Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?

Auteur Topic: Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?  (gelezen 115257 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #600 Gepost op: 11 september 2013, 19:29:11
Dat laatste klopt zeker.

Vaak is dit een voorbeeld van 'wel een melding, geen grote spoed..'
Je wil dan dat de mensen wel Eem beetje vlot opzij gaan en niet strak 70 gaan rijden omdat ze jou zien..
Bij kruisingen kies je er dan voor om tactisch een gaatje te pakken zonder grote opschudding te veroorzaken.

Maar het kan ook dat de melding niet meer doorging; ja, zeg 't maar..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #601 Gepost op: 11 september 2013, 19:34:07
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1200737 date=1378919974
Is het juist vanwege de vrijstellingen en de mogelijkheid op een heterdaadje niet beter om de blauwe tak buiten beschouwing te laten.

De blauwe tak heeft (althans zoals ik het wat ruim zie) maar een regel en dat is artikel 5.

Qua discussie onderwerp geef ik je gelijk om de blauw tak buiten beschouwing te laten...
Aangezien ze toch (#plaagmodus) vals mogen spelen... en gebruik mogen maken van hun ontheffingen en vrijstellingen.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #602 Gepost op: 20 november 2013, 19:44:25
Citaat van: janneman82 link=msg=218894 date=1120904708
Hier in Hilversum wordt er s'nachts ook alleen met de lichten gereden en bij het oversteken van een kruising of het door rood rijden gaat het geluid aan. Geld trouwens ook voor de politie en ambulance

Hmm, ik mag regelmatig (zeg maar altijd) in Hilversum werken. Soms ook in de nachten. Ik heb het door jou geschetste beeld nog niet mogen ondervinden bij ons. Maar misschien heb ik op de juiste nachten dienst gehad..... :)
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #603 Gepost op: 20 november 2013, 19:50:24
Citaat van: Chris81 link=msg=1221621 date=1384973065
Hmm, ik mag regelmatig (zeg maar altijd) in Hilversum werken. Soms ook in de nachten. Ik heb het door jou geschetste beeld nog niet mogen ondervinden bij ons. Maar misschien heb ik op de juiste nachten dienst gehad..... :)
Ik denk dat er in 8 jaar best veel veranderd kan zijn.  ;)