Inzet hulpdiensten reanimatie

Auteur Topic: Inzet hulpdiensten reanimatie  (gelezen 3324 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Gepost op: 23 juni 2014, 14:44:35
Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit onderwerp al een keer besproken is en of ik deze op de goede plaats post.
Ik ben nieuwsgierig naar het volgende:
Ik woon in een dorp onder Arnhem dat relatief groot is. Wanneer er bij ons een reanimatie plaatsvindt rijden er bij ons "standaard" 2 ambulances en de First Responders van de Brandweer aan.
In andere steden en dorpen heb ik gezien dat dit ook gebeurt door de politie. Deze rijdt bij ons nooit mee, terwijl wij wel een politiebureau met diverse auto's in het dorp hebben.
Weten jullie hoe dat geregeld is of de politie meerijdt of niet bij een reanimatie?

Dankjullie
Danny




Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2014, 15:20:24
Wat meerijdt behalve 2 ambu's is per veiligheidsregio en per incident verschillend. Ik weet dat in Limburg Noord standaard 2 ambu's (of ambu en Rapid Responder) en politie erop rijdt. Nu rijdt de laatste tijd ook vaker brandweer mee op reanimatie. Ik meende dat in Amsterdam standaard brandweer meerijdt hierop. Het is per veiligheidsregio en incident verschillend wat rijdt op een reanimatie.

Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2014, 15:31:57
Jullie regio is geloof ik inderdaad de enige die geen politie mee stuurt bij een reanimatie.
Daar is in het verleden ook al wat discussie over geweest.

Zie topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=33707.160
If you can dream it, you can do it.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2014, 16:28:22
Citaat van: Jims link=msg=1279251 date=1403530317
Jullie regio is geloof ik inderdaad de enige die geen politie mee stuurt bij een reanimatie.
Daar is in het verleden ook al wat discussie over geweest.

Zie topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=33707.160

Ook in gld midden word er politie meegestuurd naar een reanimatie. Ligt eraan waar de rea zich bevind. Openbare weg/gebouwen altijd politie en in sommige buurten rijdt politie ook standaard mee. Zowel in de stad als buitendorpen.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2014, 16:30:40
Klopt hier in Nijkerk rijdt de noodhulp en wijkdienst vaak ook mee tenzij er geen eenheid beschikbaar is natuurlijk


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #5 Gepost op: 23 juni 2014, 21:05:40
Citaat van: Jims link=msg=1279251 date=1403530317
Jullie regio is geloof ik inderdaad de enige die geen politie mee stuurt bij een reanimatie.
Daar is in het verleden ook al wat discussie over geweest.

Zie topic: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=33707.160

Daarom een slotje