Financiering Reddingsbrigade

Auteur Topic: Financiering Reddingsbrigade  (gelezen 10634 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Gepost op: 14 juni 2014, 00:15:40
Bizar..

Uit eigen zak je werkkleding bestellen. Ik weet niet bij wat voor organisatie jij zit, maar dit is niet de normale gang van zaken.




tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2014, 00:40:14
voor zo ver ik na kan gaan gebeurt dat veel binnen brigades als brigades geen finaciering van uit gemeenten of iets dergelijks krijgen gaan de opbrengsten van evenementen naar brandstof en materiaal en niet naar kleding, ik weet niet anders dat dat je het zelf koopt.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2014, 10:37:34
Citaat van: Shifty link=msg=1276642 date=1402697740
Bizar..

Uit eigen zak je werkkleding bestellen. Ik weet niet bij wat voor organisatie jij zit, maar dit is niet de normale gang van zaken.

Welkom in de wereld van de reddingsbrigade


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2014, 18:10:10
Citaat van: muistroom link=msg=1276690 date=1402735054
Welkom in de wereld van de reddingsbrigade

Mensen die vrijwillig hun leven op het spel zetten opdat anderen overleven, die moeten zelf hun werkkleding betalen.. De reddingsbrigade en de gemeente is dan best krom!


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #4 Gepost op: 15 juni 2014, 11:11:19
Citaat van: Shifty link=msg=1276808 date=1402762210
Mensen die vrijwillig hun leven op het spel zetten opdat anderen overleven, die moeten zelf hun werkkleding betalen.. De reddingsbrigade en de gemeente is dan best krom!

Vergeet niet dat deze vrijwilligers ook contributie betalen, examengeld, zomogelijk marifooncetrificaat en vaarbewijs om mensen te mogen redden. 8)


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #5 Gepost op: 15 juni 2014, 12:45:01
oowja die kosten maak ik ook nog xd


Fly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2014, 09:54:23
Surfpakken passen bij de IJRB

https://twitter.com/Le_Flyer/status/478174479206866945/photo/1

De aanschafkosten worden voor een deel door de brigade vergoed  98uiye
aan het strand is iedereen directeur


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2014, 11:05:05
Citaat van: muistroom link=msg=1276959 date=1402823479
Vergeet niet dat deze vrijwilligers ook contributie betalen, examengeld, zomogelijk marifooncetrificaat en vaarbewijs om mensen te mogen redden. 8)



Dus gewoon proberen door te stoten naar een betaalde functie als manager, directeur etc. die hoeven dat soort uitgaven niet zelf te doen en ontvangen een niet "onaardige" vergoeding.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2014, 21:09:18
Citaat van: Thor link=msg=1277239 date=1402909505
Dus gewoon proberen door te stoten naar een betaalde functie als manager, directeur etc. die hoeven dat soort uitgaven niet zelf te doen en ontvangen een niet "onaardige" vergoeding.

Nou dat wordt dringen: Reddingsbrigade Nederland heeft nog geen 20 betaalde krachten op het Landelijk Bureau tegenover 5000 vrijwilligers.... En dan heb je het ook over de monteurs in het Servicecentrum, secretariaat, boekhouding etc.
Inhoudelijke Reddingsbrigade-functies zijn er max. 10 ofzo? En de directeur die er nu zit komt van buiten: die was directeur GHOR Nederland en had niks met Reddingsbrigade...

En volgens mij zijn er een paar brigades met een betaalde commandant, maar dat is dan vaak een combi-functie: in de winter werken ze voor Veiligheidsregio, Brandweer of gemeente.


Wij hebben het er bij onze brigade van de week nog over gehad: je moet daar gewoon heel anders tegenaan kijken. De meeste van ons hebben gewoon een studie en/of baan, daar verdienen ze hun geld mee. En de Reddingsbrigade is een hobby, vrije tijd. En dat kost vaak geld. Vissen kost geld, met treintjes spelen kost bakken vol met geld en in het weekend voetballen, paintballen of motorcross kost ook geld. Alleen hebben wij een hobby die maatschappelijk gezien anderen ook nog iets oplevert, waar andere hobby's vaak alleen jou zelf plezier opleveren. En we vinden het leuk om te doen.

En de brigades die het een beetje goed geregeld hebben zorgen er dan ook nog voor dat de kosten die een vrijwilliger moet maken zo klein mogelijk worden gehouden. Onze vrijwilligers krijgen bijvoorbeeld een basis-kledingpakket in bruikleen en dat wordt gratis vervangen indien versleten. We willen tenslotte dat iedereen er netjes bijloopt. En in de contributie zitten gradaties, zodat de actiefste mensen alleen een kleine jaarlijkse vergoeding betalen voor verzekerings- en administratiekosten.

Toen ik bij waterscouting zat en we gingen door weer en wind het water op om te zeilen, kocht ik ook van mijn zakgeld een dure zeiljas. Nu ga ik naar bewakingen van de Reddingsbrigade en wil ik lekker warm en droog blijven, dus heb ik voor mezelf een parka gekocht. Voor mezelf, omdat ik een leuke hobby heb.  8)

Waar ik me wel aan kan irriteren: dat de overheid zelfs geen geld beschikbaar stelt voor fatsoenlijk en veilig materiaal. Als vrijwilliger hoef ik geen geld, maar ik wil wel in een boot varen die betrouwbaar is en een portofoon mee krijgen die het altijd doet als ik hem nodig heb. Op de strandbewaking in sommige gemeenten is zo bezuinigd, dat zelfs dat in gevaar komt, daar moet je als vrijwilliger toch echt even aan je eigen veiligheid gaan denken  >:(

Oh, en dit geldt natuurlijk al jaren:

Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 16 juni 2014, 21:16:29
Ik was een poosje dit topic met stijgende verbazing aan het volgen. Hoe kan het bestaan dat iemand voor zijn hobby bij een reddingsbrigade gaat, en vervolgens zijn opleidingen, kleding enz zelf moet gaan betalen?
Een reddingsbrigade is naar mijn weten een professionele organisatie, waarom gaan de vrijwilligers er gewoon mee accoord dat zij alles zelf moeten betalen? Het zou een fraaie boel worden. Ik ben bij de brandweer gegaan als vrijwilliger, of ik zelf maar even de opleidingen en alle kleding wil gaan betalen. Dat kan toch niet? Ja, het kan dus wel. Maar er moet toch een grote pot geld komen om alle vrijwilligers hun opleiding en kleding te kunnen geven? :-\ :-\