Duits "Polizei" busje aan de Nederlandse kust

Auteur Topic: Duits "Polizei" busje aan de Nederlandse kust  (gelezen 14241 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

duijv023

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • gewoon een gemotiveerde BHV'er
Gepost op: 16 juni 2014, 23:36:34
Ik moest vanmiddag even knipperen met mijn ogen, zie ik dat nou goed?
Jazeker: een Duitse politiebus rijdt door Rijnsburg. Compleet met striping, "blaulichte", alles erop en eraan.
En... fietsen achterop en de nodige tassen en zo achterin. Duidelijk met vakantie!  098uo

Maar..... kunnen Duitse agenten dan maar gewoon met hun dienstbus op vakantie gaan vraag je dan af?!  :o





Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2014, 23:39:38
Het komt vaker voor dat Duitse agenten in het hoogseizoen aan de Nederlandse kust werken om de politie hier te ondersteunen. Er zijn namelijk veel Duitse toeristen in die tijd van het jaar.

Het zou mij niet verbazen als het hier om zo'n agent gaat die van de baas een dienstbus mee heeft gekregen. Nou heeft zo'n diender natuurlijk ook weleens vrij, en hij wil in zijn vrije tijd ook weleens normale kleren aan of een stukje fietsen. Vandaar dus waarschijnlijk die tassen en de fiets.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


duijv023

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • gewoon een gemotiveerde BHV'er
Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2014, 23:57:48
Da's een goude baan.... waar kan ik solliciteren?  O0


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2014, 23:59:20
Citaat van: duijv023 link=msg=1277442 date=1402955868
Da's een goude baan.... waar kan ik solliciteren?  O0
Bij de politie.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Gast

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 17 juni 2014, 00:24:10
Ik begreep zelfs op een Politie Open Dag in Den Haag (enkele jaren geleden) dat er standaard elk jaar vanuit Duitsland enkele agenten vanuit verschillende steden diensten meedraaien in Den Haag en Scheveningen, vanwege de grote hoeveelheid Duitse toeristen. Tijdens één van deze POD's stonden er ook meerdere Duitse voertuigen opgesteld, de betreffende agenten waren in vol ornaat en gewapend.
Het lijkt mij stug dat dit een "dagje uit fiets mee" situatie is, op de foto ;)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #5 Gepost op: 17 juni 2014, 00:29:59
En wat te denken van de dienstuitjes?

Wij zijn ook wel met de busjes van de KMar met daarachter een aanhanger vol met kano's en fietsen naar België geweest, dus waarom onze oosterburen niet?

Voor mijn werk heb ik ook een gepantserde auto mee gehad naar het restaurant met mijn toenmalige vriendin omdat ik daarvoor net iemand had weggebracht, er zijn legio redenen waarom dienstvoertuigen gebruikt worden als ware het dat men op vakantie is.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gast

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 17 juni 2014, 00:31:12
Politie Open Dagen Den Haag 2010 (bureau even kwijt) Voertuigen van de dienst draaiende Duitse agenten.






Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #7 Gepost op: 17 juni 2014, 00:56:15
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1277454 date=1402957872
Politie Open Dagen Den Haag 2010 (bureau even kwijt) Voertuigen van de dienst draaiende Duitse agenten.





Niet dat het veel uitmaakt, maar het is zo te zien bureau Overbosch ;-)
greetz,  Enrique


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #8 Gepost op: 17 juni 2014, 09:35:14
Jep dat is Overbosch, daar draaien geen Duitse collega's maar dat zal zo uitgekomen zijn voor de open dag. O.a. Scheveningen werkt idd samen met de Duitse politie, volledig bewapend. Vorig jaar nog een leuk incidentje gehad toen een Duitse collega iemand geboeid had, bij de insluiting kwamen we er achter dat zij andere boeien hebben en wij hadden daar geen sleutel van  e050.

Het gebeurt overigens op meerdere plekken in het land, o.a. Renesse (Zeeland) werkt regelmatig samen met de Duitse politie. Andersom is er ook wel eens NL'se politie in Duitsland.
Vaak komen ze in onopvallende voertuigen, maar soms ook opvallend. Zo is er ook een keer een Belgische politieauto in Scheveningen geweest voor één of ander evenement, maar die vond het leuk om stukjes met OGS te gaan rijden. Daar was men minder over te spreken.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 17 juni 2014, 13:50:18
Momenteel draaien er ook in Noord Holland een aantal Duitse politie-studenten mee. Zij zijn echter niet volledig inzetbaar (hebben dan ook geen bewapening mee) maar krijgen voor het vak internationalisering een kijkje in de Nederlandse keuken.
Of er in Noord Holland ook dit jaar weer volledig inzetbare Duitse agenten komen weet ik niet, mijn ervaringen zijn in ieder geval erg positief !
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !