GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014  (gelezen 194474 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1284079 date=1405613791
Op dit moment is niets uit te sluiten, ook technische redenen niet.
Even een vraagje als leek:

Michael van Poppel @mpoppel
REU: EMERGENCIES MINISTRY OFFICIAL ON SITE SAYS BODY PARTS SCATTERED AROUND UP TO 15 KM FROM CRASH SITE, AT LEAST 100 BODIES SEEN
Zo'n grote verspreiding van het vliegtuig en zijn passagiers moet toch wijzen op het uiteenvallen van het vliegtuig in de lucht?.. Anders blijft het gebied met resten een stuk compacter.

De oorzaak hiervan blijft natuurlijk nog speculatie.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Kees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Foto van een jongen die vanmiddag meevloog in het vliegtuig, kippevel


Kees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82


jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
en dan die tekst eronder ook nog/ :-X :'( :'(


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Nou, als dit echt neergeschoten zou zijn, ben ik bang dat de spanningen die er al zijn toch kunnen knappen.. Geen verstand van oorlogszaken, maar lijkt mij een logisch gevolg...

Dennis de Wit ‏@DennisdeWit  3 min.
Russia today: wrakstukken vliegtuig. Unverified.  pic.twitter.com/a7IruFrdvh #MH017


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Vraag voor de kenners: zijn civiele airliners normaal uitgerust met een "Friend or Foe Identifier"  of zo iets?

(Edit: daarmee wil ik niet zeggen dat het afweer systeem dit ook kan gebruiken)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Citaat van: FF4266 link=msg=1284086 date=1405614289
Nou, als dit echt neergeschoten zou zijn, ben ik bang dat de spanningen die er al zijn toch kunnen knappen.. Geen verstand van oorlogszaken, maar lijkt mij een logisch gevolg..

Afwachten maar. Ik denk eerder dat de Russische overheid eieren voor haar geld zal kiezen en dat zootje ongeregeld samen met Oekraïne zal bijsturen. Bij dergelijke aanslagen heeft niemand iets te winnen.


jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
grip 2 op Schiphol zou wel zijn voor coördinatie van familie leden die verhaal komen halen??


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: zwelgje link=msg=1284087 date=1405614344
Vraag voor de kenners: zijn civiele airliners normaal uitgerust met een "Friend or Foe Identifier"  of zo iets?
De echte IFF word voor zover ik weet alleen binnen de militaire tak gebruikt. Wel hebben (bijna) alle toestellen een transponder waarmee ze een civiele code verzenden
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Gast

  • Gast
Nee, daar is bij civiele toestellen geen enkele reden toe.
Wel zijn ze uitgerust met TCAS - Traffic Collission Avoidance System, wat wel als een soot radartje fungeert voor andere toestellen om zich heen, het ziet andere toestellen d.m.v. van hun transponder en TCAS kan met elkaar communiceren over welke uitwijk-acties de ene en de andere doet, in het geval dat twee toestellen te dicht bij elkaar dreigen te komen.