Koninklijke Marechaussee voertuig in eigen bezit

Auteur Topic: Koninklijke Marechaussee voertuig in eigen bezit  (gelezen 16657 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Reactie #10 Gepost op: 23 juli 2014, 22:21:13
Citaat van: Frank. link=msg=1285453 date=1406144064

Daarnaast ben ik benieuwd of dit valt onder de artikel 196 en/of 436 wetboek van strafrecht... Iemand?
196 Sr gaat over "onderscheidingstekens", maar is volgens mij in het verleden ook gebruikt tegen personen die voor een dichte deur riepen 'van de politie te zijn' ('nu open doen, dankuwel voor de tv en sieraden'). Jurisprudentie kan ik even niet vinden, maar de deal met dat artikel is dus het beschermen van de burger tegen personen die zich voordoen als agent. Ik kan me voorstellen dat dit artikel gebruikt kan worden, maar enkel als er iemand daadwerkelijk slachtoffer is geworden (van een in deze G-klasse rijdende William) 0098.

436 Sr gaat hem denk ik niet worden. Dan moet er daadwerkelijk sprake zijn van 'uitoefening van het beroep'.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #11 Gepost op: 23 juli 2014, 22:29:36
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1285459 date=1406146504
Als je de auto al zo koopt is daar geen sprake van natuurlijk. Immers maak je de striping niet na, je verwijderd ze alleen niet. Anders zou je ook geen dure schilderijen of foto's kunnen kopen. Daar berust immers ook copyright op.
Het gaat mij om het voornemen om ermee te rijden.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #12 Gepost op: 23 juli 2014, 22:30:58
Dan schend je alsnog geen Copyright regels. Dat er een hoop andere regels zijn die je schend geloof ik direct. Maar copyright niet.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #13 Gepost op: 23 juli 2014, 23:28:01
Je loopt het risico dat je auto in beslag wordt genomen, bovendien moet je je goed beseffen dat mensen jou zien als iemand van de Marechaussee! Als er een incident gebeurt en jij rijdt voorbij wordt er dus verwacht dat je gaat handelen.
Kortom: niet de straat op gaan.

Zit het militaire kenteken er ook nog op?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


william

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #14 Gepost op: 24 juli 2014, 09:00:02
nee er zit geen militaire kenteken op
zou ik er wel mee mogen rijden als ik er geen zwaailichten op heb?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #15 Gepost op: 24 juli 2014, 09:07:03
Nee. Je wekt met zo'n auto een bepaalde verwachting die je niet waar kunt maken. Verboden dus.


william

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #16 Gepost op: 24 juli 2014, 09:10:56
Citaat van: Frank. link=msg=1285453 date=1406144064
Het rijden met blauwe lampen of blauwe verlichtingsarmaturen als particulier is verboden. Daarnaast is het niet toegestaan om deze striping te voeren, daar rust een beeldmerk op. En los van het beeldmerk mag een auto niet blauw reflecteren.

Daarnaast ben ik benieuwd of dit valt onder de artikel 196 en/of 436 wetboek van strafrecht... Iemand?

zou ik wel in de Mercedes g klasse mogen rijden als er geen blauwe verlichting op zit?
en bovendien zou ik bij de marechaussee willen of bij de normale politie


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #17 Gepost op: 24 juli 2014, 09:15:57
Nee, dan nog lijkt hij met die striping en stickers op een hulpverleningvoertuig en dat ben je niet.

Wat je later wilt worden staat hier helemaal buiten.

Gewoon opknappen, in originele staat houden en voor het museum bewaren.  :)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #18 Gepost op: 24 juli 2014, 09:24:25
Als je in een dergelijke auto rijdt wek je bepaalde verwachtingen, als je door het centrum rijdt en een opstootje tegen komt, als je een aanrijding ziet etc. Aan die verwachtingen kan je niet voldoen. Trek de strepen er af, en je mag zonder problemen de hele wereld rond rijden met deze wagen. Als je de strepen er op laat zitten vraag je om problemen.

Aangezien dergelijke voertuigen altijd op militaire registratie staan zal er waarschijnlijk ook nog geen kenteken op zitten. Je zal de auto dus ter keuring moeten aanbieden bij het RDW. Deze zullen het voertuig in deze staat niet goedkeuren vanwege onder andere de extra reflectie die niet toegestaan is voor voertuigen die niet in gebruik zijn bij hulpdiensten zoals in artikel 29 van het RVV genoemd.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #19 Gepost op: 24 juli 2014, 10:06:02
Het is een mooi opknap project voor inderdaad een museum ofzo. Particulier heb je er geen zak aan, want je kan er niet mee rijden.

Daarnaast zal hij inderdaad ter keuring moeten worden aangeboden bij de RDW. Dat zal dus een geel kenteken gaan worden. Heb je enig idee wat dat ding weegt? De belastingdienst/motorrijtuigenbelasting loopt binnen met jou elke maand. 0098

de KL versie weegt 2100 leeg. dat komt op 205,.... euro per maand. Dan heb je nog geen meter gereden.

Chris.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)