Ervaringen bij meldingen waarbij slachtoffer een bekende is.

Auteur Topic: Ervaringen bij meldingen waarbij slachtoffer een bekende is.  (gelezen 3833 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn bij meldingen waarbij het slachtoffer een bekende van jullie is. Hoe pakken jullie dat aan?




RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2014, 16:24:24
Zo professioneel als mogelijk en precies volgens het boekje te werk gaan, maar ook even tijd nemen om de arm erom heen te slaan.
Daarna achteraf informeren naar de toestand.

Ruud


KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2014, 16:29:27
Ik heb dit toevallig laatst meegemaakt. Vandaar de vraag. Ik kreeg een melding binnen van een ongeval. Ter plaatse bleek het een goede vriend te zijn. Uit privacy en respect heb ik besloten er geen berichtgeving over te plaatsen, en mij ter plaatse af te zonderen. Tips of opmerkingen over mijn aanpak?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2014, 16:39:56
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1282756 date=1404916167
Ter plaatse bleek het een goede vriend te zijn. Uit privacy en respect heb ik besloten er geen berichtgeving over te plaatsen
Dus als iemand een goede vriend is heb je respect en heeft betrokkene recht op privacy? Maar als het een wildvreemde is maakt dat kennelijk niet uit... Bijzonder.

Als fotograaf doe je je werk. Als je er persoonlijk voor kiest dat je te betrokken bent om foto's te kunnen maken zou ik het begrijpen. Bovengenoemde argumenten vind ik hoogst opmerkelijk.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2014, 16:54:06
Citaat van: Red link=msg=1282758 date=1404916796
Als fotograaf doe je je werk. Als je er persoonlijk voor kiest dat je te betrokken bent om foto's te kunnen maken zou ik het begrijpen.

Dit kwam even te dichtbij ja. Dat is de reden geweest. #fouteformulering. Het is bij mij altijd zo, als iemand niet wilt dat het incident waar hij.zij bij betrokken is openbaar wordt. Dan kunnen ze dat melden en zal ik daarnaar luisteren.


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #5 Gepost op: 9 juli 2014, 20:39:36
laatst ook gehad, vriend van me had een overstekend paaltje e050 niet gezien toen ie op de scooter zat, toen ie de ambulance inging zag ie me en riep ie me nog, foto's gewoon geplaatst, hij vond het niet erg. Hierbij het bericht: http://www.112meerlanden.nl/2014/01/26/zwaanshoek-scooterrijder-gewond-na-aanrijding-met-wegversmalling/
Vrijwillige brandweer


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2014, 01:46:22
Een tijdje geleden was er een brandweerman betrokken bij een eenzijdig ongeval hier in de regio. Die brandweerman kwam ik die weken juist erg vaak tegen. Gelukkig geen letsel, enkel blikschade. Maar uiteindelijk gewoon de foto's en het artikel geplaatst. Natuurlijk let je dan nog eens extra goed op of alles in je tekst klopt en je foto's geen privacy schenden. ;)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


verbeekrik

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #7 Gepost op: 10 juli 2014, 12:02:59
Tsja lastige vraag,
Ik heb het laatst zelf ook mee gemaakt bij een vriend die hier dagelijks thuiskomt en zelfs de avond voor de brand nog geweest was.
Uiteraard wist ik genoeg toen ik de melding snachts op de pieper las en ben ik dus zo snel mogelijk naar zijn huis gereden, waarbij ik er gelukkig snel achter kwam dat iedereen veilig buiten stond.
Na even van de schrik bekomen te zijn hebben we samen op de brandweer gewacht, waarna ze zelf zeiden: "hé moet je geen foto's maken?"
Nadat alles geventileerd was en de brandweer weer vertrokken was, zijn we zelfs nog even boven geweest om wat foto's te maken.
Zoals ik al aangaf waren er bij deze brand geen slachtoffers.
Mocht dit wel het geval zijn is de hele situatie al weer anders, en denk ik dat ik mijn camera in de auto gelaten had puur om eigen emotionele reden dan.
Voor het complete plaatje vond ik het in dit geval "bijzonder" om eens aan de binnenkant te kijken, want buiten was er namelijk niet meer dan dikke rook zichtbaar.