Strandprotocol Life liners

Auteur Topic: Strandprotocol Life liners  (gelezen 8556 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #20 Gepost op: 31 juli 2005, 23:37:00
( wel eens over 200 M fietsen en schooters moeten verplaatsen voordat je het strand opkon?)   

uuhm ja wel vaker als wij een ambulance op het strand kregen hoezo?

groeten van roel

Volgens mij krijgen jullie NOOIT een ambulance op het strand Roel! Die staat na 3 meter al tot zijn assen vast in het laatste duin!  ;D ;D ;D

Maar ik ben wel altijd blij als jullie ons komen helpen sjouwen met de spullen en de brancard hoor! Kusje.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #21 Gepost op: 1 augustus 2005, 14:07:42
Wat kunnen jullie toch ouwehoeren. Als jullie nou de tijd die jullie hier zitten te tikken omzetten naar het maken van protocollen of het leveren van feedback dan komt zo'n protocol er wel. Paal 13 heeft ten minste initiatief getoond. Werk met elkaar en niet tegen elkaar!

Laura

iemand nog wat van Laura gehoord?

Bij het 5 jarige meisje dat gereanimeerd werd bij het Almeerder zand landde de heli, zonder dat er plek vrij gemaakt werd gewoon maar ergens: ik denk "ik zet 'm daar maar neer". Doordat de hulpverleners én het so onder de bomen beschutting tegen de zon hadden gezocht was ook niet te zien waar op het strand het incident plaats vond. De aanwezige politie haalde wel de arts op, maar creërde/markeerde dus geen landingsplek. Inmiddels kan ik jullie nu berichten dat de RB Almere sindsdien een post heeft op dat strand en er ook daadwerkelijk te vinden is op drukke dagen.

Dat is wel weer mooi... 8)

Overigens ben ik het na gegaan en een verdrinkingsongeval (want dat was het) daar is weldegelijk SAR en dus heeft de kustwacht de coördinatie (van de eenheden op het water), strikt gesproken. De leiding (van het incident) is bij de brandweer (OVD) zodra aanwezig.

Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #22 Gepost op: 26 augustus 2005, 18:01:35
Ondertussen alweer meerdere heli-landingen meegemaakt, maar de piloten van de LL1 weten niets over een nieuw of verandert strandprotocol. Behalve dat de reddingsbrigades in Kennemerland nog steeds te bereiken zijn via het analoge netwerk waar de LL1 ook nog steeds gebruik van maakt.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #23 Gepost op: 15 september 2005, 21:47:51
Weer een zomer naar de knoppen, en nooit meer iets van dit protocol gehoord.

Res ( die ook wel zonder protocol weet hoe een heli te behandelen cq te ontvangen) 8)
NoordBorgh go's North again in 2009


Reddrtj

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 26 september 2005, 22:31:51
;D ik ben blij dat we allemaal op 1 lijn liggen..


Laura

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 29 september 2005, 12:21:00
Traumaheli kan ook met rotors water het strand opblazen waardoor hard strand ontstaat. Elke piloot heeft zijn eigen benaderingswijze. De een maakt er een sport van om midden in Amsterdam te dalen, onder tramleidingen te vliegen en hem dan neer te zetten.
Ik heb begrepen dat het strandprotocol van de anwb mede door Paal 13 is gepushed. Jammer dat het nog niet op hun website staat.

Laura


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #26 Gepost op: 29 september 2005, 22:50:52
Laura,

neem een keer de tijd om je te registreren, dan kunnen we je wat makkelijker vinden.

En kan je ons melden waar dat vernieuwde protocol dan wel staat? Dan kunnen wij je wijsheid delen. En zolang kennis macht is,  . . . . . . . . . .

RR (die gek is op protocollen, zeker als hij er vanaf kan wijken)
Elke hulpverlening start met communicatie.


richard

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 15 november 2005, 11:35:25
Traumaheli kan ook met rotors water het strand opblazen waardoor hard strand ontstaat. Elke piloot heeft zijn eigen benaderingswijze. De een maakt er een sport van om midden in Amsterdam te dalen, onder tramleidingen te vliegen en hem dan neer te zetten.Ik heb begrepen dat het strandprotocol van de anwb mede door Paal 13 is gepushed. Jammer dat het nog niet op hun website staat.

Laura

Beste Laura,

Geloof jij nog in sinterklaas ???

Iedere sint heeft nl ook zijn eigen benaderingswijze van een schoorsteen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #28 Gepost op: 21 november 2005, 19:53:43
ze vliegen namelijk echt niet onder de tramleidingen door ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #29 Gepost op: 22 november 2005, 11:01:55
ze vliegen namelijk echt niet onder de tramleidingen door ::)

Laatste keer op het strand gekeken, maar daar heb je zowiezo geen tramleidingen, geen bushaltes, busstroken, hoogspanningskabels, verkeerspleinen, snelwegen, verkeersknelpunten, invoegstroken, uitvoegstroken, inhaalverboden, maximum snelheden, woonerven, bruggen, voorsorteervakken en ga zo maar door.


Kan wel zien dat het najaar begint, want je hebt er nu alleen maar zand!

RR (die de zomer nu al mist)
Elke hulpverlening start met communicatie.