Explosie Underground London 07-07-2005

Auteur Topic: Explosie Underground London 07-07-2005  (gelezen 20235 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Janinka

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 7 juli 2005, 16:13:39
is het nu echt belangrijk wat het exacte aantal is ??? Ik denkt het niet het gaat om wat er gebeurt is en dat de kans steeds kleiner wordt dat we hier in nederland nog veilig zit. :(


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #41 Gepost op: 7 juli 2005, 16:18:55
Hier voor de geinteresseerde het bericht van SKY news:

ATTACKS KILL 45, REPORTS

At least 45 people are reported to have been killed and 1,000 injured in a series of terror attacks on London.

Sky News crime correspondent Martin Brunt said the figures, which could rise, were from a reliable, but unofficial source.

He also reported that it is understood that seven were killed in the bus blast in Tavistock Square.

A Transport for London spokeswoman said the bus hit by the explosion was a number 30, travelling from Hackney to Marble Arch.

A previously unknown group calling itself "Secret Organisation al Qaeda in Europe" said it carried out the attacks as revenge for British "military massacres" in Iraq and Afghanistan.

London hospitals have reported a total of 300 wounded after a series of blasts hit locations across the city on buses and Tube stations.

Metropolitan Police Commissioner Sir Ian Blair said there was evidence of explosives at least two sites.

Scotland Yard has denied reports they were warned of an attack by Israel minutes before the blasts.

Two people have been confirmed dead and at least 90 people injured in the explosion at Aldgate Station.

Prime Minister Tony Blair, issued a joint statement from all the leaders at the G8 summit.

"This is not an attack on one nation - it's an attack on all nations and civilised people everywhere," he said.

"It's important however that those engaged in terrorism realise that our determination to defend our values and way of life is greater than their determination to cause death and destruction to innocent people."

Witness, Angie, saw the bus explode. She said: "There were a whole lot of people around the bus. Next thing I was on the floor and there were a lot of people on me.

"I thought I was going to be crushed. The bus was ripped out at the back. It must have been a bomb."

The entire Tube network has been shut down and police have confirmed blasts at four sites: Russell Square and King's Cross Underground; Moorgate, Aldgate, and Liverpool Street Underground; Edgware Road Underground; and Tavistock Square where there has been a confirmed explosion on a bus.

One witness said the packed underground train he was on was 200 metres from King's Cross when there was a huge flash.

The train stopped and people were using umbrellas to smash windows of the trains. Passengers were led out of the train by underground staff.

He added people were milling around King's Cross covered in soot

Bron: SkyNews


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #42 Gepost op: 7 juli 2005, 16:34:56
Zojuist een officieel persbericht gegeven:

33 Dodelijke slachtoffers.
45 Zwaar gewonde slachtoffers.
Ongeveer 300 gewonden buiten levensgevaar.

En het kan nog oplopen.  :-\ :-\


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #43 Gepost op: 7 juli 2005, 16:37:27
Zojuist een officieel persbericht gegeven:

33 Dodelijke slachtoffers.
45 Zwaar gewonde slachtoffers.
Ongeveer 300 gewonden buiten levensgevaar.

En het kan nog oplopen.  :-\ :-\

Tja..en waar doen ze het voor?? Voor vrijheid (schijnt)!!! Ik weet dat wij ook zo weer vrij zijn geworden maar dit is toch ongelooflijk..


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #44 Gepost op: 7 juli 2005, 16:41:27
Nog vergeten te melden. De brief in het Arabisch (Of welke taal dan ook) wordt niet serieus genomen. Niemand heeft nog verantwoordelijkheid genomen voor deze daad. Ook het bericht over dat de politie van te voren gewaarschuwd was blijkt niet waar te zijn.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #45 Gepost op: 7 juli 2005, 16:41:27
Tja..en waar doen ze het voor?? Voor vrijheid (schijnt)!!! Ik weet dat wij ook zo weer vrij zijn geworden maar dit is toch ongelooflijk..
Zijn wij vrij geworden door aanslagen in metro's en bussen....of een vliegtuig in een gebouw vliegen??? Dan heb ik toch wat gemist in mijn geschiedenislessen....

Nu gaan ze overal de beveiliging aanscherpen. Wat een lachertje zeg ::) Dat hadden ze eerder moet doen....
beveiligen heeft zowiezo geen zin....maar als je het niet doet wordt je politiek afgerekend...


Aanslag was onvermijdelijk....voorheen kwamen de engelsen nog goed weg doordat er heel veel terroristen een onderdak vonden....die zijn ze op gaan jagen....dus was het niet meer "het eigen huis bevuilen" .....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #46 Gepost op: 7 juli 2005, 16:47:14
Zijn wij vrij geworden door aanslagen in metro's en bussen....of een vliegtuig in een gebouw vliegen??? Dan heb ik toch wat gemist in mijn geschiedenislessen....

indie tijd waren er nog weinig metro's  ;D

Maar het heeft zeer veel inspanningen en doden gekost om ons vrij te krijgen...begrijp me goed..dit is GEEN vergoedelijking voor de daden...


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #47 Gepost op: 7 juli 2005, 16:49:44
indie tijd waren er nog weinig metro's ;D

Maar het heeft zeer veel inspanningen en doden gekost om ons vrij te krijgen...begrijp me goed..dit is GEEN vergoedelijking voor de daden...
Dat van die inspanning snap ik...en doden ook....alleen de vergelijking tussen de tweede wereldoorlog en terroristische aanlagen wil er bij mij niet in... Zijn degenen die de aanslagen plegen dan de geallieerden of de duitsers...  :-\
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #48 Gepost op: 7 juli 2005, 16:51:55
Verder vind ik dit een beetje persoonlijk en niet in de topic thuis horen.

Oh...je ziet je zelf dus echt als expert...grappig!

Ik heb ook brandweermensen in de gaspakken zien ronddenderen.....Zouden ze gedacht hebben aan een chemisch aanval?


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #49 Gepost op: 7 juli 2005, 16:55:00
Dat van die inspanning snap ik...en doden ook....alleen de vergelijking tussen de tweede wereldoorlog en terroristische aanlagen wil er bij mij niet in... Zijn degenen die de aanslagen plegen dan de geallieerden of de duitsers...  :-\

Haha....ik snap je overweging...maar beide vechten voor vrijheid en zowel oorlog als terreur is niet goed te keuren...ook al ligt die grens heel dicht bij elkaar....(de ene partij kijkt er namelijk anders tegenaan dan de andere)