Status voorrangsvoertuig maar geparkeerd / geblokkeerd

Auteur Topic: Status voorrangsvoertuig maar geparkeerd / geblokkeerd  (gelezen 6346 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Welke status heeft een voertuig welke beschikt over OGS wanneer deze geparkeerd staat en daarbij geblokkeerd wordt door een voertuig welke er dwars voor geparkeerd staat.



Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2014, 15:59:53
Een blok aan je been.

Kaasje
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2014, 16:05:52


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #3 Gepost op: 8 juli 2014, 16:24:47
Citaat van: kaasje link=msg=1282626 date=1404827993
Een blok aan je been.

Kaasje

Nee een VW Up voor de KLF, dat blok aan mijn been staat er naast  ;D  :-X
Maar dat is even niet waar het omgaat (de totaal mislukte poging tot parkeren van een hondenkar) ik vraag me af of er een extra "ophoging" is als de Up verbaliseert zou worden (en het een NL hv voertuig zou betreffen)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #4 Gepost op: 8 juli 2014, 17:22:24
Zonder OGS geen voorrangsvoertuig. Hondenkar UP staat dubbel geparkeerd, maar wel wegsleepwaardig. That's it vrees ik.
et Voila


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #5 Gepost op: 8 juli 2014, 18:00:50
Je bent inderdaad alleen een voorrangsvoertuig met je lampen en geluid aan. Als je geparkeerd staat is dat meestal niet het geval  ;)
Het voertuig heeft in dat geval dus geen enkele andere status dan een glazenwasser of gezinswagen.
Mocht je een dringende taak hebben én de ogs gebruikt om een voorrangsvoertuig te zijn, kan er geverbaliseerd worden voor het niet voor laten gaan van een voorrangsvoertuig. Die is wat duurder (€230) dan het foutparkeren.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #6 Gepost op: 8 juli 2014, 18:03:28
Er is geen verzwarende maatregel voor, op het moment van parkeren was het geen voorrangsvoertuig.
Maar in geval van een HV voertuig wordt er wel sneller gesleept idd. zoals IvO al aangeeft.  O0.

Citaat van: Dion link=msg=1282642 date=1404835250
Mocht je een dringende taak hebben én de ogs gebruikt om een voorrangsvoertuig te zijn, kan er geverbaliseerd worden voor het niet voor laten gaan van een voorrangsvoertuig. Die is wat duurder (€230) dan het foutparkeren.
Nee, dat gaat niet op. Op het moment van parkeren was het geen voorrangsvoertuig, en dan houdt hierover de wet op. Dat het wat mij betreft wel zo zou mogen zijn is wat anders. 0098
Om een voertuig voor te laten gaan moet je in persoon in het voertuig aanwezig zijn, en dat is hier niet het geval.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #7 Gepost op: 8 juli 2014, 18:05:26

Heb je gelijk in, maar ik vraag me af hoe een rechter zou oordelen. Je had redelijkerwijs kunnen weten dat..


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #8 Gepost op: 8 juli 2014, 18:24:58
Alleen bestuurders kunnen voorrang verlenen :)
et Voila


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #9 Gepost op: 8 juli 2014, 18:29:15
Gewoon nieuwsgierig, gebeurd namelijk wel vaker bij voertuigen die in het vak van de KLF staan, helaas is de blauwetak alhier nier erg van het handhaven en schuift alles door naar onze gemeentelijke BOA's. Nu hebben die weer het probleem dat ze de weg buiten de stadwallen niet kunnen vinden (of wellicht te ver verwijderd dreigen te raken van de koffie automaat) en dus kan je bij mij in de straat op deze wijze zonder enige gevolg parkeren.

Hetzij dwars voor een op juiste wijze geparkeerd voertuig hetzij voor de uitrit van een fietsbrug, maar owee als je een poederblusaanhanger voor de deur laat staan als je van een evenement thuis komt, dat duurt geen 24 uur en dan heb je wel bezoek van de blauwetak.....

Opzich best wel een leuk idee hoor DION om de hele duvelsemikmak aan te zetten maar vrees dat ik dan duurder uit ben dan de hondenkar...... ;)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend