verschillende overhemden per regio

Auteur Topic: verschillende overhemden per regio  (gelezen 3301 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rob dierenambulanc

  • Gast
Gepost op: 6 juli 2005, 23:15:06
Even misschien een rare vraag van mij. Maar mij is opgevallen dat er per regio kan verschillen wat voor kleur overhemden gedragen worden bij het uniform.
Hier in de regio (ZHZ) dragen ze witte overhemden, maar in de regio Rdam Rijnmond weer lichtblauwe. Waarom is daar landelijk geen norm voor? Dus alleen wit of alleen blauw. Ik vind zelf het witte overhemd het netste staan.

Grt Rob




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 6 juli 2005, 23:16:43
Regio Utrecht is sinds een hele tijd over op het witte overhemd.

Heeft dit iets te maken met straks de invoering van het nieuwe uniform?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2 Gepost op: 6 juli 2005, 23:24:18
Ja, klopt. Zelfs binnen regio's verschilt het soms, maar het witte overhemd is idd onderdeel van het nieuwe uniform.
Het witte overhemd is overigens steeds meer in opkomst, je ziet ze steeds vaker verschijnen.
Over schijnen gesproken...
Die dingen schijnen door als ze nat worden  :-\

Persoonlijk vind ik die blauwe veel mooier.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2005, 23:25:12
Hangt er in Amsterdam volgens mij vanaf welke kleur iemand nog in de kast heeft hangen...zie regelmatig wit/blauwe koppeltjes.... Wit overhemd staat inderdaad netjes...dus al het kantoorpersoneel mag dat van mij aantrekken.... op straat vind ik eigenlijk blauw veel herkenbaarder.....en minder snel vies...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 6 juli 2005, 23:26:08
Nou met de vrouwelijke agenten vind ik het verschijnselen doorschijnen geen enkel probleem  ;D ;D ;D ;D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 6 juli 2005, 23:39:37
Hangt er in Amsterdam volgens mij vanaf welke kleur iemand nog in de kast heeft hangen...zie regelmatig wit/blauwe koppeltjes.... Wit overhemd staat inderdaad netjes...dus al het kantoorpersoneel mag dat van mij aantrekken.... op straat vind ik eigenlijk blauw veel herkenbaarder.....en minder snel vies...

Dat geldt ook voor de lederen jackers. Ze mogen niet opnieuw besteld worden als ik het goed heb begrepen, maar ze mogen nog wel tot 2010 gedragen worden.

Nou met de vrouwelijke agenten vind ik het verschijnselen doorschijnen geen enkel probleem  ;D ;D ;D ;D

Ach ja, er bestaan ergere dingen in het leven ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #6 Gepost op: 7 juli 2005, 08:26:29
Nou met de vrouwelijke agenten vind ik het verschijnselen doorschijnen geen enkel probleem  ;D ;D ;D ;D

Moeten ze er geen vest onder dragen.... anders blijft er nog veel te raden over  ;D ;D ;D


Target77

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 7 juli 2005, 13:27:10
Mocht een agent nieuwe overhemden bestellen krijgen ze tegenwoordig witte.... de blauwe zijn niet meer leverbaar... soort van stelselmatig invoeren van het nieuwe uniform he   ;) ;D ;D


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #8 Gepost op: 8 juli 2005, 00:09:24
grrr opzouten met dat witte overhemd.... zelfs na een dag op het bureau is ie pikzwart....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #9 Gepost op: 8 juli 2005, 00:24:46
grrr opzouten met dat witte overhemd.... zelfs na een dag op het bureau is ie pikzwart....
Ik ben blij dat ik gewoon nog in het blauw mag :D
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-