aanrijtijd ambulance

Auteur Topic: aanrijtijd ambulance  (gelezen 8515 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #10 Gepost op: 4 juli 2005, 19:43:43
Peter,

Ik kan je verzekeren dat je stelling over de treintaxi nu al nog niet zo ver verwijderd is van de werkelijkheid. Door bezuinigingsmaatregelen in onze regio zijn er twee parate auto's gechrapt en er is een motor voor in de plaats gekomen. Resultaat - A1 meldingen worden wel binnen de 15 minuten grens gehaald, hetzij met een motor, maar Mw. jansen met haar borstkanker met uitzaaingen moet meer dan 2 uur te laat vervoerd worden naar een bestralingscentrum, want ja, de motor kan niet vervoeren, he?

Ik vind het een mooi beroep, ambulanceverpleegkundige en ik weet dat menigeen op deze site het ook ambieert, maar ik vrees voor de toekomst van onze vak als dit kabinet haar plannen doorzet.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 4 juli 2005, 19:47:43
Peter,

Ik kan je verzekeren dat je stelling over de treintaxi nu al nog niet zo ver verwijderd is van de werkelijkheid. Door bezuinigingsmaatregelen in onze regio zijn er twee parate auto's gechrapt en er is een motor voor in de plaats gekomen. Resultaat - A1 meldingen worden wel binnen de 15 minuten grens gehaald, hetzij met een motor, maar Mw. jansen met haar borstkanker met uitzaaingen moet meer dan 2 uur te laat vervoerd worden naar een bestralingscentrum, want ja, de motor kan niet vervoeren, he?

Ik vind het een mooi beroep, ambulanceverpleegkundige en ik weet dat menigeen op deze site het ook ambieert, maar ik vrees voor de toekomst van onze vak als dit kabinet haar plannen doorzet.
van dit soort verhalen wordt je niet vrolijk  :-\ :-\


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #12 Gepost op: 4 juli 2005, 19:51:08
PdR,

Je hebt gelijk als je stelt dat wij het niet fijn vinden om meer te betalen, maar ik heb het idee dat de gemiddelde nederlander geen eens weet wat er zich afspeelt in ambulance nederland. Ze worden bewust niet geinformeerd over dit soort zaken. En ja, als men toch niet bereid is om te betalen, dan zal hij toch de consequenties moeten doorslikken want ik ga niet harder lopen dan nodig is.....ik moet nog heel wat jaren mee en ik ga zorgen dat ik die gezond doorbreng.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


ikke

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 5 juli 2005, 08:17:47
ik hoop wel dat in betere economische tijden de ambulancezorg weer wordt verbeterd zodat de aanrijtijden korter worden  :)


miv

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 5 juli 2005, 10:17:33
ik denk dat het een goed iets is, om met ambu motoren te werken. kan iemand mij een voorbeeld geven hoeveel sneller een motor tp is dan een ambu? (aantal minuten verschil) maar het moet dan wel zo zijn dat ambu's beschikbaar moeten zijn voor zulke ergere gevallen.
een ambu motor is gewoon veeel goedkoper. dat ook


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #15 Gepost op: 5 juli 2005, 11:27:16
miv,
een motor is over het algemeen helemaal niet sneller dan een ambulance (buiten de grote steden, althans) alleen goedkoper

Carl
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


miv

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 5 juli 2005, 23:41:34
een motor kan wel meer geld kosten, omdat je wel een ambu nodig hebt om de patient te vervoeren, een motor zou vast voorop kunnen gaan bij een reanimatie en er eerder komen


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #17 Gepost op: 6 juli 2005, 09:19:44
een motor kan wel meer geld kosten, omdat je wel een ambu nodig hebt om de patient te vervoeren, een motor zou vast voorop kunnen gaan bij een reanimatie en er eerder komen

Nee hoor T2 en 3 patiënten gaan ze tegenwoordig achter op de motor meenemen.   :o
Het is namelijk veel te duur om er nog een ambu achteraan te sturen.  ;D


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #18 Gepost op: 7 juli 2005, 09:41:51
motor spaart geld immers maar 1 man ipv 2
motor spaart tijd sport ongeval door motor en stuurt mensen met eigen vervoer naar zkh, hij kan immers niet vervoeren en men kan dus geen vervoer "eisen" en dus blijft de ambu beschikbaar voor daadwerkelijk vervoer.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #19 Gepost op: 7 juli 2005, 09:43:54
dus een ritje achter op de moter zit er niet in :P
flappus  niet elke verandering is een verbetering