Duits "Polizei" busje aan de Nederlandse kust

Auteur Topic: Duits "Polizei" busje aan de Nederlandse kust  (gelezen 14250 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #10 Gepost op: 17 juni 2014, 19:04:59
Citaat van: Jerommeke link=msg=1277593 date=1403005818
Momenteel draaien er ook in Noord Holland een aantal Duitse politie-studenten mee. Zij zijn echter niet volledig inzetbaar (hebben dan ook geen bewapening mee) maar krijgen voor het vak internationalisering een kijkje in de Nederlandse keuken.
Of er in Noord Holland ook dit jaar weer volledig inzetbare Duitse agenten komen weet ik niet, mijn ervaringen zijn in ieder geval erg positief !

Dat geldt dus hetzelfde als voor de Duin- en Bollenstreek. Er zijn een aantal Duitse collega's op stage.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #11 Gepost op: 17 juni 2014, 20:24:14
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1277449 date=1402957450
Ik begreep zelfs op een Politie Open Dag in Den Haag (enkele jaren geleden) dat er standaard elk jaar vanuit Duitsland enkele agenten vanuit verschillende steden diensten meedraaien in Den Haag en Scheveningen, vanwege de grote hoeveelheid Duitse toeristen. Tijdens één van deze POD's stonden er ook meerdere Duitse voertuigen opgesteld, de betreffende agenten waren in vol ornaat en gewapend.
Het lijkt mij stug dat dit een "dagje uit fiets mee" situatie is, op de foto ;)

Nee, inderdaad maar als je de uitleg van Red echt goed gelezen had was het wel duidelijk, toch.
Citaat van: Red link=msg=1277438 date=1402954778
Het komt vaker voor dat Duitse agenten in het hoogseizoen aan de Nederlandse kust werken om de politie hier te ondersteunen. Er zijn namelijk veel Duitse toeristen in die tijd van het jaar.

Het zou mij niet verbazen als het hier om zo'n agent gaat die van de baas een dienstbus mee heeft gekregen. Nou heeft zo'n diender natuurlijk ook weleens vrij, en hij wil in zijn vrije tijd ook weleens normale kleren aan of een stukje fietsen. Vandaar dus waarschijnlijk die tassen en de fiets.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #12 Gepost op: 17 juni 2014, 20:36:25
In Renesse is ten tijde van hoogseizoen ook altijd Duitse politie aanwezig, lopen met koppeltje Ned. agenten mee. Bij mijn weten al zeker enkele jaren, trouwens. Spreken Duitse raddraaiers / amokmakers direct in de eigen taal aan, werkt prima.

Edit: Silque noemde het al.


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #13 Gepost op: 17 juni 2014, 20:42:33
In Leiden lopen ook een aantal studenten aus Deutschland. Zie http://www.112regioleiden.nl/nieuws_2014/06_juni/140605_haarlemmerstraat_ldn.htm


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #14 Gepost op: 18 juni 2014, 09:17:28
Is er nou niemand die even wil verklaren waarom er een Duits politiebusje met fietsen achterop door Noordwijk rijdt?

Heeft iets te maken met een fietstocht voor een of ander goed doel. Waar naast NL agenten ook Duitse agenten aan mee doen. Niets mis mee toch?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #15 Gepost op: 18 juni 2014, 09:21:39
Citaat van: Azijnzeikerd link=msg=1277946 date=1403075848
Is er nou niemand die even wil verklaren waarom er een Duits politiebusje met fietsen achterop door Noordwijk rijdt?

Heeft iets te maken met een fietstocht voor een of ander goed doel. Waar naast NL agenten ook Duitse agenten aan mee doen. Niets mis mee toch?
Niet iedereen weet toch alles van elk voertuig wat waar dan ook gezien wordt. Er zijn een aantal dingen geopperd die het zouden kunnen zijn. Waarom zoek je echt overal iets achter? En anders probeer je er zelf achter te komen als je het zo graag wilt weten.  :)


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #16 Gepost op: 18 juni 2014, 09:23:29
Of er komen voor langere tijd buitenlandse krachten naar ons land, en die nemen voor hun vrije tijd hun fiets mee? Geen rocket science toch?
Bijdragen op persoonlijke titel.


duijv023

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • gewoon een gemotiveerde BHV'er
Reactie #17 Gepost op: 18 juni 2014, 13:27:27
Bedankt voor alle antwoorden! Ik was even verrast, maar er lijken mij verklaringen genoeg  O0
Enne... laten we het leuk houden  ;)


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #18 Gepost op: 19 juni 2014, 15:00:54
Citaat van: duijv023 link=msg=1277436 date=1402954594
Ik moest vanmiddag even knipperen met mijn ogen, zie ik dat nou goed?
Jazeker: een Duitse politiebus rijdt door Rijnsburg. Compleet met striping, "blaulichte", alles erop en eraan.
En... fietsen achterop en de nodige tassen en zo achterin. Duidelijk met vakantie!  098uo

Maar..... kunnen Duitse agenten dan maar gewoon met hun dienstbus op vakantie gaan vraag je dan af?!  :o



Aaah! Ze komen onze fietsen terug brengen denk ik ;D
 As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aau


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #19 Gepost op: 20 juni 2014, 01:16:41
Dit was voor Tour de Blauw. Fietstocht voor agenten uit binnen en buitenland. Die bus stond van de week op ons IBT centrum samen met nog een oude groene polizeibus