GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014  (gelezen 195135 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: nee link=msg=1284188 date=1405621311
Ik snap niet dat ze de paspoorten niet gewoon bij de overleden personen laten. Hoe worden de overleden personen nou geďdentificeerd?
Zonder paspoort weet je waarschijnlijk niet eens uit welk land het slachtoffer komt.. :|

Paspoorten kunnen net zo goed in de handbagage zitten o.i.d. Ze hoeven niet in de buurt van de betreffende mensen te liggen. Daarnaast heeft elk paspoort nog een pasfoto, mits.... etc...


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Fireball link=msg=1284192 date=1405621496
Paspoorten kunnen net zo goed in de handbagage zitten o.i.d. Ze hoeven niet in de buurt van de betreffende mensen te liggen. Daarnaast heeft elk paspoort nog een pasfoto, mits.... etc...

Dan nog van de handbagage afblijven.. Die mensen lopen gewoon te plukken alsof het strandjutten is.
De meeste paspoorten hebben inderdaad een pasfoto, maar of die nog actueel is... verdere argumenten achterwegen gelaten i.v.m. eventuele meelezende nabestaanden

Aan de andere kant, het verzamelen van paspoorten geeft wel snel een namenlijst met landen van herkomst... Maar of dat de taak is van de bewoners van dat gebied?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Tja, en hoeveel zal er niet weggemoffeld worden aldaar, desnoods om bewijzen te verdoezelen...


Wortel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 79
Mag ik iets vragen?

Het vliegtuig heeft twee vluchtcodes. Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen hoe het kan dat een vliegtuig twee vluchtcodes heeft?

En is dat "bijzonder" dat een vliegtuig twee vluchtcodes heeft of komt dat vaker voor en is dat verder niet bijzonder?


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,323
Zojuist het bericht dat de voice en flightrecoreder zijn gevonden.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: nee link=msg=1284193 date=1405621747
Maar of dat de taak is van de bewoners van dat gebied?

Ik vraag me af hoeveel hulpverleners en overheidsmensen daar uberhaupt zijn. Misschien moeten ze nog "ingevlogen" worden. In eerste instantie ben je dus altijd aangewezen op hulp van de bewoners. Burgerparticipatie noemen we dat hier.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: nee link=msg=1284188 date=1405621311
Ik snap niet dat ze de paspoorten niet gewoon bij de overleden personen laten. Hoe worden de overleden personen nou geďdentificeerd?
Zonder paspoort weet je waarschijnlijk niet eens uit welk land het slachtoffer komt.. :|
Identificatie middels een paspoort is sowieso lastig. Dat zal eerder gaan met DNA onderzoeken. Verwacht van de omstanders bij het rampgebied niet teveel professioneel optreden.

Opvallend is dat een vliegtuig vlak achter het neergestorte vliegtuig (route Amsterdam - New Delhi) onmiddellijk is omgeleid van zijn vliegroute. Zie de bijgevoegde foto:

Citaat

Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Firecat

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Citaat van: Wortel link=msg=1284196 date=1405621989
Mag ik iets vragen?
Het vliegtuig heeft twee vluchtcodes. Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen hoe het kan dat een vliegtuig twee vluchtcodes heeft?
En is dat "bijzonder" dat een vliegtuig twee vluchtcodes heeft of komt dat vaker voor en is dat verder niet bijzonder?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Code_sharing


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Citaat van: voske83 link=msg=1284147 date=1405618294
Wat ik begrepen heb, is dat er een vliegverbod was tot 7 kilometer hoogte. Ik ga op zoek naar een bron.

Als ik het goed lees, is de volgende NOTAM de bron van het vliegverbod tot FL260 (ca. 7900 meter) als men geen toestemming heeft van het Oekraďense leger. Als je de coördinaten plot, zie je dat dit gebied de hele regio rondom Donetsk omvat.

Citaat
(A1383/14 NOTAMN
A)UKDV
B)1407010000
C)1407282359
E)TEMPORARY RESERVED AREA BOUNDED BY COORDINATES:
501900N 0364942E 490600N 0365000E 481520N 0360510E 475542N 0355136E 472200N 0363900E 465400N 0370500E 464700N 0373000E 465900N 0382000E 470642N 0381324E THEN ALONG STATE BOUNDARY UNTIL POINT 501900N 0364942E. AUTHORIZED FLIGHTS OF STATE ACFT OF UKRAINE. FOR FLIGHTS OF CIVIL ACFT NEED HAVE PERMISSION HEADQUARTERS OF ARMED FORCES UKRAINE NOT LESS ONE DAY BEFORE FLIGHT.
F) SFC
G) FL260)

http://www.aisukraine.net/pdf_docs/list_of_valid_notam_ac/List_of_valid_NOTAM_jule_14.pdf