Brandweerkorpsen zonder volwaardige Tankautospuit

Auteur Topic: Brandweerkorpsen zonder volwaardige Tankautospuit  (gelezen 8013 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #10 Gepost op: 19 juli 2014, 11:39:53
Volgens mij kan je beter over posten of kazernes praten.

De kazerne Lage Weg in Hollands Midden wordt zelfs in de eigen regio niet benoemd als (aparte) kazerne maar behoort tot Ouderkerk(-Dorp). Zie voor het voertuig: http://www.brandweervoertuigenonline.nl/


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #11 Gepost op: 20 juli 2014, 14:08:16
Als de voertuigen ooit nog in dienst gaan komen heb ik er nog twee;

Brandweer Borssele post Baarland, nieuw roepnummer 4764
Brandweer Sluis post Cadzand, nieuw roepnummer 5562

Beide voertuigen zijn door Ziegler Winschoten afgeleverd.
http://www.zieglerbrandweertechniek.nl/voertuigen/archief-voertuigen/02-07-2013-baarland-cadzand.html



Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #12 Gepost op: 20 juli 2014, 15:21:32
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1284530 date=1405749500
Opvallend gebruik van de term korps in dit item. Daar zijn er sinds 1 januari jl. nog slechts 25 van en geen van hen is in dit topic genoemd.......

Traditioneel en in de algemeen gebruikelijke spraak word met brandweerkorps een vanuit 1 gebouw uitrukkend geheel van brandweermensen en -materieel bedoelt.
De 25 korpsen waar jij op doelt zijn ook geen brandweerkorpsen in de zin van de wet, maar veiligheidsregio's met een afdeling brandweer, dit is toch iets anders als 1 brandweerkorps.

Brandweerkorpsen zijn nu brandweerposten van de veiligheidsregio, maar leken en mensen op de werkvloer bedoelen deze posten als zij over een brandweerkorps spreken.
Ook zijn er veiligheidsregio die zelf nog over korps spreken als zij een brandweerpost bedoelen.


Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Reactie #13 Gepost op: 20 juli 2014, 17:50:59
Bijzondere redenering........hoe komt u aan de definitie die u hanteert? Het zijn wel degelijk 25 korpsen, want ze vormen een gesloten verband waarvan aan het hoofd een commandant staat. Ik weet wel wat het spraakgebruik is, maar het klopt eenvoudigweg niet.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #14 Gepost op: 20 juli 2014, 18:24:05
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1284886 date=1405871459
Bijzondere redenering........hoe komt u aan de definitie die u hanteert? Het zijn wel degelijk 25 korpsen, want ze vormen een gesloten verband waarvan aan het hoofd een commandant staat. Ik weet wel wat het spraakgebruik is, maar het klopt eenvoudigweg niet.

Iets met theorie en praktijk...ieder weldenkend mens begrijpt dat met de naam brandweerkorps die club met rode autos op het dorpsplein aangeduid wordt. De officiële organisatiestructuur zal 99% van de bevolking echt jeuken.. zullen we overgaan tot de kern van dit topic in plaats van op iedere slak zout leggen?
Bijdragen op persoonlijke titel.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #15 Gepost op: 20 juli 2014, 19:50:48
In Hollands Midden gebruikt met nu naam "kazerne" voor de plaatselijke brandweer. Post is ook een goede naam denk ik. Korps niet want dat zijn er inderdaad nog maar 25 in Nederland.

Citaat van: Highfield link=msg=1284890 date=1405873445
Iets met theorie en praktijk...ieder weldenkend mens begrijpt dat met de naam brandweerkorps die club met rode autos op het dorpsplein aangeduid wordt. De officiële organisatiestructuur zal 99% van de bevolking echt jeuken.. zullen we overgaan tot de kern van dit topic in plaats van op iedere slak zout leggen?


Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Reactie #16 Gepost op: 20 juli 2014, 21:28:04
Citaat van: Highfield link=msg=1284890 date=1405873445
Iets met theorie en praktijk...ieder weldenkend mens begrijpt dat met de naam brandweerkorps die club met rode autos op het dorpsplein aangeduid wordt. De officiële organisatiestructuur zal 99% van de bevolking echt jeuken.. zullen we overgaan tot de kern van dit topic in plaats van op iedere slak zout leggen?
Weinig diplomatieke taal voor een officier KM........


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #17 Gepost op: 20 juli 2014, 22:04:05


Heeft weinig te maken met diplomatieke taal en getuigt van realiteitszin die bij u zo te zien ontbreekt.............


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #18 Gepost op: 20 juli 2014, 22:12:27
Citaat van: Heijnsbergen link=msg=1284530 date=1405749500
Opvallend gebruik van de term korps in dit item. Daar zijn er sinds 1 januari jl. nog slechts 25 van en geen van hen is in dit topic genoemd.......

Tsja als we zo beginnen dan zou ik zeggen; leer de afdelingen communicatie eens het verschil tussen "brand meester" en "brandmeester". Zolang dat nog steeds zonder pardon door elkaar wordt gebruikt vraag ik me af wat het probleem is als er over "korpsen" wordt gesproken waar men eigenlijk "kazernes" of "posten" bedoelt.

Sterker nog, gisteren belde ik 0900-8844 en toen ik "Zoetermeer" riep, kreeg ik te horen "u wordt doorverbonden met regiokorps Haaglanden".

Lekker boeiend allemaal, slakken op laag water en iets met spijkers en zout...


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #19 Gepost op: 20 juli 2014, 22:14:47
Weinig diplomatieke taal voor een officier KM........
Er is voor alles een moment. Iets met slakken, zout..I rest my case.
Bijdragen op persoonlijke titel.