan alle plannen opsturen. Waarom dit verschil tussen de professionele en de andere evenementen met een vergelijkbaar aantal bezoekers?
Ik vermoed zomaar dat er bij dit soort evenementen iets meer belangen mee spelen. Ook hier worden erg veel zaken door de organisatie zelf opgelost.

Citaat van: Diamondback link=msg=1274740 date=1402323746
Jelle,

Er zijn plannen, maken onderdeel uit van de vergunningverlening. Daarnaast zal het mij niets verbazen dat deze Grip 2 ook al in de boeken stond als mogelijk scenario en dus een logisch gevolg is van die plannen.
Klopt, deze GRIP2 is ook enkel bestuurlijk afgekondigd om alle partners om tafel te hebben. Gaat het daadwerkelijk helemaal mis hoeft er enkel verder opgeschaald te worden. Dan kan er zomaar een GRIP 3 uit de doos worden getoverd, plus de eenheden van hulpdiensten.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Citaat van: jelle link=msg=1274726 date=1402322021
Hoe zit het met scouting evenementen met (tien)duizenden kinderen? Daar is nooit hulp voor nodig? Zoals bijvoorbeeld 2010 met zwarte cross en jubileum jamboree. Zwarte cross had hulp nodig en het scoutin evenement niet.

Scouting Nederland zet dan het Team Ondersteuning Evenementen Scouting (TOES) in tijdens zulke grote evenementen.
Zie ook hun website; https://toes.scouting.nl/live/teams.php
Daarbij zijn vaak de leiding van de scouting groepen en de scouts zelf ook bekend met noodweer (op hun eigen kampen bijvoorbeeld) en treffen meestal zelf voorbereidingen.

Ook zijn er een stuk minder mensen op zo'n scouting event (komt meestal niet boven de 10.000 uit) en zijn er weinig grote tenten aanwezig.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Live Pinkpop Weer @PinkpopWeer
Live Weer update's vanaf Pinkpop Festival 2014 Megaland Landgraaf. ©PinkpopWeer 2010-2014. Alleen tijdens het festival online. Bron: Weerstation-Parkstad.nl
 Megaland, Landgraaf


In Orléans Frankrijk is zich iets aan het ontwikkelen, maar nog te vroeg om te zeggen of het over #pp14 of erlangs gaat.
#pp14 #pinkpop #3fm
3:05 PM - 9 Jun 2014
Live Pinkpop Weer @PinkpopWeer
Tot 19.00 uur zeker droog, denk aan @wmlwater drinken en ook het smeren.
#pp14 #pinkpop #3fm
4:00 PM - 9 Jun 2014
Live Pinkpop Weer @PinkpopWeer
"Bel naar huis en zeg dat de zon schijnt in Landgraaf," zei Smeets.
#pp14 #pinkpop #3fm #weer @pinkpopfest
5:30 PM - 9 Jun 2014
Live Pinkpop Weer @PinkpopWeer
+- 20.00 uur kans op enkele verdwaalde regen druppeltjes en bewolking.
#pp14 #pinkpop #3fm @pinkpopfest
5:38 PM - 9 Jun 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


ritger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 214
Citaat van: Live link=msg=1274774 date=1402329734

Live Pinkpop Weer @PinkpopWeer
Tot 19.00 uur zeker droog, denk aan @wmlwater drinken en ook het smeren.
#pp14 #pinkpop #3fm
4:00 PM - 9 Jun 2014
Live Pinkpop Weer @PinkpopWeer
"Bel naar huis en zeg dat de zon schijnt in Landgraaf," zei Smeets.
#pp14 #pinkpop #3fm #weer @pinkpopfest
5:30 PM - 9 Jun 2014
Live Pinkpop Weer @PinkpopWeer
+- 20.00 uur kans op enkele verdwaalde regen druppeltjes en bewolking.
#pp14 #pinkpop #3fm @pinkpopfest
5:38 PM - 9 Jun 2014

Blijft link om dit zo via officiële kanalen te tweeten, de buien van vanavond zijn zo onvoorspelbaar. De buien die nu onderweg zijn naar Zuid-Nederland zijn zich nog aan het ontwikkelen. En juist de buien die het gevaarlijkst zijn hebben een afwijking naar rechts het oosten dus.

Rond 20.00 komen er juist een paar potentieel gevaarlijke buien dicht in de buurt van het festival terrein!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Geen actie na weeroverleg Pinkpop

De organisatie van Pinkpop ziet geen redenen om nu al maatregelen te nemen vanwege slecht weer. Politie, brandweer en de gemeente Landgraaf hebben overlegd. Festivalbaas Smeets sluit uit dat er wordt besloten tot ontruiming.
...

bron: http://nos.nl/artikel/658728-geen-actie-na-weeroverleg-pinkpop.html


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
KNMI @KNMI
Code rood voor Limburg wegens zwaar #onweer. Zeeland, Brabant en Gelderland code oranje knmi.nl