GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014  (gelezen 193896 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Zullen veel Nederlanders bij betrokken zijn ben ik bang.




superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Toestel had co-sharing met vlucht KL4103


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Net live op NOS: vliegtuig vloog op 10.000 km hoogte toen het hoogte verloor. De Oekraïense autoriteiten wijzen naar de separatisten. Deze geven aan niet over materiaal te beschikken om op die hoogte een vliegtuig neer te halen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Gast

  • Gast
Volgens andere, ook onbevestigde berichten vanaf flightradar24, zou het toestel in technische problemen gekomen zijn boven Rusland en dalende richting Oekraïne gevlogen zijn.
Al met al te weinig info, op dit moment, om iets zinnigs hierover te kunnen zeggen behalve dat het dieptriest is dat er weer een civiele kist gecrasht is met veel verloren mensenlevens.


TVBlock

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
Citaat van: DiNozzo link=msg=1284068 date=1405612872
Ik heb geen idee wat de koershoogte is voor vliegtuigen in die regio maar de meeste conventionele SAM (surface to air missile) zit met een plafond van 5 a 6 kilometer hoogte voor draagbare apparaten.  Over het algemeen gaan de meeste lange afstands vluchten daar boven. Als het vliegtuig zou zijn neergeschoten moet je dan rekening houden met groter materieel waar een groep geoefende schutters achter moet zitten.

Dit is mijn lekenkennis. Er zijn vast mensen die meer details weten over bovenstaande.

Dit vliegtuig zat op 10.000 voet.

Er is inmiddels bevestiging van een Reuters correspondent die de wrakstukken en lichamen heeft gezien.
TV Block


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1284075 date=1405613589
Volgens andere, ook onbevestigde berichten vanaf flightradar24, zou het toestel in technische problemen gekomen zijn boven Rusland en dalende richting Oekraïne gevlogen zijn.
Al met al te weinig info, op dit moment, om iets zinnigs hierover te kunnen zeggen behalve dat het dieptriest is dat er weer een civiele kist gecrasht is met veel verloren mensenlevens.

Dit geeft wel de mogelijkheid aan dat het toestel op lagere hoogte is neergehaald dan waar normaal op wordt gevlogen.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Citaat van: DiNozzo link=msg=1284068 date=1405612872
Als het vliegtuig zou zijn neergeschoten moet je dan rekening houden met groter materieel waar een groep geoefende schutters achter moet zitten.

In ieder geval 2 journalisten hebben, onafhankelijk van elkaar, eerder deze week aangegeven dat zij geavanceerde lucht afweer systemen hebben gezien. Zij vermoeden dat het ging om BUK launchers.
Dat zijn dit soort systemen: http://en.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_system, en die hebben een bereik van tientallen kilometers in hoogte..

Ook ik ben geen expert, en kan niet inschatten of die journalisten dat wel zijn. Wel zijn de journalisten van betrouwbare persburo's.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Gast

  • Gast
Citaat van: Panigale link=msg=1284077 date=1405613696
Dit geeft wel de mogelijkheid aan dat het toestel op lagere hoogte is neergehaald dan waar normaal op wordt gevlogen.
Op dit moment is niets uit te sluiten, ook technische redenen niet.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616