welk schoeisel?!

Auteur Topic: welk schoeisel?!  (gelezen 16138 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nursejoy

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 5 juli 2014, 17:46:28
Hoi allemaal,

Ik ben een student verpleegkunde, en nu ik mijn eerste stage in het verpleeghuis op mijn birckenstock-slippers heb afgewerkt (geen succes) en mijn tweede stage op de cardiologie op mijn nikes heb gedaan (ook geen succes), heb ik besloten voor mijn derde stage op de Verloskunde eens te gaan kijken voor echt goed schoeisel.
De slippers waren geen succes vanwege het feit dat mn voeten onbeschermd waren voor eigenlijk alles, ontlasting en tilliften waren het grootste gevaar en mn nikes zijn lastig schoon te maken. Bovendien kreeg ik toch last van mijn rug en benen.

In het ziekenhuis zweren veel mensen bij klompen, maar wat is jullie ervaring? Welk merk heeft jullie voorkeur?

Groetjes!




Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2014, 17:47:55
Strovels klompen :-)
Arts  www.alphalog.nl


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2014, 17:55:40
Of zoek eens op Shoes For Crew. Dit zijn superfijne en goede schoenen. Ik heb er 2 stages op gelopen en nu bijna dagelijks aan en nog niet kapot te krijgen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2014, 17:56:20
Gewoon goede sportschoenen. Sandalen vind ik sowieso echt niet kunnen, omwille van de door jou genoemde "gevaren".

Klompen lijkt mij niet echt comfortabel, zeker als je aan iemand moet heffen en sleuren heb ik graan een schoen die vastzit rondom.

Alles zwaarder dan sportschoenen (enkellaarzen zoals Cat's, tactische bottines e.d. gaat nogal warm zijn in de zomermaanden.

Rugpijn en pijn in de benen kan evengoed je lichaam zijn wat nog moet wennen aan het werk of tiltechnieken die nog niet helemaal correct uitgevoerd worden.


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2014, 18:39:32
Ik gebruik op mijn stages/werk gewone (witte) gympen van easics, ik heb nog nergens last van en dit bevalt mij prima.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • AVP
Reactie #5 Gepost op: 5 juli 2014, 19:05:23
Neem eens een kijkje op oxypas.eu die hebben goed spul!


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #6 Gepost op: 5 juli 2014, 23:22:38
Er zijn ook klompen met een dichte hiel hoor. Op de verpleegafdelingen liepen veel mensen rond op allstars, want die kunnen in de wasmachine ;)
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Nursejoy

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #7 Gepost op: 6 juli 2014, 15:52:34
Bedankt voor de reacties! Heel verschillend allemaal!
Ik ga nog eens goed rondkijken en nadenken, dankjulliewel!

Andere opties zijn nog welkom! Zijn er mensen die ervaring hebben met de
verschillende merken klompen? Strovels, Sanita, Tjoellip, Bighorn?


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #8 Gepost op: 6 juli 2014, 20:30:39
Eventueel een goed dempende inlegzool.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #9 Gepost op: 6 juli 2014, 23:22:34
Nu wil ik niemand op de tenen gaan staan, maar ik wil het nu toch wel eens weten.
Wat is het met ziekenhuis personeel en schoenen? Waarom moeten het altijd van die " bijzondere"  dingen zijn? (klompen, crocs, gympen)
Is een gewoon goede schoen die je in het dagelijks leven draagt geen optie? Er zijn toch meer beroepen waar je de hele dag voor moet staan/lopen en ook fysieke inspanningen voor moet leveren?

Misschien weet ik er echt gewoon te weinig van af, maar wat maakt ziekenhuis werk zo bijzonder dat de schoenen bijzonder moeten zijn? En als het werk echt specifiek een bepaald soort schoenen vereist, waarom maken ze dan geen speciale verpleegkundige schoenen? je hebt immers ook schoenen specifiek voor andere beroepsgroepen. Veiligheidsschoenen voor in de bouw, voetbalschoenen voor het Nederlands elftal, dansschoenen voor dansers, herenschoenen voor onder een pak etc. Er werken meer dan genoeg mensen in de zorg om (wanneer dat kennelijk nodig is) een specifieke schoen te ontwikkelen en rendabel te verkopen.