Toelatingseisen voor vrijwillige brandweer

Auteur Topic: Toelatingseisen voor vrijwillige brandweer  (gelezen 12327 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sv3nvs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Gepost op: 2 juli 2014, 15:06:16
Momenteel heb ik een sollicitatie lopen bij de vrijwillig brandweer (VRU), en nu vroeg ik me af wat de fysieke eisen zijn om bij de brandweer te komen.
Dit zodat ik me daar natuurlijk het beste op kan voorbereiden, ik heb namelijk geen idee wat de keuring inhoud.

Alvast bedankt


Liever een eerlijk dan een beleefd antwoord, daar kun je tenminste wat mee.


REvW

  • Manschap, Hoogwerkerbediener, Oefenleider, Voorlichter BVL
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Reactie #1 Gepost op: 3 juli 2014, 16:41:42
Ik weet niet of je een PPMO test moet afleggen of alleen de fietstest, maar voor beide geldt dat het met een gemiddelde conditie vrij goed te doen moet zijn. Op YouTube staan een aantal filmpjes van de PPMO, misschien dat je daar iets aan hebt. Fietsen en hardlopen zijn in ieder geval twee sporten die het wat gemakkelijker kunnen maken. Succes!


Sv3nvs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Reactie #2 Gepost op: 3 juli 2014, 17:20:24
dank je, kom ik iig weer een stukje verder
Liever een eerlijk dan een beleefd antwoord, daar kun je tenminste wat mee.


FireStorm

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #3 Gepost op: 15 november 2014, 00:22:18
Hey,

Misschien een zeer late reactie! maar ik heb zelf de keuring een paar weken geleden af moeten leggen en dit was een mobiele keuring op de brandweer kazerne ik ben sinds een half jaar 2 keer tot 3 keer in de week kei hard gaan fitnessen (onder begeleiding van fysiotherapeut).

Na de dood normale; Gehoortest, Oogtest, Longtest enz heb ik een fietstest moeten doen geloof het of niet de fiets waarop ik de fietstest uit moest voeren stond op een ''meubelhondje'' dus de fiets stond op wielen of ik wel of niet zo gekeurd had mogen worden is tot op de dag van vandaag mij nog niet duidelijk ik vond het heel erg vreemd want ik had last van het feit dat ik met fiets en al bijna de gang op wou fietsen en de keuringsarts stond er met z'n voet voor heb een kwartier lang moeten fietsen en daarna kwam de uitslag.

Ik haalde 38,2 terwijl ik de duikersnorm van 40 ml moest halen dus net te weinig en natuurlijk baalde ik als een stekker toen ik met de uitslag dezelfde dag naar de sportschool ging met de papieren maar mijn instructeur was stom verbaasd dat ik a op die manier gekeurd werd want volgens hem moest de keuringsfiets op een vaste ondervloer staan goed ik heb contact opgenomen met mijn contactpersoon bij de Brandweer en het hele verhaal daar voorgelegd ook heb ik een mail verstuurd naar de keuringsarts en ook de vraag bij een ander keuringsinstantie neergelegd.
Tot mijn verbazing stond ook onder de keuringsuitslag dat; De fiets een onnauwkeurigheidspercentage heeft en daarbij stond ook dat als ik bij de 90% zou komen de keuringsarts me goed mocht keuren en dat heeft hij uit eindelijk wel gedaan met excuses (tuurlijk had ie gelijk dat ik het net niet heb kunnen halen en tuurlijk weet ik ook dat ik nog meer moet trainen maar de manier waarop en het verhaal eronder had ik zoiets hier moet ik mijn mening wel over geven).
Dit was een toelatingskeuring de nieuwe keuring komt er dit jaar aan als ik goed begrepen heb.
Ex Rode Kruis Medewerker, Ex Sigma lid, Ex Dierenambulance medewerker..