Financiering Reddingsbrigade

Auteur Topic: Financiering Reddingsbrigade  (gelezen 10668 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #30 Gepost op: 21 juni 2014, 21:14:34
@resceumark er komt inderdaad wel geld binnen maar ja dat gaat dr ook direckt weer uit aan nieuw materiaal en onderzoek, de bond is niet zo slecht hoor anders was het materiaal toch ook slecht geweest ze weten wel waar ze het over hebben al lijkt het soms anders.


KNBRD FW

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #31 Gepost op: 24 juni 2014, 14:25:02
Beste rescuemark,
Ik lees net je post over het geld dat Reddingsbrigade Nederland ontvangt en de kwalificatie die je geeft over de op het landelijk bureau aanwezige kennis van het reddingswerk. Ik weet niet waar je je mening op baseert, maar lees het jaarverslag 2013 van onze organisatie eens goed (te lezen via www.reddingsbrigade.nl) en dan hoop ik dat je mening iets genuanceerder is. Uiteraard wil ik je ook van harte uitnodigen voor een bezoek aan ons kantoor in IJmuiden zodat we eens over het reddingswerk en de financiering hiervan kunnen praten.
Met vriendelijke groet,
Robert van Boven
tel. 0255-545858


BartvdB

  • Medewerker bij 2 Reddingsbrigades :)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #32 Gepost op: 25 juni 2014, 13:56:20
Prettig om te zien dat RedNed meeleest Robert! O0

Ik hoop natuurlijk wel dat dit de vrijheid van spreken niet hindert?

Tuurlijk is niet iedereen het eens met de wijze van investeren, maar volgens mij is dit ook per brigade, of zelfs per persoon verschillend.
Ook ik heb mijn eigen gedachtes over sommige investeringen, en dan zit ik nog wel bij een brigade die 1 van de grondleggers was van de NBRD.

al met al vind ik bijvoorbeeld die Tinn's best knappe boten, OK, er zitten wat haken en ogen aan, en helaas mag ik daar niks aan veranderen, maar goed.
nadeel van RedNed vind ik dan weer de hoge prijzen voor bijvoorbeeld een dagje een auto gebruiken ter behoeve van een promo-stand of evenement.

al met al is er nog genoeg werk om de lokale brigades, maar ook RedNed zelf dusdanig in the picture te krijgen, dat ook deze voornamelijk vrijwillige groepen een dusdanige geldstroom krijgen, dat ze allen met degelijk materiaal en opleidingen hun vrijwilligerswerk kunnen voortzetten. Als dat er eenmaal is kan RedNed volgens mij ook wat versoepelen met de huurkosten voor simpel materiaal e.d. Nu zijn die naar mijn idee nog redelijk aan de hoge kant.


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #33 Gepost op: 5 augustus 2014, 16:31:12
Citaat van: Fly link=msg=1277212 date=1402905263
Surfpakken passen bij de IJRB

https://twitter.com/Le_Flyer/status/478174479206866945/photo/1

De aanschafkosten worden voor een deel door de brigade vergoed  98uiye

Ik zat het topic nog eens na te lezen maar zo te zien zijn die pakken op de groei gekocht. dat is best dom want een surfpak moet precies en strak zitten wil het effectief zijn.


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #34 Gepost op: 6 augustus 2014, 08:52:32
@Shifty, Er staat ook "passen" van de surfpakken, De foto is tijdens het passen snel gemaakt voor op twitter te zetten  ;)
aan het strand is iedereen directeur


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #35 Gepost op: 6 augustus 2014, 21:10:21
We houden het hier bij de financiering, omtrent de nieuwe kleding is een ander topic.  :)


rescuemark

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #36 Gepost op: 24 februari 2015, 10:49:36
Kwam net dit filmpje toevallig tegen. De directeur van reddingsbrigade Nederland die zegt dat
de brigades moeite hebben om hun hoofden boven water te houden. Best vreemd dat een directeur dit zegt, dit omdat ze zelf  brigades een poot uit trekken met de verkoop van de afgedankte reddingsvletten, overlevingspakken en reddingsvesten van de reddingseenheden. Al deze materialen zijn betaald door het rijk en dus ook ons belastinggeld. reddingsbrigade nederland heeft er geen euro aan mee betaald. Maar nu willen ze wel geld verdienen aan deze materialen. Neem de overlevingspakken kunnen voor €200 ,- worden overgenomen worden. Neem je ze alle 3 over dan ben je 600,- kwijt. Veel geld voor een reddingsbrigade en dan zegt een directeur dat brigades geen geld hebben. De pakken zouden eerst vernietigt worden dit zou betekenen dat er ook geen  geld opleveren. Dan nu in eens 200,- vragen dat  is toch vreemd. Geeft de pakken en andere materialen gewoon aan de brigades. Weet dat er veel mensen net zo over denken.  Maar doe dan ook een keer jullie mond open en accepteer toch niet steeds alles wat ze in IJmuiden op het hoofdkantoor bedenken.  http://m.youtube.com/?#/watch?v=Vg50hyUni4M eer


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #37 Gepost op: 24 februari 2015, 12:59:51
Nederland gaat experts uit de Nederlandse watersector inzetten bij watersnoodrampen wereldwijd.

http://www.nu.nl/politiek/3998736/nederlands-expertteam-biedt-hulp-bij-watersnoodrampen-wereldwijd.html


guest11765

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 25 februari 2015, 08:42:43
Man die prehistorische directeur is toch allang ten dode (m.b.t. zijn werk) opgeschreven........
Wat heeft hij de brigades nou gebracht de afgelopen jaren?

Zoveel vrijwilligers die zich zo hard inzetten allemaal en alleen de allerrijkste brigades zitten er warmpjes bij. Mede door gigantische sponsoren (zoals 538)

Die oude snelheidsmaniak moet eens plaatsmaken voor wat frisse wind.


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #39 Gepost op: 25 februari 2015, 18:09:21
Er is natuurlijk altijd de mogelijkheid om te lobbyen binnen de gemeente of veiligheidsregio.
Er zijn een aantal brigades die goed financieel gedekt zijn en uitstekende materialen kunnen veroorloven.

Ik zie er ook een hoop die het gewoon met oude spullen moeten doen. versleten materiaal is bij vele brigades altijd wel een pijnpuntje. De materialen waar wij mee werken is helemaal niet zo lux als bij bepaalde buurtbrigades. :'(