VRR combivoertuig brambulance

Auteur Topic: VRR combivoertuig brambulance  (gelezen 45688 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #10 Gepost op: 17 juni 2014, 12:12:54
Citaat van: JJ75 link=msg=1277546 date=1402999769
Omdat ik niet voor kermisvoertuigen aan de kant ga. Ik heb wat moeite dit als serieus HV voertuig te zien.
Dus omdat het een combi voertuig is neem jij het niet serieus.  De voorzijde is gewoon voorzien van standaard ambulancestriping. Alleen de achterzijde is een combinatie. Het kan dat je het nut van het voertuig in twijfel trekt, daar zijn er meer van. Maar ik zie hier zeker geen kermisvoertuig in. Het voertuig heeft gewoon de standaard striping.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #11 Gepost op: 17 juni 2014, 12:13:58
Citaat van: Red link=msg=1277549 date=1402999974
Dus omdat het een combi voertuig is neem jij het niet serieus.  De voorzijde is gewoon voorzien van standaard ambulancestriping. Alleen de achterzijde is een combinatie. Het kan dat je het nut van het voertuig in twijfel trekt, daar zijn er meer van. Maar ik zie hier zeker geen kermisvoertuig in. Het voertuig heeft gewoon de standaard striping.

Het voertuig is hooguit wat verknipt, maar daar is de psycholance voor :D
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #12 Gepost op: 17 juni 2014, 12:16:44
Citaat van: JJ75 link=msg=1277546 date=1402999769
Omdat ik niet voor kermisvoertuigen aan de kant ga. Ik heb wat moeite dit als serieus HV voertuig te zien.
Knap dat je dat in een split second beslist. Heeft het optisch en geluid aan en een dwingende rijstijl ga ik aan de kant. Mazzel dan voor dat ene opgedofte burgervoertuig die ik dan mogelijkerwijs tegen kan komen. Dat is mij overigens nog nooit overkomen.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #13 Gepost op: 17 juni 2014, 12:18:32
Goed het gaat hier over het combinatievoertuig, de regels met betrekking tot voorrangsvoertuigen zijn nu wel weer voor iedereen duidelijk. On topic!

Ik ben in afwachting van een persbericht van de VRR over de inhoudelijke aspecten van deze pilot, genoeg voer om over te discusseren ::)


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #14 Gepost op: 17 juni 2014, 12:29:49
Citaat van: -Joost- link=msg=1277553 date=1403000312
Ik ben in afwachting van een persbericht van de VRR over de inhoudelijke aspecten van deze pilot, genoeg voer om over te discusseren ::)

Inderdaad, als ik de inside-information moet geloven, heel veel voer... >:D
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2014, 12:42:34
Toch nog even een nabrander, ik heb ook het idee dat door voorkant expres maar in "1 kleur" is uitgevoerd, om verwarringen te voorkomen. Dus kijk je in je spiegel, is het voor het gezicht gewoon een ambulance die aankomt..


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2014, 12:46:10
Ik heb dit voertuig eerder gezien, op een 112 vakdag of beurs en toen was er sprake dat het een concept was maar nog niet bestelt. Dus ik ben erg benieuwd, hij zag er goed doordacht uit.   O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #17 Gepost op: 17 juni 2014, 17:29:48
Tja als die voertuig ook als First Responder uitrukt met AED, Zuurstof e.d. dan vind ik dit nog geeneens zo'n slecht idee.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 17 juni 2014, 17:34:03
Kort gezegd is het qua functionaliteit een combi van de Rapid Responder en de brandweermotor zoals Den Haag die kent. Dan weet je dus ook gelijk voor welk type meldingen de eenheid inzetbaar is.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 17 juni 2014, 18:04:23
Als ze dan nog een paar kooien meenemen hebben we ook gelijk een dierenambulance die met OGS kan rijden, is dat probleem ook opgelost!  :D
Samen sterk in de hulpverlening!