GRIP 2 Zeer grote brand (vissersschip) Vissershavenweg - Den Haag 23-06-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (vissersschip) Vissershavenweg - Den Haag 23-06-2014  (gelezen 70953 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Citaat van: litchu link=msg=1279187 date=1403519215
Ik hoorde net ( +/- 12:20 ) sirenes richting Den Haag rijden vanuit Nootdorp. Ik neem hierbij aan dat dit de meetploeg is die is opgeroepen vanuit Pijnacker-Nootdorp om 11:51. Echter vraag ik mij af wat de oproeptijd hiervan is, aangezien er 30 minuten tussen zit?

De meetploeg moet na een half uur de eerste resultaten kunnen leveren, echter kan het zijn dat de meetploeg moet wachten om uit te rukken tot zij een inzetbevel van de meetplanleider hebben ontvangen.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Walker link=msg=1279181 date=1403518646
Je haalt met Cobra wel de zuurstof weg, maar door de hoge temperaturen blijven er toch brandbare gassen ontstaan? Of is het koelend vermogen van Cobra groot genoeg?

Citaat van: warhamstr link=msg=1279182 date=1403518804
Zo'n Cobra injecteert toch waternevel? Dus koeling?

Citaat van: skydevil link=msg=1279190 date=1403519479
Ja, correct je spuit met een waterstraaltje van 300 bar een gat in het materiaal, eventueel aangevuld met abrassief, een soort straal korreltjes van staal, als het erg dik is, waarna de ruimte erachter gekoeld wordt door de waternevel om veilig te betreden, of geblust wordt.


Citaat van: Cobra2013 link=msg=1279191 date=1403519583
De werking van het COBRA systeem is gebaseerd op het zeer grote koelend vermogen van de waternevel (zie rapport IFV Rookgaskoelend vermogen van het COBRA Coldcutter systeem). Dus niet zuurstofverdrijvend zoals CO2.

Ik leerde altijd dat water een brand niet koelt als het stoom niet verdwijnt. Doordat de stoom naar buiten gaat en hitte meeneemt wordt de hitte in de ruimte lager. Hoe verhoud zich dit tot het blussen met de Cobra in een afgesloten ruimte. Als de stoom niet weg kan, kan de hitte toch ook nooit lager worden?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
p2kflex
13:25:28 23-06-14-ALPHA-Gaarne opkomen i.v.m. aflos Zeer grote brand
ZGB1500172BRW Haaglanden (Schipluiden) (Korpsalarm)
p2kflex
13:26:14 23-06-14-ALPHA-Gaarne opkomen kazerne i.v.m. Zeer grote brand Aflossing
ZGB1500292BRW Haaglanden (Maasdijk) (Korpsalarm)
If you can dream it, you can do it.


nater

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1279202 date=1403522496

Ik leerde altijd dat water een brand niet koelt als het stoom niet verdwijnt. Doordat de stoom naar buiten gaat en hitte meeneemt wordt de hitte in de ruimte lager. Hoe verhoud zich dit tot het blussen met de Cobra in een afgesloten ruimte. Als de stoom niet weg kan, kan de hitte toch ook nooit lager worden?
Alleen in een gesloten vat kan stoom niet wegkomen. Anders is het een gas wat wegstroomt en condenseert als de temp lager is dan 100 graden bij normale druk. Ook in een gesloten vat is er warmte nodig om van water stoom te maken. Daar zal de druk oplopen als de stoom niet weg kan.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
p2kflex
14:01:18 23-06-14GROUP-1HV 1 BIJSTAND (REGIO: HAAGLANDEN) (+Inc.net: Reg.Inmeld+) (COBRA CUTTER) , Vissershavenweg 35 SCHEVENINGEN [ COBRA ASY ]
0100719BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam IJsbrand) (Lichtkrant)
0100700BRW Amsterdam-Amstelland (Amsterdam IJsbrand) (TS)
0102105BRW Amsterdam-Amstelland (Ouderkerk a/d Amstel) (COBRA)
0102119BRW Amsterdam-Amstelland (Ouderkerk a/d Amstel) (Lichtkrant)
p2kflex
14:03:35 23-06-14-ALPHA-HV 1 -- CONTACT AC -- BIJSTAND (REGIO: HAAGLANDEN) (+Inc.net: Reg.Inmeld+) (COBRA CUTTER) , Vissershavenweg 35 SCHEVENINGEN ]
0102000BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (HOvD Infocode)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Kijk aan, twee cobra-systemen naar één brand, is dat al eens eerder gebeurd?


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Edwin Kok
@Danny722
 Uniek en bijzonder: brandweer heeft voor #scheepsbrand #Scheveningen drie (!) 'coldcutters' opgeroepen. Kan door wand geblust worden.

3 stuks? ik kom niet verder dan 2
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
BM 55.1 Rotterdam (GB), COBRA Ouderkerk en TS IJsbrand (AA)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Heeft de IJsbrand dan ook een Cobra aanboord?