Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?

Auteur Topic: Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?  (gelezen 115832 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Wij rijden in de nacht bijna altijd alleen met de lichten aan  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Hier worden met een prio 1 melding van de brandweer de Optische geluidssignalen 's nachts meestal alleen buiten de beboudekom gevoert ;)
maar ze gaan wel aan ;)

Wat heeft het voor zin om binnen de bebouwde kom geen geluid te voeren de buiten de bebouwde kom wel?? Alleen om het geluid zelf te kunnen horen dan, die indruk krijg ik een beetje zo????

Doe het dan andersom als je toch zo graag iets wil horen  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ik vind bij prio 1 zowieso altijd de lichten aan, maar alleen waar de chauffeur het nodig acht de geluidssignalen aan. Als dit de hele rit nodig is, dan de hele rit maar, het maakt mij niet zoveel uit, maar er zijn mensen die zich eraan storen.

De chauffeur bepaald niet of er met prio1 wordt gereden,dat bepaald de bevelvoerder.Die is de chef op de TS ;)


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Wij rijden in de nacht bijna altijd alleen met de lichten aan  ;)

En die overstekende koe dan ??? ??? ???

Prio 1 = Prio 1 dus ook 's nachts met toeters en bellen. Verklaar het maar is bij de rechter als je een aanrijding krijgt!

Dus onder het mom Wij wakker.....jullie wakker ;D


firemanr

  • Gast
De chauffeur bepaald niet of er met prio1 wordt gereden,dat bepaald de bevelvoerder.Die is de chef op de TS ;)

Das makkelijk, geen prio 1, voet van het gaspedaal. ;D
Of het nou nacht is of niet: prio 1 is toeters en bellen. ;)


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Ik vind bij prio 1 zowieso altijd de lichten aan, maar alleen waar de chauffeur het nodig acht de geluidssignalen aan. Als dit de hele rit nodig is, dan de hele rit maar, het maakt mij niet zoveel uit, maar er zijn mensen die zich eraan storen.

Liever mensen die zich eraan storen, dan helemaal niet aankomen op de plaats van het incident, prio 1 = prio 1 dus gewoon alles aan
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


janneman82

  • Gast
Hier in Hilversum wordt er s'nachts ook alleen met de lichten gereden en bij het oversteken van een kruising of het door rood rijden gaat het geluid aan. Geld trouwens ook voor de politie en ambulance


firemanr

  • Gast
Hier in Hilversum wordt er s'nachts ook alleen met de lichten gereden en bij het oversteken van een kruising of het door rood rijden gaat het geluid aan.

Is het stomste wat je kunt doen.....de bedoeling van het geluid is dat het voor je "uit rolt".....als je alleen het geluid aanzet als je aan een kruispunt komt, ben je te laat en is de enige reactie van de overige bestuurders een schrikreactie of ze horen hem totaal niet.... :-X


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Is het stomste wat je kunt doen.....de bedoeling van het geluid is dat het voor je "uit rolt".....als je alleen het geluid aanzet als je aan een kruispunt komt, ben je te laat en is de enige reactie van de overige bestuurders een schrikreactie of ze horen hem totaal niet.... :-X

van de week hadden we in Zeist een automaatje,werdt tijdens de rit als loos gemeld met het verzoek met prio 2 door te rijden.Dat werdt vlak voor een kruissing met stoplichten gegeven,de prio1 is pas ruim NA de kruissing eraf gegaan


janneman82

  • Gast
Is het stomste wat je kunt doen.....de bedoeling van het geluid is dat het voor je "uit rolt".....als je alleen het geluid aanzet als je aan een kruispunt komt, ben je te laat en is de enige reactie van de overige bestuurders een schrikreactie of ze horen hem totaal niet.... :-X
Begrijp me niet verkeerd, maar ongeveer 100 meter voor een kruising gaat het geluid er op en na de kruising er weer af dus het overige verkeer wordt op tijd gewaarschuwd.