Financiering Reddingsbrigade

Auteur Topic: Financiering Reddingsbrigade  (gelezen 10640 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #10 Gepost op: 16 juni 2014, 21:36:58
@JoostvanKempen

Dus eigenlijk zegt onze mooie overheid. Leuk dat we zo'n club hebben maar we doen er niets mee/voor.
Ze krijgen geen geld en ze moeten zichzelf maar bedruipen.
Maar wel verrekte handig dat ze af en toe mensen redden van de verdrinkingsdood.
Scheelt ons weer een inzet van dure manschappen, en materiaal.

Heerlijk, zo'n meegaande overheid. (NOT)
Schandalig!!
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #11 Gepost op: 17 juni 2014, 01:20:39
de overheid heeft wel geld in de brigades gestoken maar op andere manieren, elke BIZA eenheid heeft van het ministerie een vaartuig met inhoud trailer 3 pakken C2000 materiaal gekregen.
en voor de rest inderdaad regel het zelf maar en als je dan bij een kleine brigade zit die geen ondersteuning van gemeente krijgt komt het er vaak op neer dat je de kledig zelf moet bekostigen, hier heb ik geen probleem mee wand zoals eerder gezecht een hobby kost gewoon geld.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #12 Gepost op: 17 juni 2014, 12:47:54
Citaat van: tymohuizinga link=msg=1277464 date=1402960839
de overheid heeft wel geld in de brigades gestoken maar op andere manieren, elke BIZA eenheid heeft van het ministerie een vaartuig met inhoud trailer 3 pakken C2000 materiaal gekregen.
en voor de rest inderdaad regel het zelf maar en als je dan bij een kleine brigade zit die geen ondersteuning van gemeente krijgt komt het er vaak op neer dat je de kledig zelf moet bekostigen, hier heb ik geen probleem mee want zoals eerder gezegd een hobby kost gewoon geld.

Dat kan ik mij enigszins voorstellen bij bewaking etc. maar het is de bedoeling dat men ook bij grootschalige waterrampen wordt ingezet en daar ligt het allemaal wel even iets anders.

Aboutaleb wil belasting voor waterveiligheid

http://www.nu.nl/politiek/3803979/aboutaleb-wil-belasting-waterveiligheid.html


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #13 Gepost op: 17 juni 2014, 12:49:03
Citaat van: tymohuizinga link=msg=1277464 date=1402960839
C2000 materiaal gekregen.

Gelukkig is daar wel goed over nagedacht...  ::)


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #14 Gepost op: 17 juni 2014, 16:05:14
goed overna gedacht maar slecht uitgelegd aan de verschillende brigades ga maar eens op een landelijke oefening staan daar is c2000 een grote onduidelijkheid


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2014, 16:12:12
Citaat van: tymohuizinga link=msg=1277650 date=1403013914
goed overna gedacht maar slecht uitgelegd aan de verschillende brigades ga maar eens op een landelijke oefening staan daar is c2000 een grote onduidelijkheid

Ik weet er alles van. Ga maar eens met stormachtig weer varen met een portofoon omdat je nog nooit gebruikte mobilofoon aan boord niet op de reguliere gespreksgroepen kan werken of bij een grootschalige oefening aankomen met regionale porto's doet het ook erg goed. Tel uit je winst  ::)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2014, 16:14:30
misschien kleine detailoefeningen inlasten mbt het gebruik van je communicatie middelen ?
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #17 Gepost op: 17 juni 2014, 16:20:13
Citaat van: grizz link=msg=1277658 date=1403014470
misschien kleine detailoefeningen inlasten mbt het gebruik van je communicatie middelen ?

Het gaat al fout bij het begin, vele soorten randapparatuur in gebruik, met verschillende fleetmaps, waarbij iedereen in de praktijk wel met elkaar moet c.q. wil communiceren. Bij een interregionale inzet moet je eerst een doos regioportofoons open trekken, of je kan gebruik maken van de rampenporto's, maar daar zijn de regio eenheden weer niet mee uitgerust... enzovoort. In de praktijk ga je dan toch maar terugvallen op analoog, dat werkt tenminste wel voor iedereen... ::)

Maar buiten dat zou een instructie voor de NRV eenheden geen overbodige luxe zijn inderdaad!


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #18 Gepost op: 18 juni 2014, 21:16:56
We vliegen van het een in het andere in deze topic. 98uiye


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #19 Gepost op: 18 juni 2014, 22:16:00
Citaat van: muistroom link=msg=1278173 date=1403119016
We vliegen van het een in het andere in deze topic. 98uiye

misschien gewoon 1 topic 'reddingsbrigade' maken, dan hoef ik niet steeds te kijken waar ik iets post ;)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch