Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen

Auteur Topic: Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen  (gelezen 53498 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Hoe zit het met shirts, hier in de omgeving stond de brandweer zelfs shirts met het logo (oud of nieuw) en de opdruk van korps te verkopen. Deze shirts draagt de bemanning ook echt zelf.

Voorbeeld opdruk

Bijv. "BRANDWEER Amsterdam".



Zelfde verhaal ''Je uitgeven voor iets wat je niet bent''.

Alleen ik vraag me af in hoeverre ''brandweer Amsterdam - Amstelland'' op je T-shirt het ''dragen van een rangonderscheidingsteken'' is. Dit lijkt mij meer op het lopen met een OvD jas, terwijl je in werkelijkheid brandwacht of monteur bent  :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Zelfde verhaal ''Je uitgeven voor iets wat je niet bent''.

Alleen ik vraag me af in hoeverre ''brandweer Amsterdam - Amstelland'' op je T-shirt het ''dragen van een rangonderscheidingsteken'' is. Dit lijkt mij meer op het lopen met een OvD jas, terwijl je in werkelijkheid brandwacht of monteur bent  :|

Om van het hele gezeur af te zijn zouden ze de term Brandweer net zo moeten beschermen als de term Politie.
Ben je meteen van alle (ex)brandweer auto's af die oneigenlijk de term brandweer op de motorkap hebben staan, de t-shirt's en alle andere fan-gear die voorzien is van de term Brandweer en die dus tot gevolg hebben dat er allelei mensen die niets met de brandweer hebben wél met brandweerkleding / tekens lopen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Ik vind het allemaal wel erg ver gezocht. Is het een beschermde titel? Lijkt me niet.
Het is heel iets anders wanneer je zegt arts te zijn en dat niet bent. Wanneer daar een dergelijke straf voor wordt opgelegd kan ik het me voorstellen. Dit blijkt echter niet het geval. Een geschorste arts kan gewoon doorwerken, ondanks fouten en uitspraken heeft het recente verleden uitgewezen.
Met het bordje Brandweer fotograaf geef je precies aan wat je doet lijkt mij: De brandweer fotograferen. Daar is niets mis mee lijkt me.

Als het om het logo gaat, heeft justitie nog een lange weg te gaan en een hoop werk te verzetten. Hoe zit het met mensen die een sticker op de auto hebben met het brandweer logo?
Onlangs kreeg ik bij een bestelling via de brandweerwinkel, een collectie stickers van de brandweer cadeau, loop ik ook risico wanneer ik die opplak?

Ik zou een hoger beroep met vertrouwen tegemoed zien, het kan toch niet zo zijn dat de rechterlijkemacht haar tijd verdoet met dergelijke flauwekul en daardoor geen tijd heeft voor serieuzere zaken.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
(...)

Ik zou een hoger beroep met vertrouwen tegemoed zien, het kan toch niet zo zijn dat de rechterlijkemacht haar tijd verdoet met dergelijke flauwekul en daardoor geen tijd heeft voor serieuzere zaken.

Het zou wel goed zijn als er een hoger beroep zou komen. Als de uitspraak standhoud kan er wat beter opgetreden worden tegen wannabee's  ;) Hebben de agenten bij afzettingen ook nog wat te doen!  ;) ;D


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Is er ergens de volledige uitspraak te lezen?


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Waar mag je nou wel mee rondrijden en waarmee niet?  ???
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Duurt dat niet minimaal 2 weken voordat de uitspraak online staat? Verdachte heeft nog 2 weken om er tegen in beroep te gaan, daarna wordt het vastgelegd, als ik mij niet vergis.


Hellfighter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Waarom zou je er uberhaupt mee rond willen rijden......!? ???
Een perskaart is toch voldoende!?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Waar mag je nou wel mee rondrijden en waarmee niet?  ???

niet: alles wat bijv. de woorden politie, brandweer of ambulance bevat, waarom zou je?  ::)
wel: "hobbyfotograaf", "wannabee-pers", "ramptoerist" "baby aan boord" etc etc etc
Samen sterk in de hulpverlening!