Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen

Auteur Topic: Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen  (gelezen 53288 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bommel17

  • Gast
Afgesplitst van: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,29276.0.html

Palmpie
mod



Beste Forumleden,

Ik heb een eigen site en maak voor een lokale omroep foto's. Van de lokale omroep heb ik een perskaart gekregen. ik was thuis en er kwam een melding binnen van een middel ongeval. ik ben daar dus heengegaan, onderweg heb ik mijn "brandweer fotograaf" voor voor de ruiten gedaan. ongeveer 3 kilometer voor het ongeval stond er een agent, die de weg afzette. ik liet daarop mijn perskaart zien, en van hem mocht ik er langs. 1 km voor het ongeval stond nog een agent, hierop liet ik weer mijn perskaart zien.  Deze agent heeft mij direct staande gehouden, en mijn perskaart moest ik inleveren. er bleek namelijk iemand te zien met een valse perskaart in de omgeving. ik was dus mijn perskaart kwijt en kon naar huis zonder foto's. ik ben daaarop naar het politiebureau gegaan, ze hebben mijn perskaart nagetrokken en daar was niks mis mee, deze heb ik inmiddels ook weer terug. wel  moest op het politiebereau  komen voor een gesprek. het bordje brandweerfotograaf dat mocht namelijk weer niet volgens de agent! ze hebben foto's gemaakt van het bordje, en het word nu opgestuurd naar de officier van justitie. ik heb de agent verteld dat ik deze gewoon netjes op intenet heb gekocht! maar volgens de agent, doe je je dan voor als iemand van de brandweer terwijl je dat NIET bent!. wat vinden jullie?, mag je daadwerkelijk niet zo'n bordje voor de ruiten?

 

vanmorgen was de dag van de uitrspraak, wat een gedoe,

eis van officier van justitie 650 euro, echter gaf mij de rechter een geldboete van 500 euro ???.  
waarvan 250 euro voorwaardelijk.
iedereen is dus gewaarschuwd. ik kan binnen 12 dagen in hoger beroep.




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
vanmorgen was de dag van de uitrspraak, wat een gedoe,

eis van officier van justitie 650 euro, echter gaf mij de rechter een geldboete van 500 euro ???.  

iedereen is dus gewaarschuwd. ik kan binnen 12 dagen in hoger beroep.

nu ben ik toch wel erg erg benieuwd naar de inhoud van de uitspraak!
waarvoor ben je nu exact veroordeeld?
Samen sterk in de hulpverlening!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Beste Forumleden,

Ik heb een eigen site en maak voor een lokale omroep foto's. Van de lokale omroep heb ik een perskaart gekregen. ik was thuis en er kwam een melding binnen van een middel ongeval. ik ben daar dus heengegaan, onderweg heb ik mijn "brandweer fotograaf" voor voor de ruiten gedaan. ongeveer 3 kilometer voor het ongeval stond er een agent, die de weg afzette. ik liet daarop mijn perskaart zien, en van hem mocht ik er langs. 1 km voor het ongeval stond nog een agent, hierop liet ik weer mijn perskaart zien.  Deze agent heeft mij direct staande gehouden, en mijn perskaart moest ik inleveren. er bleek namelijk iemand te zien met een valse perskaart in de omgeving. ik was dus mijn perskaart kwijt en kon naar huis zonder foto's. ik ben daaarop naar het politiebureau gegaan, ze hebben mijn perskaart nagetrokken en daar was niks mis mee, deze heb ik inmiddels ook weer terug. wel  moest op het politiebereau  komen voor een gesprek. het bordje brandweerfotograaf dat mocht namelijk weer niet volgens de agent! ze hebben foto's gemaakt van het bordje, en het word nu opgestuurd naar de officier van justitie. ik heb de agent verteld dat ik deze gewoon netjes op intenet heb gekocht! maar volgens de agent, doe je je dan voor als iemand van de brandweer terwijl je dat NIET bent!. wat vinden jullie?, mag je daadwerkelijk niet zo'n bordje voor de ruiten?

 

vanmorgen was de dag van de uitrspraak, wat een gedoe,

eis van officier van justitie 650 euro, echter gaf mij de rechter een geldboete van 500 euro ???.  

iedereen is dus gewaarschuwd. ik kan binnen 12 dagen in hoger beroep.

 ??? ???


Bommel17

  • Gast
voor artikel 196

Artikel 196
Hij die opzettelijk onderscheidingstekens draagt of een daad verricht behorende tot een ambt dat hij niet bekleedt of waarin hij geschorst is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 3 maanden of geldboete van de tweede categorie.

volgens de rechter opzettelijk het brandweer bordje voor de ruiten gedaan om zo toegang te krijgen, het is een lang verhaal, morgen staat denk ik de uitspraak op internet. zal het dan even posten!

en dat allemaal door een brandweer bordje, inmiddels heb ik hem allang in de prullenbak gegooit.


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Zo'n uitspraak is toch niet eerder gedaan?

Wordt nog druk op Marktplaats met alle petjes, T-shirts, truien, jassen, bordjes, helmen van 112-fotografen. ;D


Bommel17

  • Gast
inderaad zo'n uitspraak is nog niet eerder gedaan, dat hebben ze mij daar in de rechtzaal ook verteld.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Nu weten agenten bij een afzetting ook wat ze kunnen gaan doen...!  ;) :D O0


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Wellicht nu een bordje voor de ruit doen: "Politie Perskaart Houder" of simpelweg: "PERS"..?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Wellicht nu een bordje voor de ruit doen: "Politie Perskaart Houder" of simpelweg: "PERS"..?
Of simpelweg geen bordje.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Hoe zit het met shirts, hier in de omgeving stond de brandweer zelfs shirts met het logo (oud of nieuw) en de opdruk van korps te verkopen. Deze shirts draagt de bemanning ook echt zelf.

Voorbeeld opdruk

Bijv. "BRANDWEER Amsterdam".


Dit lijkt mij eerder schadend dan de bordjes met zgn. Brandweer Fotograaf. Deze bordjes hebben immers een tweeledige betekenis: 'Ik fotografeer de brandweer' en 'Ik ben fotograaf van de brandweer'.

Wellicht nu een bordje voor de ruit doen: "Politie Perskaart Houder" of simpelweg: "PERS"..?

Degene die een politieperskaart of een nationale perskaart bezitten hebben ook de beschikking over een rellenkaart. Als je deze voor je voorruit legt is het ook herkenbaar. Er staat in het groot 'PERS 2009' op.