Koninklijke Marechaussee voertuig in eigen bezit

Auteur Topic: Koninklijke Marechaussee voertuig in eigen bezit  (gelezen 16589 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #20 Gepost op: 24 juli 2014, 12:07:24
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1285467 date=1406147458
Dan schend je alsnog geen Copyright regels. Dat er een hoop andere regels zijn die je schend geloof ik direct. Maar copyright niet.

Citaat van: william link=msg=1285497 date=1406185202
zou ik er wel mee mogen rijden als ik er geen zwaailichten op heb?

Er zit overheids striping op dit voertuig op dit voertuig, het is voor particulieren niet toegestaan om hiermee te rijden. En of dit dan wel copyright schending is of niet laten we maar even in het midden, hier zijn al genoeg discussies over geweest.  ;)

We hebben al een topic over oneigenlijk gebruik van overheids striping of striping die erop lijkt, daaruit is op te maken dat particulieren of niet overheids bedrijven word verzocht de striping te verwijderen om wildgroei aan striping varianten te voorkomen, ook de orginele striping moet verwijdert worden.

Voorbeeldje, er was een brandweerlimo waarbij vrijwilligers een rode limousine hadden laten voorzien van de witte en blauwe strepen, LFR heeft verzocht deze striping te verwijderen of aan te passen omdat deze op overheids/brandweer striping leek.;

Je zal er misschien best een tijd mee rond kunnen rijden, maar uiteindelijk zal het LFR getipt worden nadat je bijvoorbeeld door een agent aan de kant bent gezet voor een controle en dan zal je alsnog een brief thuis krijgen met het verzoek de striping te verwijderen.

Het is nog niet wettelijk geregelt dat het gebruik van overheids striping verboden is, maar er is al wel jurisprudentie over en hier moeten rechters zich ook aan houden, er kan tijdens een volgende rechtzitting verwezen worden naar deze jurisprudentie. Dit laatste gaat over een rechtzaak tussen de nederlandse staat en een beveiligingsbedrijf, laatste genoemde wijgerde na tussenkomst van het LFR de op overheids striping lijkende strepen te verwijderen. Zelf waren ze van mening dat dit gezag uitstraalde, de rechter oordeelde dat de striping verwijdert moest worden en veroordeelde ze ook nog tot het betalen van de proces kosten, a 7000 euro. :o


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #21 Gepost op: 24 juli 2014, 14:18:41
Hoe oud ben je eigenlijk, William?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #22 Gepost op: 24 juli 2014, 15:35:57


Je zal er misschien best een tijd mee rond kunnen rijden,
Dat denk ik niet. Voertuig wordt om bepaalde redenen direct gezien als risico. Er zal absoluut actief op ingezet worden.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #23 Gepost op: 24 juli 2014, 16:58:31
Citaat van: william link=msg=1285500 date=1406185856
zou ik wel in de Mercedes g klasse mogen rijden als er geen blauwe verlichting op zit?
en bovendien zou ik bij de marechaussee willen of bij de normale politie

Je bent in staat om een compleet motorblok te vervangen en deze auto op te knappen, beseft niet dat het gewoonweg 'dom' zou zijn om met een dergelijk voertuig de weg op te gaan en geeft nu aan wel bij de KMar of de politie te willen.

Net als Silque vraag ik me af hoe oud je bent en hoe je aan dit voertuig bent gekomen.


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Reactie #24 Gepost op: 24 juli 2014, 17:47:10


Via de domeinen misschien?? Ik heb geen idee of deze KMar MB's al via de domeinen uitfaseren.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #25 Gepost op: 24 juli 2014, 17:50:42

compleet met OGS en striping?


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #26 Gepost op: 24 juli 2014, 17:57:54
OGS zit er niet (meer) op en met striping zie ik ze wel vaker op domein te koop staan


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #27 Gepost op: 24 juli 2014, 19:32:26
Via autobedrijven worden wel regelmatig ambulances aangeboden met striping en ogs. In enkele gevallen zelfs met regionaam en roepnummers erop. Zou best wat zorgvuldiger mee omgegaan worden wetende dat het niet toegestaan is om er mee rond te rijden.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #28 Gepost op: 24 juli 2014, 19:40:57
Voor ambu's en brandweerwagen begrijp ik het nog, die kunnen gekocht worden door organisaties die er wel mee mogen rijden (bijv. bedrijfsbrandweer/particuliere ambulancedienst). Bij politie- en kmarvoertuigen is die mogelijkheid er niet dus zouden ze eigenlijk op voorhand al ontdaan moeten worden van hun strepen. Maar die verantwoordelijkheid ligt uiteindelijk bij de koper.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #29 Gepost op: 24 juli 2014, 20:27:49
Vooropgesteld dat tot aan 2009 alle voertuigen nog te koop aangeboden werden met striping en signalering kan je deze dus ook nu zo treffen.

Mag je er mee rijden:

Nee. De OGS regeling kent iedereen, maar hier wordt "de indruk gewekt dat iemand behoort tot het ambt van Marechaussee en zodanig herkenbaar is". En dat mag niet.

Maar is er volgens mij wel een mogelijkheid om een "historisch" voertuig erkenning te krijgen, hierdoor is er een mogelijkheid om met het voertuig mee te rijden in een parade en het vervoer er naar toe en vanaf. Echter met deze ontheffing dien je nog steeds een ontheffing voor OGS bij elke wegbeheerder aan te vragen waar je langs wilt rijden. Met deze striping denk ik dat geen enkele wegbeheerder je toestemming geeft voor de OGS omdat ze dan meewerken aan het onderstreepte. Dat betekend ook gelijk dat je bent uitgesloten van het deelnemen aan een parade omdat deze plaats vindt op een weg in beheer van een wegbeheerder.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.